flow control indikator???

trebao bih neki minijaturni flow control indikator za vodu koji bi spojio u seriju naravno, s time da "control" i nije toliko nu¾an koliko sama indikacija... znaæi da mi signalizira protok vode u sustavu, dovoljna bi bila i indikacija obiènom LEDicom...

imam neka mehanièka idejna rije¹enja...mala protoèna kutijica sa klapnom na poluzi koja bi okidala mikro prekidaæ sa vanjske strane...ali ¾ivot mi se dodatno komplicira sa dihtanjem poluge tj osovinice...pa stoga odustajem od toga...

jednom sam vidio ne¹to sofisticirano; optièki flow indikator...koji prijanja uz prozirnu cijev, a u vodi moraju biti nekakve perlice ili tak nekaj...i ima samo jedan LED koji zasvijetli kada voda u sustavu krene cirkulirati...to sam negdje na netu vidio prije cca 3-4godine..ono kad su vodena hladjenja za raèunala postala pravi boom...ali ni¹ta slièno danas ne mogu progooglati..

svaki prijedlog je dobro do¹ao...osim onoga; kupi gotov sustav...

fala...

Reply to
GAGI-9A6AAG

"GAGI-9A6AAG" wrote in

Voda (rakija) u cijevi tece od dolje prema gore. Dolje na resetki stoji neki "cep" tezi od tekucine u kojem je dobar magnetic. Reed kontakt moze cak i izvana i to je to. Ako je cijev prozirna onda mozes napraviti cak i kontrolu (indikaciju) protoka u litrama, hektolitrima....

Reply to
oldtimer

O kolikim se zapravo protocima radi, i kojim brzinama (priblizno, naravno)?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

naravno)?

nazivno je 600L/h uz uporabu cijevi fi 12mm, a cijeli sustav je reduciran na

8mm cijev..a s obzirom da je rijec o pumpi za akvarij(princip udaraljke) koja ima vrlo mali pritisak (1m vodenog stupa na fi10mm) i dosta rasipavanja mimo cilindra ukoliko se i najmanje zastopa cijev...u cijevi se ne povecava brzina protoka ukoliko se smanjuje promjer cijevi..vec se sav visak prelijeva preko cilindra pumpe..tako da je pritisak u principu uvijek isti.. uglavnom po nekom teoretskom racunu sa 8mm, a ako ne kalkuliramo kojekakve otpore stijenke cijevi i crijeva..itd...nekih 350-400tinjak litara bi trebalo provuci...na sat... meni dakle treba samo nesto sto bi mi indiciralo da pumpa radi tj da voda cirkulira jer je pumpa u vodi gotovo necujna (visi u vodi na crijevu na kojem je spojena)
Reply to
GAGI-9A6AAG

Hm, mo¾da ne¹to ovakvo

Sa ovim mo¾e¹ mjeriti i protok.

Reply to
- Zoki -

indikacija

na

od

prijanja

ne

eno slika na binsima, nesto sto sam radio prije 2 godine - flow indikator sa impelerom od ventilatora, ako hoces mozes nalijepiti na pera impelera neki neodmijski magnet (recimo iz HDDa ili slicno) i sa vanjske strane stavis reed...

Reply to
mrNeutron

Po nekim okvirnim racunicama ispada da u toj cijevi fi 12mm imas oko

30cm/s brzinu struje, moralo bi biti dovoljno da pokrene nekakav propelercic. Najjednostavnije rjesenje mi se cini da ako mozes ubacis propeler u struju i na njega zalijepis magnet ili mozda dva magneta ako bi ga jedan jako debalansirao. Pokraj toga magneta stavis reed kapsulu, bilo bi zgodno ako je mozes dovoljno pribliziti propeleru da dodje izvana, ako ne stavis je u vodu. Zalemis kabel na kontakte kapsule, gurnes u komadic plasticnog crijeva i zabrtvis sa silikonskim kitom sa obje strane. Ako ovo mozes jednostavno izvesti, dakle vazno je jedino da se propeler okrece dok postoji strujanje i da magnet(i) prolaze dovoljno blizu reed-a da ga ukljuci ostatak elektronike je vrlo jednostavan.

Boris

Reply to
Boris Vuletic

a koji reed relej uzeti? kako mislis magnete staviti, odnosno koliko = blizu? koje magnete?

Reply to
Bruno Mikec

Uzmes neki krepani HDD i rastavis ga. Vrlo jaki magneti drze u sendvicu zavojnicu od aktuatora (ruke) koja na drugom vrhu nosi glave za citanje/pisanje (kad otvoris HDD prepoznat ces), probaj skinuti dio ili cijeli magnet i odgovarajuci komad zalijepiti na recimo dvije suprotne strane od propelera (onog kojeg budes koristio)...

Ili, ako rastavljas neki manji ventilator za PC, on vec ima magnet unutar impelera, ali sumnjam da je dovoljno jak da okine reed...

Rastavljaj, probaj, kemijaj :)

Reply to
mrNeutron

a da jednostavno negdje u "tlacnom"vodu stavis "T"komad i na njega spojis cjevcicom presostat od perilice. kad pumpa krene voda ce se dignuti u cjevcicu i sabiti ostatak zraka u njoj tako da aktivira presostat.tlak koji trebas je vrlo mali jer ga u perilici ne stvara pumpa vec nastaje dizanjem nivoa vode. kontakti na presostatu su ti mirni i radni tako da imas dva nacina ocitanja.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

ok, al kako da kupim taj relej.. malo mi glupo zvu=E8i da odem u EC i = ka=BEem 1 reed reley.. :-=3D? koji? koje karakteristike? il samo tako da odem ? koliko mora biti blizu = magneta?

Reply to
Bruno Mikec

i da jel mo=BEe on led pogonit? il =B9ta onda staviti na taj reley?

Reply to
Bruno Mikec

Napravis da okida jedan monostabil a na izlaz monostabila LED

Boris

Reply to
Boris Vuletic

| Napravis da okida jedan monostabil a na izlaz monostabila LED

sorry, al koji monostabil? mo=BEe neka vrijednost il sl..

p.s. nikad vidio to?

Reply to
Bruno Mikec

reed reley.. :-=?

magneta?

Pa u principu postoje i samo reed kapsule i trebalo bi ih biti za kupiti u nekom boljem electronic shopu (ja ih imam dovoljno za moje skromne potrebe pa nikad nisam trazio po ducanima). Reed releji koje sam svojevremeno pokusavao rastaviti da izvadim kapsulu bili su jako dobro napravljeni i to je dosta tesko islo. Razlike izmedju ove i one kapsule (odnosno releja) je u principu samo za koliku struju/napon su kontakti i u velicini kapsule, radit ce samo kao senzor pa ce i onaj za najmanju struju biti dobar. Magnet je potrebno staviti sto blize, manje od 1cm ako je moguce sto naravno ovisi o magnetu. U principu je moguce izracunati koliko blizu magnet treba doci, no puno je jednostavnije kad nabavis magnet i kapsulu jednostavno probat. Da li je reed kontakt ukljucio mozes vrlo jednostavno provjeriti ommetrom ili instrumentom koji ima 'diode test'. Pazi da magnet okrenes na pravu stranu! I jos jedno upozorenje: ako se koriste one skroz male kapsule, mogu se ostetiti i ako ih spajas na skroz male napone, uvijek ih spoji preko otora od pa hmm barem 10k

Boris

Reply to
Boris Vuletic

ima=B9 ti sliku toga?

Reply to
Bruno Mikec

pogledaj koliko ih ima.. koji meni treba?

Bruno Mikec

Boris Vuletic

iz mog iskustva: komad prozirne cjevèice s plovkom. voda teèe od dolje prema gore. s jedne strane cjevèice izvor svjetla, s druge foto-otpor. ne mo¾e jednostavnije. ako æe¹ iæi na varijante magnet-ljepilo-reed, to neæe raditi na duge staze.

Reply to
Lutajuci Reporter Zdena

staze.

hmm..ovo mi zvuæi interesantno..jel mo¾e kakva skica?!?! èisto informativno...

Reply to
GAGI-9A6AAG