Trebam savjet oko releja ili neèega slicnoga

Pitam ovo jer vjerujem da postoji, no ja nemam ba¹ toliko iskustva da sam se upoznao sa time. Poznato mi je da postoje releji, no oni su mi za ovaj sluèaj malo nepraktièni. Uglavnom, treba mi ne¹to ¹to izgleda poput graetz-a ili primjerice 785 ili slièno (samo da dobijete dojam).

Njegova bi bila svrha, da kada na jednom ulazu postoji napon da propu¹ta taj napon, no kada on zbog bilo kojeg razloga nestane da propu¹ta drugi napon koji je iz recimo akumulatora. Dakle imao bi jednu masu, dva pozitivna ulaza i jedan pozitivan izlaz. Jedan bi bio glavni ulaz gdje bi ulazio napon iz primjerice generatora, a drugi ulaz bi bio iz baterije. Dakle a na izlaz bi pu¹tao napon iz generatora sve dok on ne bi nestao ili pao ispod 6V i prebacio se na akumulator i pu¹tao ga na izlaz.

Nadam se da ste razumjeli ¹to bi mi trebalo, molim vas za savjete. moram jo¹ napomenuti da se radi o struji od maksimalno 1A i naponu koji ne prelazi 13,8V.

Hvala

Reply to
foster

Za¹to nepraktièni?

A ¹to i kada puni akumulator?

Za¹to ne 'paralelni' rad akumulatora i generatora? Dok radi generator akumulator se ne tro¹i i obrnuto?

Koliki napon daje generator, dali je stabilan i veci od napona akumulatora? To 6V je zadana granica ili moze biti manje od toga?

Ovo je najjednosavniji sklop koji to moze napravit: Dvije diode: Npr 1N5401

Ako je napon generatora i za milivolt veci od napona akumulatora, akumulator se ne prazni, svu struju tereta osigurava generaor. Ako je napon generatora manji od napona akumulatora, ili nula, struju potrosacu osigurava akumulator. Znaci napon generatora treba biti veci od napona punog akumulatora, nije bitno koliko. Struja generatora ne puni akumulator, jer ne moze proc diodne ventile, ventili pustaju sruju oba izvora samo prema trosilu. Diode ukradu oko 0,9V napona pri struji 1A.

Za 12V olovni akic napon generaora treba biti 13,6V ili vise. Ako je recimo 13V, raditi ce samo ce se akic ispraznit na oko 90% kapaciteta i dallnje praznjenje biti zaustavljeno. Ako je generator 12V akic ce se ispraznit na nekih 20% kapaciteta.

Napon generaora se podrazumjeva cisti DC, ne pulsirajuci ili u poluperiodama poslije ispravljanja grecom iz nekog trafa. Takav izvor ima vrijeme kad je napon nizi od akumulatora, i vremenom bi se akic ispraznio na nulu i bio unisten, ako nema dopunjavanja akica. Ako je u pitanju trafo i grec, i to je dopusteno, samo napon iza greca treba ispeglat elektrolitom od

4700 mikrofarada za 1A struje.
--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

A za¹to generator ne bi i punio akumulator?

okej, puno ti hvala, puno si pomogao, zapravo tako sam i namjeravao na kraju napraviti da ne kompliciram, no muèilo me to da ne doðe do prepunjenja akumulatora, odnosno nimh baterija 10 komada koje imam u rezervnom sluèaju. Mene sad samo zanima kako stabilizirati 13,8 volti? takav stabilizator ne postoji, postoji 15 primjerice ili da stabiliziram primjerice sa LM117? prièam to jer generator ne daje ni¹ta stabilno, mo¾e doæi i do 24 v

Reply to
foster

Najjednostavnije je sa 7812 i opet diodama, svaka diodica podize napon za oko 0,6V. Tako u koracima mozes dosi do napona slijedeceg stabilizatora 7815.

Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

Jer nije trazio. Inace da koristi olovni akic, napon generatora postavi na 13,6V i spoji ga direktno na akumulator. Nece se prepunit, pod tim naponom smije biti trajno, kad se akic napuni struje punjenja gotovo da nema. Ali on koristi NiMh clanke, pa ta varijanta nije dopustena, clanci bi postali vruci, a ako napon spusti, baterije se ne bi napunile ni na polovinu kapaciteta.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

i u ovom sluèaju mogu ostaviti da puni akumulator?

Reply to
foster

Hmm.. Da bi takav spoj 7812 davao na izlazu 13,8V, na ulazu treba min. 15,8V....

Napon diodama digni na max 13,6V u praznom hodu, ili stepenicu nize. I kod 13V akiè se napuni preko 70% kapaciteta, i mozes spojit direktno na olovni akiè minimalnog kapaciteta od 4 Ah. Standardni akic 7Ah za ups-ove je taman za to. Za manji kapacitet od 4Ah struja punjenja praznog akica 1A je malo previse po tvornickim preporukama, ali struja vec za 5 min punjenja pada.

Stabilizator bi trebao imati strujni limit oko 1A, znaci kupis 7812 za 1A ne za 3A, i ne bi trebalo biti problema. Naravno, jako ce se grijat, treba veci hladnjak ili ¹asija kutije. Izmedju greca i trafa obavezno osigurac od 2A tromi.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Naravno

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Taman, pa ja i imam akiæ 12v 8mA za ups :-).

Reply to
foster

?????

pardon 8A 8000mA ;-)