Bermudski trokut u centru Zagreba - Lov na duhove II

Lov na duhove II - saga se nastavlja (za prijasnju referencu klikni news:hr.sci.elektronika:20324)

Bili jucer na terenu, malo mjerili i tako...

Na jednom mjestu magnetsko polje tolko luduje da tako nesto jos nisam vidio u zivotu (a tu na IRB-u imamo zbilja svasta, supervodljive magnete i sl. i igrao sam se i s njima malo). Mjerili smo osciloskopom, strujnom petljom, gaussmetrom i obicnim kompasom za 20 kuna made in China. Kompas nam je cak bio najbolji mjerni instrument. Magnetsko polje je DC komponente jacine par gauss-a i mijenja se u nepravilnim vremenskim intervalima od otprilike 1-20 sekundi. Izgleda kao da netko ukapca i iskapca nekakav izuzetno jaki elektromagnet (pojava zahvaca veci dio ulice i zgrade). Sumnjali smo na talijansku ambasadu, ali je pojava najjaca na jednom bezveznom mjestu iznad asfalta pjesackog trotoara. Glavni zamisljeni osumnjicenici: nekakav HEP-ov energetski kabel ispod zemlje, zeljezna cijev po kojoj putuju jake lutajuce struje, veliki stroj u prizemlju zgrade, ukopani svemirci (rat svjetova, he he).

Sada slazem 3D mjerac magnetskog polja sa 3 hall senzora koji bi odredio AC i DC magnetske komponente u sva tri smjera (x,y,z) a to bi povezao sa laptopom radi data-logginga i kasnije analize.

Eh, da, netko je pitao da kako su ljudi skuzi da nesto ne stima. Sve je krenulo kada se u kvart doselila firma koja se bavi arhitekturom. Koriste 21 inchne profi monitore. Svi monitori u firmi su se sinkronizirano trzali u istim smjerovima. Pozvali su mog prijatelja za pomoc, a on mene. Prebacivanje na UPS nije apsolutno nista pomoglo, cak i kada su UPS iskljucili sa mreze (potpuno galvansko odvajanje). Tada smo skuzili da je vjerojatno uzrok vanjsko magnetsko polje. Kada smo krenuli mjeriti unaokolo, i ostali stanari su se bunili da im smeta "magnetizacija" i slicno. Nastavak price slijedi kad zavrsim 3D magnetometar.

-------------------------------------- Zoran Eres, Bc.Sc.EE Institute Rudjer Boskovic Croatia

Reply to
Svemirko

Ah, link ne radi. Taj post je bio 05.07.2005. u 12:10.

Reply to
Svemirko

Cuj, kad zavrsis javi, da se nadjemo, jer: 1. obavezno moram vidjet 3D magnetometar 2. moram vidjeti i dozivjeti one monitore (jadni ljudi sad nemju kaj radit)...

--

--==Zec==--

"Kad bih imao talenta-imitirali bi me; kad bi me imitirali, usao bih u modu; kad bih usao u modu, jednog dana bih izasao iz mode; zato je najbolje da nemam talenta!"

Reply to
Mystique

Ovo je zanimljivo.Ba¹ me zanima ¹to se dogaða.Puno uspjeha u razotkrivanju problema.

pozdrav ,

®eljko

vidio

par

1-20

iznad

HEP-ov

lutajuce

he

AC

21

unaokolo,

Nastavak

Reply to
®eljko Esert
"

nabavit ce njima gazda TFT monitore

Reply to
Petar Bjelèiæ

Ajde napravi usporedbe, tj. mene zanimaju BROJEVI, izrazi brojevima "kako to magnetsko polje ludije" i usporedi sa normalnim megn posljem na zemlji

Mjerili smo osciloskopom, strujnom petljom,

DC komponente, mislis nepromjenljvo magn polje, nesto kao permanentni magnet?

. Izgleda kao da netko ukapca i iskapca nekakav izuzetno jaki

Pa po tvojim procjenama KOLIKO bi taj elektromagnet(kad bi bio) trebao biti "velik" da stvar magn polje na tako velikom prostoru?

. Sumnjali smo na

Smijemo li znati tocnu ulicu, da prosecem s kompasom???(neznam u kojoj je ulici talijanska ambasada)

.

Da li ces tako moci odrediti tocnu TOCKU izvora magn. polja?

Reply to
Dre

:))))

Jos jedno pitanje za svemirka: Da li si na tom mjestu izmjerio kakve Radio valove" tj. pravilnije EM valove odredjene frekvencije

Reply to
Dre

21

unaokolo,

Nastavak

Za ovakav slièan sluèaj sam èuo ... èovjek je na novom monitoru imao crtu na ekranu ... vrati ga u trgovinu ... tamo probaju nema crte ... svejedno mu daju drugi monitor ... opet crta ... tek kad je promijenio mjesto u sobi gdje dr¾i komp crta je nestala ...

Reply to
damir

pretpostavljam da se radi o namagnetiziranom celiku vecih dimenzija ciji polozaj i velicinu nisi otkrio. to moze biti i armatura u betonu, a nove gradjevine imaju i celicnu konstrukciju.

prolaskom vozila, tramvaja, jacina mu se mjenja.

celik se je vjerojatno magnetizirao magnetskim pulsom kod indukcije udara groma u gromobran. kroz vod gromobrana, u trenutku udara proteku tisuce ampera struje, oko njega je snazno magnetsko polje koje moze namagnetizirat zeljezne predmete.

vidio

par

1-20

iznad

HEP-ov

lutajuce

he

AC

21

unaokolo,

Nastavak

Reply to
Petar Bjelèiæ

to se je meni desilo, ali crta nije nestala, i to dvije crte. radi se o trinitron monitoru. :-))))

(za ne upucene, na trinitronu su vidljive dvije tanke crte koje pridrzavaju masku)

Reply to
Petar Bjelèiæ

Petre, zanimljiva je dijagnoza ali me zanima sta nebi to magnetsko polje netalo s prestankom munje/groma? sumnjas na neku vrst remantnog magnetizma?

Reply to
M R I X

...zanimljiva teorija al jos nisam cuo da izboj il munja magnetizira feromagnetik ispraznivsi se preko njega..

Reply to
kopjar

Nemoj kvariti raspolozenje :))))))))) To su sigurno duhovi:)))))))

Reply to
Dre

: Smijemo li znati tocnu ulicu, da prosecem s kompasom???(neznam u : kojoj je ulici talijanska ambasada)

Dre, jel ti uopce pratis pazljivo newse, ili samo skorolas?!? Naime, Svemirko je prije par postova (jucer) naveo slijedece:

Mjesto radnje: Krizanje Meduliceve i Dalmatinske ulice, centar Zagreba Vrijeme radnje: Za pola sata tj. 12:30, 05.07.2005.

Mislim da ti to dosta govori...

BTW. Cujem da si presao pismeni iz DIGEL, a kako je bilo na usmenom? Jesi uspio?

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Prijatelj mi ima firmu u Klaicevoj, i slicne probleme s monitorima. Buduci je vrlo blizu tvornice duhana. Pretpostavljao je da je ta smetnja uzrokovana nekim njihovim strojevima.

A mozda ipak nije.....

Reply to
Bobo

a, i ja se pitam, ne nestane ni sa mojeg sarafcigera mjesecima, mozda je ipak neki duh.

Reply to
Petar Bjelcic

ma ima mjesta za sve teorije, pa i za onu da je to volja Bozja -:::))))

Reply to
Petar Bjelèiæ

Nisam presao pismeni iz Digel od kud ti to?? Ma Cupic daje sve teze i teze zadatke. Jel itko ikad iz pismenog iz digitlne dobio vise od 2??

A jel si ti kolokvirao??

Reply to
Dre

He he, trebao bi Svemirko ipal probati "Metodu sa radio aparatom na cijevi" , tu "famu" da se time love duhovi sam milijon puta cuo....

Hmm malo je nespretno hodati sa radiom na cijevi teskim 20 kg na ledjima, akumulatorom od 12 V .i pretgvaracem 12-220 :)))))))))))))))))

Reply to
Dre

Ja sam isao u srednju u klaicevoj, tj x gimn iznad Tesle, duhove nismo zamijetili :)))))), ali miris duhana je bio konstantno vrlo intenzivan:)))

Reply to
Dre