ESR metar !

Molio bi Vasa misljenja i iskustva u vezi s ESR metrom.Kolko je to uopce pouzdan i upotrebljiv instrument,jer kod mene se desilo sljedece: napravio sam jedan ESR iz nekog radio-amaterskog casopisa,i on u principu radi,al mi se cini nepouzdan. Stvar je ta da ako mjerim elektrolit s 'visokim' nazivnim naponom i drugi isog kapaciteta s nizim dobijem sasvim drugaciji otklon kazaljke,tako da ovaj s visokim naponom,npr 2,2uF;400V izgleda po mjerenju neupotrebljiv a ustvari je novi i dobar,dok npr

2,2uF;63V ima otklon kazaljke kak je opisano(ok).to se vjerojatno dogadja zbog 'debljeg izolatora'.Sad me zanima,dal se ta razlika dogadja na svim ESR metrima i dal postoji koji po vasoj preporuci za izradu.Inace,imam u pricuvi shemu i pcb onog iz elektor casopisa,kojeg prodaju bosanci iz rs.ba elektronike po 65E,al taj mi je puno skuplji za izradu,al ak radi ok naprvit cu ga. Znaci da ne duljim:sva Vasa misljenja,sheme,linkovi dobrodosli! Unaprijed zahvaljujem!!!!
Reply to
Zmaj

Ja imam kupljen iz bosanci rs.ba Radi bez ikakvih problema i uvjek mi daje toène rezultate.

Reply to
Preco

Koji ti je kriterij za 'upotrebljivost' elco-a prema ESR-u? To ovisi i o mjestu primjene elco-a, nije svejedno jel' u mre¾nom ispravljaèu ili SMPS-u...

Reply to
Vaso

Tvoj ESR-metar najvjerojatnije radi ispravno, nisu iste vrijednosti otpora za iste vrijednosti kondenzatora ali razlièitog nazivnog napona. Sa veæim nazivnim naponom ima i veæi otpor. Za to se mora¹ poslu¾iti tablicom ... pogledaj malo sliku ESR-a za kojeg rade bosanci i bit æe ti jasno. Ako si napravio ESR po shemi od radio HRS-a kao i ja... on radi ok.

Reply to
Uco