Ispravljaè -- Elektroliti

Ovako imam obièan greatz spoj na sekundaru transformatora sa 4 diode, i jo¹ ide prigu¹nica te kondenzator 2200uF/160V.....kad je sve u mirovanju (prazni hod) ni¹ta se ne grije i sve radi OK, kad se stavi pod optereèenje (cca

40A/20V) kabeli koji idu prema kondenzatoru se jako zagriju, u biti kroz elektrolit teèe jaka struja (nisam izmjerio kolika ali hoèu), e sad zanima me zbog èega struja kroz elektrolit skoèi kad se sve stavi pod optereèenje? Inaèe ispravljaè slu¾i za pogon Xenon lampe, tako da u sebi sadr i jo¹ jedan greatz spoj koji ispravlja 100V napon za paljenje lampe, ali on se iskljuèi relejem kad se lampa upali, nebitno ali eto da znate za¹to kond je 160V a radni napon samo 20V!!!
Reply to
mtech

:: Kratko reèeno: dok nema potro¹aèa, kondenzator se napuni, prikljuèenjem P.S. na mre¾u. Optereæen, ovisno o potro¹nji, kondenzator se prazni i dopunjava, u svakoj poluperiodi. Dakle, u kondenzator ulazi struja u impulsima, a prazni se eksponencijalno, sve do slijedeæe poluperiode kada se dopunjava na vr¹nu vrijednost. Ova struja ne grije samo vodiè u spomenutom vodièu (za koji je po¾eljno da je ¹to kraæi i veæeg presjeka), veæ grije i sam (elektrolitski) kondenzator. To je normalna pojava.

Inaèe - kondenzatori se griju i imaju svoje unutarnje gubitke, ovisno o valovitosti izmjeniène komponente na njima. Ili, drugim rijeèima, gubitci u kondenzatorima se javljaju uslijed njihove nesavr¹enosti, (vodova do obloga i omskog otpora, rjeðe zbog gubitaka u dielektriku). Porastom frekvencije izmjeniène struje koju provodi kondenzator i njezine frekvencije, rastu i gubitci.

Reply to
ulix111