auto punjac - brzi

gdje naci autopunjace, da imaju struju punjenja bar 15-20 A a da nisu preskupi ? mozda netko ima u garazi/tavanu/spajzi :D i hoce prodati ? Uglavnom trebam nesto sto moze puniti akumulator expresno brzo :P

Reply to
CrAcK

Idealno punjenje je 10 % od kapaciteta, za 85 AH treba puniti sa 8,5 A Najbolje kupi trafo, grec, kabl za 220 i dvije zice sa stipaljkama slozis sam nije problem.

Reply to
sklop

znam za tih 10 % no meni bi sluzilo za punjenje akumulatora, na dBDrag/Cup natjecanjima ... Neznam da li je problem, jer accu nije olovni, ovaj standardni u kojeg se dolijeva dest. voda, nego je suhi ...

Razmisljo sam o samogradnji, no nisam znao da je tak jednostavno ? Zar netreba nista vise osim trafa, i Graetz -a ? Nikakav kondenzator da spegla malo napon ?

takodjer , nemam pojima kakv bi trafo trebao, koliko V na sekundaru ? koliko VA ? za recimo 15 A punjenje ...

Reply to
CrAcK

Koliko ja znam, napon punjenja je od 14,4V do max 15V. Ako zelis da ide 15A, onda je snaga odprilike U*I = 15*15 = 225VA, dakle trafo mora biti min

250VA. Obicni punjaci nemaju kondenzator za peglanje napona, vec samo greatz. Ispravite me ako sam rekao krivo.

Pozdrav!

Reply to
-Rio-

dBDrag/Cup

se

15A,

Nemaju ELCO. Neka uzme trafo 220/12V 300W i Greatz. Ako mu se trafo previ¹e grije na poèetku punjenja, neka doda i otpornik 0,22-0,33 dovoljne snage, mislim barem 5W. Ili neka odmota malo sekundara!!??

Bolja je varijanta sa trafiæem 220V/2x12V, treba samo dvije diode....

pricao sam frendom, ima neki stari posteni punjac, veli da je na sekundaru

2 x 15 V , posle dioda u praznom hodu je 26 V napon , zar nije to previse ?

takodjer... za sto sluzi ostala elektronika u punjacima ? ogranicavanje struje ? Zar ne postoji neki "algoritam" po kojem bi se akumulator trebao puniti ?

Jos kad bi mi netko rekao gdje su najjeftiniji trafici u ZGu :P ? i tocni napon sekundara .... :D

Reply to
CrAcK

Tako brzo punjenje je opcenito nezdravo za akumulator. Pozeljno je imati pametni punjac koji ce pravilno dozirati struju ili stalno nadzirati punjenje. Takodjer razvijanje plinova moze biti problem

Boris

Reply to
Boris Vuletic

sekundaru

?

Valjda taj trafiæ ima veliki unutarnji otpor, tj. manju snagu i tanje ¾ice te se pri punjenju javlja znatan pad napona. Kod sna¾nijih trafiæa je dosta

11-12V na sekundaru!!??

Jeftiniji/primitivniji punjaèi nemaju nikakvu elektroniku....

5 W je nedovoljno i bespotrebno, mora se trafo grijat a to zavisi koliko je prazan akumulator Ako ga puni kad padne na 10 V to na trafo od 250 do 300 VA nema stetnog djelovanja Grec za 50A i netreba brinuti. Razne kazaljke i instrumenti su nepotrebni osim ampermetra od nekog traktora staviti u jednu zicu pa vidi struju punjenja ili mjeriti napon akumalotara kad je 14 V prekinuti punjenje.
Reply to
sklop

i za suhi akumulator?

Reply to
ljb

Pogotovo jer nemaju gdje izaci pa se aktiviraju zastitni ventili cime se gubi elektrolit (a koji se nemoze doliti).