Kako spojiti Triac

Imam malo problema sa spajanjem triaca. Dakle kako ima 3 izvoda, lijepo mi pi¹e u datasheetu da je treæi kontrolna elektroda i tako to ja spojim, kad ono ne radi. Radim prema ovoj shemi

na optocoupler normalno spojim na 1 i 2, a na drugoj strani na 4 i 6 pin. Umjesto 360 ohm otpornika sam koristio isto 330 ohm. Sve je dobro, samo ¹to nisam siguran da sam triac dobro spojio. Ovdje je datasheet

Ja sam na 1 spojio onaj 360 ohm otpornik (ja sam koristio 330 ohm), na 2 sam spojio 330 ohm otpornik i na 3 sam spojio pin 4 sa optocouplera. Ali meni svjetlo stalno gori. Ne mogu ga regulirati.

Molim one koji æe tu poèeti pametovati kako nek se okanim toga, da sebi u¹tede vrijeme i ni¹ta ne govore.

Hvala

Reply to
Mario

Pa kreni redom - prvo vidi dali imas uopce regulaciju na D0 na LPT portu - ako ti je taj signal stalno u 1 onda ce ti i svjetlo stalno goriti. Ako je to OK onda vidi sto imas na gejtu triaca (pin 3). A i na shemi nema ¾arulje pa me zanima kamo si nju spojio?

Reply to
Hector

Ovako. redom. prije nego ¹to sam to spojio na komp, svjetla su veæ svjetlila. Dakle, bez ikakvog signala su svjetlile. Mislim da sam krivo spojio kontrolni izvod (gate) na triaku. ®arulju sam jednostavno spojio na fazu. Prerezao ju i ubacio ¾arulju.

Reply to
Mario

Ne smije to svijetlit prije nego otvoris optocoupler, osim ako je optocoupler probijen ili ako je triac probijen (ili kondenzator - ali onda bi se i otpornik dimio). Provjeri jos jednom dali je sve spojeno po shemi i ispitaj triac i OC

Reply to
Hector

Pa znam da ne smije svjetlit. Juèer sam jedno sigurno 10 puta pregledao jesam li sve dobro spojio. I dobro je spojeno. Triac sam spojio prema shemi u datasheetu. Ovakva je stvar. Opto je spojen, svijetli, opto je odspojen ne svijetli. Ma sve su nove komponente, ne vjerujem da je svih 9 OC i triaca probilo.

Reply to
Mario

Ma sve su nove komponente, ne vjerujem da je svih 9 OC i

ako si kupio u chipoteci, ne budi siguran... ja kupio 20 kom. 12C509A i svi mrtvi, ko mrtva kokos... osjecao sam se ko klinac , kao da nisam nikada programirao obican PIC, sumnjajuci u sebe... :))))

Reply to
Mika

Pa jesi to vratio natrag? A opet, kako æe¹ im dokazat da ih ti nisi spalio...

Reply to
Mario

itekako.. :))

A opet, kako æe¹ im dokazat da ih ti nisi

tako sto cu ih prijaviti drzavnom inspektoratu, osim sto cu im dati interface na pregled

:))

btw. dobio sam drugu rundu potpuno ispravnih pic-eva :)

Reply to
Mika

Cini mi se da je otpornik od 470 ohma prevelik. Probaj ga zamjeniti sa 220 ohma. Probano na simulatoru, ali sa MOC3081 i triacom MAC12HCD.

Damir

Reply to
Damir

Taj 470 ohm otpornik je u drugom strujnom krugu. Opet æu ponoviti. Bez ikakvog signala sa LPT porta, ¾arulja svijetli. Znaèi, onaj strujni krug sa lijeve strane optocouplera na slici nisam ni spojio, ostavio sam ga otvorenim. Dok je opto spojen, neprekidno ¾arulja svijetli, a kad ga maknem, ne svijetli. Probat æu izvesti kombinacije sa spajanjem triaca

Reply to
Mario

Mozes li pratiti promjenu signala na D0?

Damir

Reply to
Damir

Pa mogu sam dovesti struju na pin 1 i 2 sa univerzalnog adaptera, ako te to zanima.

Reply to
Mario

Znaci nepobudjujes ga sa LPT porta iz racunala pomocu nekog softwarea?

Damir

Reply to
Damir

Kada proradi bit æe upravljan preko LPT porta, ali sada dok ne naredim sve to æu ruèno napraviti.

Reply to
Mario

O.K. :)

Damir

Reply to
Damir

Ipak probaj upravljati preko LPT porta,ako je sve dobro spojeno,a ne preko "univerzalnog adaptera", sto got to znacilo.

Damir

Reply to
Damir

Ipak probaj upravljati preko LPT porta,ako je sve dobro spojeno,a ne preko "univerzalnog adaptera", sto god to znacilo.

Damir

Reply to
Damir

onda

shemi i

shemi

Izvadi opto i ako tad ne svijetli triac je ispravan. Spoji pinove 6 i 4 podnozja opta (opto je i dalje izvadjen) - zarulja mora svijetlit a otpornici se ne smiju grijati, ako je tako triac je ispravno spojen a opto je pregorio. Koji optokupler koristis?

MOC 3041

Reply to
Mario

Molim te objasni sto to znaci "dovesti struju na pin 1 i 2 sa univerzalnog adaptera".

Damir

Reply to
Damir