12VDC->12VAC

Kako najjdenostavnije dobiti. Ne mora biti èisti sinus mislim da bi bio dobar i pravokutni i frekvencija ne mora biti ba¹ 50Hz.

Reply to
speedfight

Znaci odustajes od transformatora.

Gledaj ovo:

Pola sata se jebem sa crtanjem. Taj sklop ce od 12V napravit na izlazu izmjenicne impulse od +/-12v , ili 24V pp, 12V eff.

Potpuno moze zamjenit trafo koje poganja tvoje pojacalo.

Ali ima jedan nedostatak, to je simetricni izlaz. Isti kao transformator. Dakle izlaz nema masu, to jest prema masi ima samo pola napona.

Tvoje pojacalo posto ima samo jedan namot od 12V a daje +/-12V ima virtuelnu masu. Ta masa ne smije biti spojena na masu od ovog pretvornika, pa moras primjenit razdvajanje mase ulaza pojacala ako ces to pojacalo spajat na audio izvor koji se napaja iz istog napajanja kao ovaj pretvarac.

Napon na izlazu neka bude pravokutnik, zato ga pobudi pravokutnikom. Pravokutnik je puno bolji valni oblik za napajanja jer nema bruma, i ne trebaju toliki kapaciteti za peglanje. Sinus u napajanju je samo nuzno zlo, jer je mreza sinusna, i ne trudi se generirat sinus.

Pretvornik pobudi oscilatorom kakav god znas napravit samo nek ima vise od

2V impulse. I frekvencija je nebitna, nemoj ici preko par khz jer ispravljacke diode vjerojatno nisu shotky, a nemoj ni ispod 50Hz da ne postanu premali kondenzatori u tvojem ispravljacu.

Tranzistore na izlazu stavi bilo koje PNP/NPN parove, ne trebaju biti upareni, koji drze potrebnu struju. npr BD135/BD136.

Shema je simulacija okretanja baterije. Na tom principu rade i audiopojacala koja daju 50W iz 12V, to su u biti dva okljastrena audiopojacala pobudjena protufazno. Mozes i uzet gotov hibrid koji u sebi ima 2 audiopojacala i protufazno ih pobudit.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Tesko. Nesto si zaboravio nacrtati. Poneku zavojnicu, trafo, charge pump ili tako nesto. Ili mozda dvostruko napajanje :-)) U idealnom slucaju (da nema gubitaka na tranzistorima i da radi) takav sklop bi mogao proizvesti 12Vpp impulse sto nam u biti ne treba...

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Imam pitanje. Buduci da si otvorio i vidio pojacalo, daj molim te procitaj o kojim se ICima radi. Vjerojatno je neki TDA. Procitaj, pa nam napisi koji je model (TDAxxxx, cetveroznamenkasti broj). Bilo bi idealno kad bi zaslikao plocicu pojacala i stavio na binse. Odakle si inace?

Pozdrav!

Tako je! Sklop treba prepoloviti, dodati dva elektrolita, dvije diode i dobice za oko dva volta 'manje' (od minus 12 V bice oko minus 10V)

TDA2030A koliko sam dobro vidio jer pi¹e sitnim slovima. Inaèe sam iz Pako¹tana. Ima li nade? :)

Reply to
speedfight

bio

procitaj

broj).

Zajeb! U datasheetu sam takoðer vidio da radi na simetriènom naponu. Mo¾e li se taj TDA2030 zamijeniti nekim drugim TDA sliènih performansi samo da se napaja jednostranim napajanjem. Koliko uopæe ko¹taji takvi IC-ovi i imali ih di nabaviti.

Reply to
speedfight

Moguce da napravim negi bug, ali toliki sigurno ne. Sklop daje 24v pp bez simetricnog napajanja .

Charge pump koji spominjes vec ima u ispravljacu, jer kako bi inace dobio +/-12V iz jednog 12v namota. Unutra je delonov spoj.

Evo idemo simulirat prekidacima.

Za vrijeme logicke jedinice: Odma je vidljivo da je tocka A na +12V a tocka B na masi.

Za vrijeme logicke nule tocka B je na +12V a tocka A na masi.

Sklop dakle daje 24V pp impulse a ne 12Vpp jer 12V pp davao bi kad tocka B ne bi mogla otic na

+12V odnosno kad bi bila stalno na masi.

Zato i jesu 4 tranzistora u mostu, a sa 2 tranzistora se moze postic samo +12vpp.

Sada u shemu ubaci delonov spoj i vidjet sec da se svaki kondenzator nabija na 12V, ukupno 24V, odnosno +/-12V sa virtuelnom masom.

Zbog pada napona na tranzistoru moze se ocekivati do 1V manji napon po grani, i 1v zbog pada na diodama.

Ovaj sklop podnosi i umnazanje napona, ne samo udvostrucenje, sa 4 diode i 4 konda moze se dobit ucetverostrucenje (naravno minus pad napona na tranzistoru i padovi napona na diodama).

Reply to
Petar Bjelcic

Taj TDA2030 moze raditi i na jednostrukom napajanju, ali mora biti oko 30V i izlazni kapacitet od 2200uF prema zvucniku uz preinake okolnih elemenata. Naravno da postoje zamjene. Neke su jako jednostavne. Kupis neki TDA od 4x izlaza, no koristis samo 3 (2 zvucnika + sub). npr. TDA 7454, 7560, 8571,

8567, ... Ma ima ih, a cijene su od 40 do preko 150 kn. Gledas samo one za koje pise "Car audio amplifier" jer ti imaju jednostrano napajanje od 14,4V koliko daje auto dok je upaljen. Neka pojacala su toliko jednostavna da uz njih ne trebas gotovo nista, cak niti plocicu na koju ces ga lemiti jer se sve moze vrlo jednostavno zalemiti "u zraku". Da si barem sa sjevera HR, naslo bi se kandidata da ti to sloze u zamjenu za jednu pizzu.

Da naravno ali onda si stime bas i nismo puno pomogli?

Ponuda ukljucuje i pretvarac sa 12 na 30V? Mislim zar ne bi onda bilo jednostavnije koristiti za svaki kanal dva takva (ili sl.) pojacala u mosnom spoju i napajati ih sa vec raspolozivih 15V? Znam da je to moguce samo nisam siguran da li i praksa amaterske autopojacalogradnje ide u istom smjeru

Boris

Reply to
Boris Vuletic

?????

Cini mi se da nisi dobro pratio: ono sto se trazi je od +12 dobiti ili jos -12V prema istoj masi ili 12V izmjenicno. Ako vec imamo 12V izmjenicno ili +-12V problem rijesen

Ne daje, daje u najboljem slucaju 12Vpp impulse. U tu svoju simulaciju morao bi staviti barem jedan kondenzator da bi ista postigao, da li su prekidaci diode ili fetovi ili stavec nije toliko presudno. Ako ne vjerujes napravi onda zaista simulaciju ili sastavi gornju shemu pa je isprobaj kako radi

Kao sto sam vec napisao gore, ako vec imas pravi izmjenicni napon nije nikakav problem od toga dobiti dva simetricna napona. Inace, ti kondenzatori se nabijaju na vrsnu vrijednost a to je cca 17V u ovom slucaju

Tocno

Iz tvoje sheme uopce nije jasno kako bi sa 4 konda i 4 diode dobio ucetverostrucenje napona. Umnazac napona X4 istinabog koristi isti broj sastavnih dijelova ali radi na bitno drugacijem principu

Boris

Reply to
Boris Vuletic

| Ponuda ukljucuje i pretvarac sa 12 na 30V? Mislim zar ne bi onda bilo | jednostavnije koristiti za svaki kanal dva takva (ili sl.) pojacala u | mosnom spoju i napajati ih sa vec raspolozivih 15V? Znam da je to moguce | samo nisam siguran da li i praksa amaterske autopojacalogradnje ide u | istom smjeru | | Boris

Ne, to ne ukljucuje pretvarac s 12 na 30V. One TDA koje sam nabrojio koriste samo napajanje od 12V (14,4V), nista drugo im ne treba! Radi se o pojacali od 4x25W do 4x45W i ona vec jesu u mosnom spoju. Mislim da bi bio ok i mosni spoj onih TDA2030 i napajanje do 14,4V, ali to zahtjeva reknstrukciju tiskane plocice, kupnju dodatnih el. elemanata i naravno izrada novog sklopa. Mislim da je tom decku to neprihvatljivo. On trazi najjednostavnije rjesenje. Mislim da ima nekoliko problema; dostupnost elektronickih elemenata, znanje oko izrade el. sklopova...

"Boris Vuletic"

Ti moras poradit na svojoj kalkulativnoj logici. Kad shvatis rad ta 4 prekidaca, onda mozemo nastavit. Sklop daje 24Vpp, a dovodjenjem na postojeci ispravljacki sklop (delonov), dati ce +12V nulu i -12V.

Reply to
Petar Bjelcic

Hvala, i tebi isto :-)

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Odlicno ! To znaci da si se spreman okladit za svoju tvrdnju. Evo, ako okladu dobijes, dajem ti jos i koeficijent 5, a to je teska uvreda ako se odbije. Dakle, dobivas 5 puta vecu svotu od ulozene.

Reply to
Petar Bjelcic

Gle, OP ti rade u rezimu malih signala, tako da pojacani signal s autoradija ne moze proci kroz OP. OP je max snage do 0,5W, a tebi treba recimo 20W. Zaobici mozes jedino pojacalo za satelite, pa njih spojiti na autoradio.

| Ako je sve ovo nemoguæe izvesti jer OP mo¾da ne mo¾e raditi sa pojaèanim | signalom ¹to ka¾e¹ na onaj sklop koji je dao Andrija: |

| Jednostavan je i lako ga je napraviti i daju se svi elementi nabaviti.

Iskreno, ovaj sklop nisam nikad susreo niti ga izradjivao. Za svoje pojacalo u autu sa koristio switcher sa IC kontrolerom SG3525, dakle u punom izdanju SMPS. Ako ti nije problem, izradi ga (sklop sa linka). Jedino ces tako vidjeti da li funkcionira ili ne.

PS. Slobodno i dalje postavljas pitanja, ako cu znati, odgovorit cu.

Pozdrav!

autoradija

pojacalo

izdanju

da

Napravio sam simulaciju u EWB-u ali kako god okrenem voltmetar uvijek kazuje -12V, zar ne bi trebao pokazivati +12V ako se okrene voltmetar. Izmeðu +12 i -12 ne pokazuje 24V pa ne znam da li bi ovo u praksi uopæe radilo.

Reply to
speedfight

mogu se ja kladit? Po tvom mosna pojacala (isti drek ima H most tj dva pojacala sa po dva para pojacala) imaju 60Wrms u auto kazicima (od 24Vpp-2V cca za zasicenje, kako koji device) a nemaju.... Davno sam to razglabao i izradjivao ima preko 10 godina imaju 12Vpp - (napon zasicenja jednog deviceax2)... Tvrdim da ne prelaze 12Vpp tj. ne prelaze napon napajanja...

zega

Hmmm, shema je na principu pump-and-charge i mislim da nece funkcionirati jer ne moze isporuciti dovoljno struje. To se vise koristi kod OP-a kojima treba mala struja za rad (reda velicine par destetaka mA), a tebi treba

1,5A. Jesi skuzio kako taj sklop radi? Sve lijevo od Q2 i R4 je astabil koji naizmjenicno okida tranzistore Q3 i Q4. Q3 puni C3, a Q4 ga prazni preko potrosaca. C4 je stabilizator. Nisam siguran da ce taj sklop osigurati dovoljnu struju... EWB koristi idealne komponente, pa je ponekad nemoguce neke sklopove simulirati. Probaj zamijeniti tranzistorski astabil sa gotovim IC astabilom. ....ne znam....

astabilom.

Ma vi¹e sam lud. Nema tu lijeka. Mislio sam kako æe se to rije¹iti za pola sata kad ono tu se zajebavam veæ 5 dana i ne mogu nikako izaæi na kraj.

Reply to
speedfight