laicko pitanje

Trebam nesto sto snizava napon istosmjerne struje, otprilike 2 puta. Napon izvora je oko 12V +- 2V. Meni na potrosacu treba oko 6V. Naglasavam, ne treba mi konstantan napon od 6V, vec i na potrosacu napon treba varirati jednako kao i na izvoru, sve sto hocu je da mu je vrijednost 0,5 x izvor. Pozeljno cak i da ovo 0,5x mogu po volji mijejati u neki drugi faktor (recimo kao da pojacavam radio). Sta mi treba, kondenzator? potenciometar? gdje? kako? posto? thx

Reply to
drndo

Treba ti osnovno znanje iz elektronike!

Reply to
Damir

pa zato je i napomenuo "laicko pitanje" pa sto ste svi tak nabrijani

Reply to
..boris..

"drndo"

Ovisi koje struje su u igri. Ili kolike snage je taj tvoj potro¹aè te naravno koliko snage smije¹ uzeti iz izvora. Ako su male onda obièan potenciometar, a ako su velike onda potenciometar sa par tranzistora, a ako su jako velike onda potenciometar, operacijsko pojaèalo i neki jaèi darlington tranzistor. Sve skupa do 25Kn za dijelove.

Reply to
miha