Izbjegavanje spica kod paljenja motora?

Pogledajte shemu na binsima, da li bi bilo uredu ovako ispred H mosta (u kojeg je ukljuèen istosmjerni motor , kojieg sam tu zaboravio nacrtat) stavit kondezator (C1) da mi pojede poèetnu ¹ticu , tj. kad upali da nema onaj nagli start ? I koliki bi trebao biti kapacitet tog kond?

H.

Reply to
inz
  1. imas grupu hr.elektrinika.binaries
  2. koji elektromotor? U;I,P?
  3. preporucio bih ti PWM upravljanje motorom a ne switch!!!
Reply to
covik

pa je na hr.sci.elektronika.binaries

Reply to
inz

OBAVEZNO stavi brze diode za zastitu od naponskih spiceva. Bez njih ces se cuditi kako to da tranzistori crkavaju.

Ako stavis kondenzator, ne treba biti velikog kapaciteta (ovisno o struji koju planiras gurati kroz motor, cca za 1A i 1kHz, mislim da ti je 100nF i previse), ali pripazi da ima mali ESR. Moja preporuka da u Elmatisu kupis MKP10 seriju (polypropilene, dvostruko metaliziran). Jest da su skuplji, ali izvrsno gutaju smetnje i peglaju napon.

Reply to
Svemirko