Kako dobiti ¾ivèani slom...

Uzmimo za primjer da ¾elite izraditi jedan mali sklop koji se sastoji od "èak" pet krajnje standardnih djelova, sve bi bilo jednostavno da ne ¾ivite u ovoj banana dr¾avi, pa nakon pregledavanja cjenika raznoraznih prodavaonica zakljuèite da se "rijetki" MAX3232 mo¾e pribaviti u elmatisu (i primotronicu nakon par dana èekanja). Kada ste mislili da stvari idu nabolje, jedan telefonski poziv vas baca nazad u realnost, naime dotièni ko¹ta èitavih 55 kn (1,69 $ proizvoðaèka cijena na bazi 1k!!!), no eto i s tim se pomirite. Nadalje po¹to u elmatisu nema elektrolita u nekom izboru, kreæete prema electronic centru po preostale "vrlo specifiène" komponente, naime rijeè je o elektrolitima 0,1 uF / bilo kolko volti. No kako ni¹ta nije nemoguæe saznajete od prodavaèa koji vam "ljubaznim" tonom priopæava da nemaju 4 komada, veæ samo TRI KOMADA *EBENIH KONDENZATORA...

Pa da se ubije¹...

-- Marko ®ibret @softhome.net

"You must be master and win, or serve and lose, grieve or triumph, be the anvil or the HAMMER."

-Goethe

Reply to
Marko ®ibret

Da radim vezu PC-YAMADA 6700, ima i shema sa MAX 232, ali je ova bila znatno jednostavnija... Inaèe koliko sam ja sku¾io za obièni mi treba veæi napon napajanja, a iz playera mi je dostupno 3,3 V.

[...]

U poruci: snipped-for-privacy@9a7pka.ampr.org, kiri je napisao/la:

/cut : 2) Za vecu nabavku dijelova isplati se potegnuti do Ljubljane : (ima nekoliko vrlo dobrih trgovina i dobre cijene), mozda i do : Graza (nekoliko trgovina oko Griesplatz-a) ili ponekad cak i : do Muenchena (Scillerstrasse, Schwanthallerstrasse) . /cut/

Prvo - totalno se slazem s tobom. Drugo - znas mozda adrese tih shopova izvan HR, tj. nijhove linkove ili adrese, pa da skocim na izlet do SLO. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Jedina alternativa je primotronic i farnell

Nemam vi¹e mjesta, a inaèe ba¹ nisam sklon ugradnji (pra)starih elektrolita, jer oni ionako stare...

[...]

Imam ja. Ovo je jos jedan u nizu tvojih odlicnih postova. Nadam se da su svi oni koji prate ovo sejvali, ako vec ne znaju.

A mozda imam i jedan savjet. Ako slucajno planirate raditi nekaj di bi moglo biti kurenja dijelova, a neda vam se cekati ponedjeljak da se otvori ducan tada nemojte pocinjati lemiti u petak ili pak subotu ujutro :)

Reply to
zeljko stojanovic

U poruci: snipped-for-privacy@9a7pka.ampr.org, kiri je napisao/la:

: Progooglaj stare postove na ovoj grupi, pisali smo o tome : sigurno : u nekoliko puta ...

Relativno dugo vec pratim tu grupu i nisam ih zamjetio. Hm, ne znam, mozda sam ih kojim slucajem preskocio. OK, idem googlat. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

sine, ja se elektronikom bavim od svog 6. razreda osnovne to je bilo negdje '92/'93.... i gle, od tad nisam ni jednom - NI JEDNOM do¹ao u bilokoji shop tipa chipoteka, elmatis, electronic center onda oni u lastovskoj, i tak... a da sam kupio sve ¹to mi treba koliko god to bilo standardno.

skupljao sam kunice od sendvièa za doruèak ¹to mi je stara davala, ¾ivio na caritasu, s tuðom robom na sebi (sjeæam se da sam jo¹ u srednjoj furao robu iz karitasa - inaèe sam vukovarac rodom), za doruèak pojeo slanac za 2 kn i ostavio si 8kn za elektroniku. i onda takav jadan, skurèen do jaja, evo sad mi suze krenu kad se sjetim toga..... .i doðem u jebenu chipoteku i nemaju jebenih otpornika od 1kohm 1/8w.

eto ¹ta ti je ¾ivot. bolje da sam kupio pu¹ku i metke i uèinio drugima uslugu.

grozno.

koliko puta sam odustao od gradnje ureðaja jer nisam na¹ao sve elemente... barem 50 puta. sve skupa sam vrlo malo sklopova izgradio 100%. sve zbog takvih jadnih trgovina.

ðubrad. bolje da sam jeo sendviè s posebnom i sirom za 10kn. mo¾da bi bio normalniji :)

I choose Polesoft Lockspam to fight spam, and you?

BrusLi

Pa, odvrtimo film josh desetak godina unazad kada sam ja pochinjao. Sve shto se je moglo nabavit bez problema su bili RIZovi poluvodichi (741 i 723 u par podvarijanata), neshto otpornika, par Ei Nish poluvodicha (BC107 rulez! :) i to bi bilo to. Tada je glavna muka bila nachi elektrolit 4700uF/63V za pojachala koja su bila u zlatnom dobu samogradnje. I nije postojala niti jedna od danashnjih trgovina. Mislim da ih se josh samo stara garda sjecha (Ro-Ma, Dukljaninova, Frankopanska).

Tako da ipak sve treba malo sagledati iz realnije perspektive. Mi smo vrlo malo trzhishte i iluzorno je ochekivati postojanje trgovine koja che imati sve. Ja sam najzadovoljniji Elmatisom makar i kod njih ne mogu pregristi fakt da ne drzhe neke elementarne komponente. Mislim da to rade svjesno jer zamisli situaciju: nahrupi mirijada mladih i jogunastih hobista od kojih svaki dodje sa listom od 38 razlichitih otpora (po jedan komad, naravno :). Umor prodavacha bi bio vishe nego zamjetan. Ja bih im predlozhio da takve komponente prodaju na "kile". Ono, nabavish cijelu E24 seriju otpora i miran si cijeli zhivot.

Naravno, za specifichnije poluvodiche valja potegnuti na druga mjesta.

//Marin

Reply to
Marin

tak...

shto

par

:)

Evo idem jos desetak godina unazad U Osijeku nista osim Mirka Ilijasevica zvanog "zidov" koji je bio skup da boli glava Pokraj njega je bila neka manufaktura u kojoj su sklapali lemilice (nesto kao ove danasnje za 20 - 30 kn) Imao sam kod kuce nekih rasturenih aparata sa kojih sam poskidao (cimajuci lijevo-desno)sve sto mi se cinilo da bi moglo valjati i odnio to kod "zidova" u jednoj kutijici da on to kupi od mene za neku sicu Tek toliko da bi mogao u manufakturu pokraj njega po lemilicu. Nije htio pomoci tako da nisam mogao do lemilice.:c) Malo kasnije se u toj radnji sa lemilicama zaposlio jedan moj prijatelj pa mi je sredio na rate. Ah, kad s sjetim suza iz oka kane :c) A tek nabava kalafonija! Pa tinola. Brrrrrr....

----- snipped-for-privacy@yahoo.com Fleshanje (bios)-dekodiranje (radio & GSM)-programiranje (pic-mcu-eeprom-pal-gal..)

031 351 357 Ivan (ICQ 149001659)

-----

Reply to
Nun

Buuu, ja bi se sigurno isao cjenkati da mi da za 5 ... :))=20

Reply to
kiri

A dobio je cca 8 (ono zeljezo)... ZEGA

Reply to
zega

A sada malo dobronamjerne kritike svima vama koji ste replayali:

Ljudi, pa zar vi zbilja mislite da vrijednosti elemenata trebaju biti kao na shemi? Ako tako mislite onda si trebate prosiriti vidike i preskociti ogradu kojom je ogradjen vas um. U konkretnom primjeru pricam o onim elektrolitima

0.1uF. Da ste se imalo potrudili vidjeli bi da proizvodjac u PDF specifikacijama navodi da je to MINIMALAN kapacitet kojeg se treba prikljuciti. Umjesto njega mozete staviti recimo 1uF, 10uF, 100uF, pa cak i 100000uF iako to nema smisla, ali bi stvar radila. CAK STOVISE veci kapacitet smanjuje potrosnju chipa i bolje pegla napon pa se postizu i vece brzine prijenosa! Ja standardno stavljam 10uF ili cak 100uF (ovisno o aplikaciji).

Lijenost i umna ogranicenost (u smislu "to se tako nesmije jer je to uvrijezeno pravilo") su najveci neprijatelji svakog elektronicara. Nastojte ih zaobici!

Reply to
Svemirko

Dok sam bio mali i bedast:), skupljao sam stare tv-e, radie, pojacala.... odasvuda. Sve dijelove iznutra sam povadio i spremao. Sad kad sam stariji nema cega nemam. Ako nemam pr. neki otpornik nema ga sigrno ni chipoteka:)

Kreso

Reply to
Kreso Bukvic

na

ogradu

elektrolitima

vece

Nastojte

Ma da, nisam opæe bacio oko na PDF, mislim si stavim kak je na shemi i gotovo, kaj bi se zamaral ;-))) Ni sanjao nisam da u chipoteci, elektronik centru, elmatisu i tevronu nema 0,1 uF elektrolita... A onda sam se bacio na prouèavanje PDF -a (cca 1min.)

[...]

Ta Dukljaninova, tako mi to poznato zvuci, a ne znam otkud. Sjecam se kad sam prvi put isao u Ro-Mu (iz Preckog), to mi je bilo na kraj svijeta :) Nikad dotad nisam tako daleko isao. U Ei-Nisu sam kupio novi elektrolit za onaj prvi ispravljac iz Kicica, jer sam prvi kondic naopako okrenuo i skurio ga :) Jos se sjecam da je bio Tehnocentar i gore na vrhu Bogoviceve i jedan u tadasnjoj Krasevoj 9...

Ja studentima naglasim na satu da se isplati kupiti vise istih otpornika :)

Zega pozdrav i tebi, vidimo se na biciklima uskoro, ak nisi prestao vozikati...

Reply to
zeljko stojanovic

Adresa? Jel' ovih 50 kn tipfehler ili ....?

//Marin

Reply to
Marin

Decki, ako idete na ture 50-100 km, javite se kad zatopli. Prosjek oko

25km/h@80km. Tereni svakakvi.
Reply to
Aleksandar Kovacevic

Thnx na infu. Valjalo bi se pripremiti za toplije dane (koji valjda nikad neche stich :)

//Marin

Reply to
Marin

I ja... Nego, mislim da je puno bolje upisati medicinsku pa ici za ginekologa. Bez uvrede, samo pomisao...

Reply to
Zeljko M

Da, i vjerojatno bi sjedio u busu odmah do dobre pavuse, dok bi jedna crnka sjedila tebi u krilu umjesto listanja starih elektora...

Nema veze, nije ti zao. Imas za uspomenu neke oborene rekorde u dB dragu, lude tulume gdje su se derala tvoja pojacala ili smijesne trenutke samounistenja...

Varam se?

Reply to
Zeljko M