zracenje /stetan utjecaj trafostanica

Probao sam pitatii na njuz grupi o fizici, ali su me preusmjerili ovamo. Ne znam gdje bih to pitao pa mi se ova grupa cini nekako najsrodnija elekttrotehnici... Dakle pitanje bi glasilo. Koliko su opasna, u smislu zracenja, jaca tranformatorska postrojenja reda velicine 20>kV. Voltazu sam piknuo bezveze. Tko mjeri ta zracenja, kako se njihova prisutnost osim zagrijavanja koze/tijela jos manifestira..? Hvala.

Reply to
no1

Na zalost tvoje ce pitanje ostati bez konkretnog odgovora. O tome se vode mnoge polemike. Navodno da ljudi koji zive u neposrednoj blizini dalkovoda cesce oboljevaju od raznih karcinoma. Djelovanje elektricnog i magnetskog polja na ljudski organiram ovisi o frekvenciji i jacini struje. Nije nuzno da sto je struja jaca ili sto je frekvencija veca da je djelovanje stetnije. Izgleda da postoji za svaku frekvenciju neka jacina struje kod koje je djelovanje na ljudki organizam najjace.

Po mojem misljenju osim pukog zagrijavanja tkiva postoji i jos nesto o cemu se ne pise bas toliko. Nime, ljudski organiram je upravljan elektricnim signalima koji preko zivaca putuju sa osjetila do mozga. I sam mozak je elektro-kemijski upravljan stroj. Cim se organizam nadje u elektromagnetskom polju nuzno se ti signali poremete. Neki ljudi govore da je tijelo obavijeno nekom vrstom aureole koja se poremeti kad udje u elektromagnetsko polje.

I Nikola Tesla se zapitao kako polje djeluje na covjeka. Naravno, tada ga nitko nije slusao.

Znam da ti nisam bas narocito pomogao, al bar sam probao.

bezveze.

Reply to
Kresimir Pecnik

Mozes mirno spavati. Trafostanice ne zrace nikakve stetne zrake. Jedino sto one mogu nastetiti je da se dogodi havarija pa iscuti ulje iz transformatora i eventualno se zapali, ali to se dogadja izuzetno rijetko (gotovo nikada), tako da nemas straha. Jedino ako si jako blizu moze ti smetatai eventualno tiho zujanje. Izuzev toga, nema znanih stetnih posljedica od trafostanica. Prije ces dobiti rak i umrijeti od svog onog konzervansa u hrani i klora u vodi nego od trafostanice ;)

Reply to
Timon

da mogu birati nikad nebio kupio mjesto stanovanja pokraj trafostanice...

no.. ja to na ovako gledam: u prirodi nigdje ne postoji takvo em zracenje i magn zracenje,tj zemaljsko zracenje je mogo manje pa prema tome nebi trebao u blizini toga zivjeti

sad koliko zracenja trafo stanica uopce ispusta u prostor.. mozda zapravo JAKO malo.. neznam...

Reply to
606

sta je tesla o tome govorio?

Reply to
606

Ali nesmijemo zaboraviti i korisne utjecaje elektriène struje kod medicinske elektroterapije. Istina je da se vode polemike i da nije ba¹ razja¹njeno, recimo uzmi defibilator, za reanimaciju. Ako po¹alje¹ impuls visokog napona i stimulira¹ srèani mi¹iæ srce poème raditi ponovo (pacijent o¾ivi) ali ako da¹ impuls opet kad srce poème raditi onda mogu nastati trajna o¹teèenja i nastupiti smrt pacijenta, zato ti ureðaji mogu tek u odreðenom momentu sræanog signala poslati impuls.......

Reply to
mtech

a sad pa i zbog podsvjesti i psihe tj lagodnosti NE treba tamo zivjeti: uvjek mislis da je to nesto stetno, pa se zapitkujes steti li ili ne .. to bas nije "lijepo" .... dek neke ljude to ne hebe pet posto....

koliko je magn poslje izvan transformatora? ne msilim na em valove nego na samo magn. poslje u gausima tj. koliko je jace u bizini trafostanice od zemljinog....??

Reply to
606

ovdje govorimo o em zracenju i magn polju ...

zivotenja a i ljudi su magn osjetljivi.. nekad gledo dokumentarac da magn polje utjece na ptice za orijetaciju.. to ne postoji u toj mjeri kod covjeka.. ali ioak postoji tj gleda neki dokumentarac.. ali trafo je promj magn polje ma mozda na neki nacin postoje neg utjecaji..

Reply to
606

Frekvencija od 50Hz je preniska da bi doslo do bilo kakvog zagrijavanja bilo kakvog tkiva osim ako nije u direktnom kontaktu da vodovima. Onda se zbilja zagrije, vjeruj mi na rijec ;) Sto se tice onog navodnog povecanog broja karcinoma, navodno je prava rijec za to. Ovo ostalo, ja kazem da kad pleses kisni ples padne kisa :) :) :)

Reply to
Timon

Transformatori su oklopljeni u metalno kuciste koje zaustavlja rasipna magnetska polja, a sva eventualna magnetska polja oko transformatora su slaba i zanemariva vec na udaljenosti od nekoliko metara. Daleko veca magnetska polja u tvojoj kuci stvara TV nego trafostanica u susjedstvu, a koliko ja znam nitko ne istekava TV iz uticnice nego ga samo ugasi na daljenski tako da on ostane u tvz. sleep modu (upaljen 24 sata dnevno)

Reply to
Timon

Tocno.Svi ostali odgovori su "vrlo strucni" bazirani na totalnom neznanju i u stilu "ja sam negdje procitao ali nista nisam shvatio".

Reply to
Damir

....??

pa magn poslje tv-a nije na 50 hz

Reply to
606

Tocno.

Reply to
Damir

Nemas nikakvih problema.

Reply to
Damir

Od 50 do 15625 Hz,sto se tice jacih magnetnih polja. Mozda cak i do 50000 Hz-a,za choper napajanja. I jos nitko nije imao problema zbog toga.

Reply to
Damir

"Sn@k-E"

To se ne mjeri i ne prouèava za javnost, na naèin koji bi imao smisla. Ljudski ¾ivot i tak ne vrijedi puno pa nikome ba¹ i nije stalo da se provedu neovisna i u realnosti utemeljena istra¾ivanja. Manje vi¹e sva istra¾ivanja koja se provode po pitanju utejcaja EM zraèenja dana¹nje tehnologije imaju unaprijed zacrtane ciljeve koje ¾ele dokazati, a uvijek mo¾e¹ dokazati ¹to si si namislio ako podatke protumaèi¹ kako ti pa¹e.

Koliko je zbiljam ¹tetno meni je te¹ko reæi jer sam pogubio literaturu o tome, a po sjeæanju svaka frekfencija usmjerena na pravo mjesto u pravom obliku mo¾e ne¹to proizvesti. Tako se sa vrlo niskim frekfencijama kao i sa vrlo visokim, a i sa svima izmeðu mogu oèekivati posljedice po okolinu. Da li su one bitne, stra¹ne, ne bitne ovisi o izlo¾enosti i tipu zraèenja. Podatke o tome najlak¹e dobi¹ od biv¹eg KGBa i CIA-e :). Ti majmuni su radili razne expereminete te su èak uz pomoæ VF frekfenciija (THz) uspjeli simulirati glasove u glavi drugih ljudi, ali ne na principu radio emisije, odnosno da je glava radio prijemnik, kako bi se netko mogao ¹prdati. Ako je mene obmanjivala literatura koju sam èitao o tome onda i ja sada obmanjujem tebe.

Da ima posljedica, ali ¹to ti tu mo¾e¹, kad si ovak i onak stalno u vjetrovima raznih EM zraèenja

Reply to
miha

EM polja utjecu na ziva bica i predmete, i em poljima se moze stimulirati mozak. Bilo je eksperimenata u kojima su osobu stavili u zamracenu izoliranu sobu sa elektromagnetima u blizini glave kojima su stvarali magnetska polja razlicitih ucestalosti i intenziteta ili su ih iskljucili bez znanja testirane osobe, a osobe su prijavljivale dozivljaje koje osjecaju. Uopce nema price da EM polja ne utjecu na okolinu. Stvar je u tome da je taj utjecaj u slucaju trafostanica i klasicnih kucanskih aparata toliko mali da je zanemariv. Da je to tako stetno, onda bi ljudi koji rade u npr: termo centrali sisak koja ima proizvodni kapacitet od 250MW, to je 250 MEGAVATA ili 250000 kW krepali nakon par godina rada od svog tog "zracenja" na jednom mjestu. Da ne spominjem osoblje u daleko snaznijim elektranama i velikim rasklopnim postrojenjima.

Reply to
Timon

U zadnje vrijeme nihilistièki projdem kroz postove, bez da se obazirem na ljudsku glupost, al na ovo treba odgovoriti (ne na autora threada, nego na ostale sudionike).

  1. Kad se prièa o elektromagnetskom polju, misli se na polje izraèeno po kvadratu povr¹ine. Na taj naèin gledano, elektromagnetsko polje zemlje je ZANEMARIVO u odnosu na obièan elektromagnet, a kamoli na bilo kaj drugo (probajte samo kompas pribli¾iti bilo kojem umjetno izazvanom DC zraèenju).

  1. Zraèenja raznih frekvencija i amplituda drugaèije utjeèu na nas. Niske frekvencije prodiru duboku u tijelo, dok visoke zbog skin efekta zagrijavaju ko¾u. Naravno, ako su u pitanju velike snage.

  2. Mozak i mi¹iæi su vezani i kontrolirani elektriènim impulsima, tak da svako izlaganje elektromagnetskom polju ima utjecaja na nas.

E sad.... Prièate o zraèenjima transformatora, mobitelima i neznam èemu, a nikoga nije strah ¹etati se po najveæem suncu? Snaga elektromagnetskih valova, od najmanjih do najveæih valnih duljina je nemjerljiva sa ièem na zemlji i u bli¾oj okolici. Naravno, pitanje je snage koje na¹e tijelo primi. Ipak smo udaljeni 8 svijetlosnih minuta i za¹tiæeni ionosferom, te je snaga UV i Gamma zraèenja praktièki zanemariva (u nekom razumnom vremenu, i pod uvjetom da je O3 omotaè tam di mora biti). Isto tak... Taj transformator zraèi neko el. polje. No, koja mu je snaga na par metara? Zanemariva. Srednjevalne i kratkovalne radio postaje imaju i do par MW, UKV do par stotina kW,. UHF predajnici do par desetaka kW...

100m od svih tih predajnih antena polje je zanemarivo. Ne moram napomenuti da u tim postrojenjima rade ljudi, koji su hvala Bogu svi ¾ivi i zdravi.

Neki non-stop bulje u TV, di bivaju bombardirani elektronima velike kinetièke energije. Jo¹ niko nije umro zbog toga.

Dakle, èinjenica jest da ta polja POSTOJE, ali su ZANEMARIVA. Za ovu moju tvrdnju ne postoje znanstveni dokazi, njih jednostavno NEMA! Zakaj? Jer niko nije stvarno hmrl od navedenog, niti je moguæe reèi da je neèija sluèajna smrt izazvana upravo nekim poljem.

Al evo ovak... upitajte se kaj ja ko radioamater, tisuæe puta ozraæen raznim poljima radim meðu ¾ivima? Hvala Bogu, ima i duplo starijih od mene, mo¾da i vitalnijih nego ja :-) No, to je ni¹t... upitajte se kaj rade ovi na Sljemenu, na HRTovom tornju meðu ¾ivima? Svaki dan deèki rade svoj posel, izla¾u se gadnim EM poljima, nisam videl da im dlaka pada s glave. Da ne velim da HRTov toranj nema MW predajnike. A ima i takvih predajnih sustava, i isto ljudi tam rade.

Ono kaj se ZNA, je da EM polja manje valne duljine (UV, X, gamma) i ionizirajuæa zraæenja uni¹tavaju DNK veze u tkivu, dakle, tkivo se mjenja na staniènoj razini. Za one koji neznaju kaj to znaèi, tak nastaje rak. Izvori ovakvih zraèenja su sunce, atomska boma, rendgen (i slièni medicinski aparati), i sl. U tu kategoriju u svakom sluèaju ne spada mikser, mlinac za kavu, ve¹-ma¹ina ili fri¾ider, pa tak ni trafo, pa makar imal on i 200MW. UHF zraèenje velike snage dodu¹e mo¾e imati termièki efekt (recimo mikrovalna peænica koja radi na 2,4GHz), jer se griju molekule vode. No, mikrovalna peènica ima 800-1200W.

Bombardira nas sunce, ¾arulja kad upalimo svijetlo, monitor, TV, instalacije oko nas, mobiteli, mixeri, fri¾ideri.... tak da jedan trafo vi¹e ne mijenja ni¹t. Osim toga... ako ba¹ hoèete, idite ¾ivjet u pra¹umu, tam vam ostaje samo sunce.

Raðe se brinite o tome kolko smeæa dnevno proizvedete, da nas majèica priroda ne kazni na¹im vlastitim govnom.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

pa kakve to ima veze.. gdje ja zivim.. kazam da JA nebi zivio blizu trafostanice MAKAR nemam logicne potvrde da je opasno zivjeti blizu... A ak se tebi zivi blizu samo izvoli: bar ce oni koji mamu stan blizu trafostanice imat ga kome prodati :))) he he

no i sta onda..jesu slazem se... ali meni je ljepse ziveti uz malo drveca okolo nego uz trafostanice he he:)))

Reply to
606

raznim

...al bus imal samo zensku decu :-)) naravno to je mit i legenda praznovjernih i onih koji su dobili nekoliko komada zenske dece :-))

instalacije

mijenja

Inace mene kod trafo stanice jebe najvise to kaj ZUJI, a glava me najvise boli od CRT monitora ... ponekad toliko da mi ide na povracanje. Kod LCD-a nisam primjetio ista slicno. Radil sam i odasiljace (recimo 500kW SW) i nis mi nije bilo iako sam bil u neposrednoj blizini elekrtonke i umjetne antene. Znam da to nije zracenje ko antena od nekoliko dB al eto..... a ona fora da onaj koji se ozraci dobija zensku djecu su gluposti...cekam decka, a i kolege na poslu su imali i decke i curice. Onaj koji se dobrano ozraci RFom taj UOPCE NEMA DECU....recimo ekipa na radarima...uf presao sam u krive sfere.

Ali ako pricamo o dalekovodu, onda je veci problem sto ako padne (recimo zbog vjetra), a moja je kuca ispod (ili blizu) nego njegovo zracenje. Inace kako vozim bicikl nekoliko sam se puta provezao ilivadom spod dalekovoda i primjetio sam kako mi struja lagano kroz ruke tece prema preponama i dosta je peckalo oko jajca....toliko da nisam mogao sjediti na biciklu pa sam vozio stojecke. Taj se efekt javio neposredno oko dalekovoda (recimo 20m prije i poslije, a najjaci ispod).

Reply to
Kresimir Pecnik