Optocoupler

Pozdrav

Zanima me da li mogu koristiti opto MOC 3041 (datasheet

u krugu gdje imam promjenu napona 0-12V u prvog strujnom krugu a u drugom imam =BEarulje napajane na 12 V?

Reply to
Mario

To bih htio koristiti za lightshow sli=E8no kao ovdje

samo =B9to ne bih koristio paralelni port nego 0-12V

Reply to
Mario

Naravno da mozes samo si moras izracunati vrijednost otpornika u krugu emitera. Vidi u datasheetu koja ti je radna toèka emitera (struja i napon) i po omovom zakonu si izracunas koliki otpor u seriju moras spojiti da ogranicis struju u primarnom krugu optospojnika.

Dok sam ovo pisao mogo sam ti i ja to ali eto :-)

Reply to
Hector

Pogledao sam ti - MOC3041 ti u krugu emitera moze izdrzati struju do 60mA ali nema potrebe ga tako ganjati. U tablici je dana vrijednost od 30mA (sto je sasvim dosta) i kaze da je kod te vrijednosti struje pad napona na diodi emitera 1.3V. Ti ces emiter napajati sa 12 V od cega ti 1.3 otpada na optospojnik a 10.7 na otpornik. Vrijednost otpornika je dakle

10.7/0.03=356,667Ohm. Prvi veæi je 390 Ohm. Medjutim na shemi vidim da je za LPT port, koji je 5V, koristen otpornik od 470 Ohma pa ispada da je onaj koji je radio tu shemu projektirao primarni krug optospojnika na 10mA. Ako hoces i ti ici na 10 mA onda je matematika malo drugacija. Pad napona vise nije 1.3V nego vjerojatno oko 1V (ne da mi se traziti karakteristiku da tocno ocitam ali to nite ne utjece bitno na rezultat) pa je ciljani otpor 11/0.01=1100 Ohma. Ali pusti ti tu silnu pricu - to ce ti raditi i sa 390 i sa 470 i sa 1000 Ohm i sa bilo kojom vrijednosti unutar toga :-)))
Reply to
Hector

Tek sam sad vidio da ti na obje strane optospojnika koristis 12V. Onda ti optospojnik niti ne treba - spoji to sa tranzistorom. Optospojnik se koristi radi galvanskog odvajanja kruga sa "visokim" naponom i upravljackog kruga, a posto ti upravljas sa 12V i napajas potrosac sa 12V onda nema potrebe koristiti optospojnik.

Reply to
Hector

Da ali bih htio zadr=BEati mogu=E6nost da kasnije koristim ja=E8e lampe koj= e rade na 220V

om

2V
Reply to
Mario

Mozes ako je taj krug sa zaruljama napajan izmjenicnom strujom (sa trafa).

Da, jer ako koristi? istosmjernu struju onda ti se nece gasiti triac - jednom ga upalis i on ostaje upaljen...

Reply to
Hector

Sad mi se ovo sa tranzistorima =E8ini kao dobra ideja - skresao bih 200 kuna kad bi izbacio optocouplere. Da li bi dobar tranzistor bio BC549

. Dakle ja bih napajao

16 halogenih lampi od 10W na 12V izmj.struje. Da li bi tranzistor podnio 0,8A koliko bi maksimalno teklo kroz njega?
Reply to
Mario

Sad mi se ovo sa tranzistorima èini kao dobra ideja - skresao bih 200 kuna kad bi izbacio optocouplere. Da li bi dobar tranzistor bio BC549

. Dakle ja bih napajao

16 halogenih lampi od 10W na 12V izmj.struje. Da li bi tranzistor podnio 0,8A koliko bi maksimalno teklo kroz njega?

200kn? Pa zar ti treba 40 optospojnika?

ne valja ti bc549 - vidi¹ da je 100mA

imas 16 lampi od 10W to je 160W. Na 12 V ti je to struja od 13,33A. Za to ti treba neki malo bolji FET u to220 kucistu sa hladnjakom

ili stavi za svaku lampu po jedan tranzistor - onda imas po tranzistoru struju od 0,83A i opet ti treba ne¹to u to220 ali ima¹ i problem sa fan outom jer drajvas 16 tranzistora odjednom. Doduse ne znam kako si upravljanje zamislio...

Reply to
Hector

16 optocouplera i 16 triaca, po kanalu 12kn a ja imam 16 kanala =3D 200kn

an

Ovako, to je za light show - imam dva izlaza sa 8 signala. E sad, samo mi treba tranzistor koji bi mogao podnesti strujju od 0,8A, dakle i=B9ao bi jedan tranzistor za jedan izlaz za jednu lampu.

Reply to
Mario

Ajde stavi shemu toga na binse Ako koristis izmjenicnu struju umjesto tranzistora ce ti trebati triaci a ako koristis DC onda je bolje koristiti mosfete (npr IRF44) - jeftini su a podnose i mnogo vece struje..

Ligh show radim prema ovom projektu

samo =B9to sam malo to promjenio, ugl. Na jednom kraju imam signal 0-12V istosmjerne a na drugom kraju - onaj koji treba pokretati lampe imam

12 izmjeni=E8ne. Onda bi triac bio najbolji?
Reply to
Mario
12 izmjeniène. Onda bi triac bio najbolji?

Ulazni signal mi ba¹ nije jasan!

Ulazni signal je napona od 0-12 V

Dakle, lak=B9e je meni napraviti ispravlja=E8 da za =BEarulje isto imam 12V istosmjerne nego stavljati triace itd. Samo me sad zanima koji tranzistor mo=BEe pre=BEivjeti 0,83A peak struje i ne=B9to manje stalne?

Reply to
Mario

Da li bi ovaj tranzistor bio dobar

zapamtite, on bi trebao paliti 10W 12V halogenke

Reply to
Mario

Dakle, lak¹e je meni napraviti ispravljaè da za ¾arulje isto imam 12V istosmjerne nego stavljati triace itd. Samo me sad zanima koji tranzistor mo¾e pre¾ivjeti 0,83A peak struje i ne¹to manje stalne?

Ponovo, jasnije pitanje: Tebi ¾arulja treba svijetliti proporcionalno s iznosom ulaznog DC-napona, ili ¾mirkati u ritmu DC-napona, ¹to mi ba¹ nije jasno?

Ako malo pogleda=B9 po onoj stranici za koju sam dao link, recimo sound to light djeli zvuk na frekvencijska podru=E8ja i za svako frekv. podru=E8je ide jedan signal za jednu lampu. Ona =E6e blicati po recimo basu, ili visokim tonovima ili srednjim tonovima.

Reply to
Mario

Onda je upravljanje s AC naponom. To ti je najjednostavnije, valjda i najjeftinije s triacima. Inaèe, s tranzistorim treba¹ slagati pojaèalo za svaki kanal. Osim toga, triaci ti omoguæuju univerzalnu izvedbu na strani 'sekundara' ( od 12V do 230V AC). Zatim, ako planira¹ i sklop za 230V, mora¹ smisliti GALVANSKO odvajanje ulaza sklopa.....

Sto si minja, kontrolni ili energetski dio?

Taj uredjaj ukratko radi ovako:

-sklop sa slike 9 generira pilasti napon sinhroniziran s mrezom

-napon sa potenciometara (0-10V) usporedjuje se sa tim pilastim naponom i tako dobija vrijeme vodjenja triaca.

Ako sklop radis iskljucivo za niski napon (bez mogucnosti rada sa 220V zaruljama) onda mozes izostaviti optocuplere i triac spojit direktno na komparator (na slici 11 spajas pin 1 i pin 4 optoa, 12V AC dovodis na active i neutral konektore s tim da neutral spajas sa GND).

Ako umjesto triaka zelis koristiti Nkanalne mosfete i 12V DC napajanje zarulja spajas ovako (slika 11): R4 povecaj na 3.3K, gate mosfeta spajas umjesto pina 1 optocuplera, source mosfeta na masu a +12V preko zarulje dovodis na drain mosfeta. U ovom slucaju sklop sa slike 9 i dalje mora biti napajan transformatorom.

Moja preporuka je da, iako ces koristiti 12V zarulje, na plocici predvidis mjesto za optokuplere i pripazis na izolaciju jer ces tako dobiti mogucnost jednostavne pregradnje uredjaja na 220V zarulje (potrebno je samo ubaciti optpkuplere i prespojiti par zica).