ispravljac

Trebam ispravljac 220V na istosmjernih 20V i 2A. Gdje bih mogao tekvo nesto nabaviti ili kak napraviti? Fala

Reply to
gt3

:: Pogledaj ¹to nude u prodaji - svi redom. Dao bih ti rado shemu i sve savjete, meðutim rijeè je o napajanju koga spaja¹ na mre¾u, zato neæu. Pravio sam dosta sliènih stvari i najveæi dio posla je bio metalna kutija, tro¾ilni kabl, utikaèi, utiènice, osiguraè, dvosruki prekidaè u primaru. Tada sam se usudio dati nekom PS, pro¹li put studo¹u, koristeæi L200, trebalo mi je desetak dana da to dobro izgleda i sigurno radi. No ima jednostavnijih rje¹enja, a shema je pun Internet. I svi daju upozorenja, no slabo tko opisuje da kabl, utikaè i drugo moraju biti kvalitetni, kako i za¹to, a to je va¾nije od puke ¹eme, i jo¹ slikaju poslagano po stolu: mre¾ni transformator, diode,elko, reg elektroniku i neki IC ili jaèi tranzistor na hladnjaku. Ne znam ba¹, ako je tu poslu kraj, garantiran je strujni udar ili po¾ar :^( Oprosti, nisam ¾elio biti neugodan, niti nepristojan, ali iz karaktera pitanja mi se ovaj naèin odgovora nametnuo, inaèe cijenim ljude i respektiram gradnje u elektronici.

Za svoju du¹u i odgovornost poku¹aj upisati u pretra¾ivaè kljuène rijeèi: homemade power supply ili slièno pa odaberi, ne¹to æe¹ nauèiti, nije te¹ko! Ako mo¾e¹, kupi, ako pravi¹, po¹tuj sve mjere opreza!

Reply to
ulix111

da, istina. treba pazit. tako je nama lik dosao u klub sa trafoom 220/110 i spalio DI-box. sva sreca pa mi je prijatelj rekao da ne diram, uzeo je unimer i izmjerio 110V na kucistu! da sam slucajno primio rukom da vidim sta je s njim zasvijetlio bih ko bozicno drvce. zato oprez s takvim stvarima! pogotovo s tolikim amperima.

neki

te¹ko!

Reply to
Neky Lyk

Fala na upozorenju i savjetu. Nisam ni mislio sam sve slagati, jer znam da se nije za igrati s takvim stvarima. Mislio sam mozda da netko radi tako nesto pa kupiti od njega, ljudi slazu takve stvari za pojacala ili sl. Treba mi napajanje za laptop, a originali ili neki zamjenski su mi preskupi... Jel ima tko kakav savjet gdje naci? Sam konektor nije problem, to se da srediti!

Reply to
gt3

rijeèi:

Zna¹ li, treba li biti stabiliziranih 20V, ili jednostavan ispravljaè trafo/diode/ELCO?

eh, sad... mislim da laptop treba dosta stabilan napon ili krivo mislim :)

Reply to
gt3

Dobru stabilizaciju mu predstavlja ugraðena baterija, a mora imati i neku kontrolnu logiku punjenja preko mre¾nog adaptera, prema tome, moguæe je da mu treba obièan ispravljaè...probaj saznati, obièan je dosta jeftiniji od stabiliziranih!

Osim toga, sumnjam da radi na tih 20V, sigurno ga 'ru¹i' na ni¾i napon baterije....

"gt3"

:: Puno je laptopa, mo¾da je samo strujni limit u pitanju, u samom laptopu se puni baterija. Dakle, bilo bi dobro navesti tip laptopa, mo¾da netko zna o èemu je rijeè i pomogne ti stvarno.

Ako bih morao rije¹iti taj problem "crne kutije" postavio bih ga na solidan reg. ispravljaè sa strujnim limitom i moguæno¹æu regulacije napona, potom oèitao ¹to kako i koliko tro¹i. S baterijom. Pa bez nje. Stvarno, neka ti netko iskusan ispita ¹to ustvari treba¹. Jer èesto na samim ispravljaèima pi¹e samo kratko neka radna vrijednost, dok je napon praznog hoda sasvim razlièit. Tako je kod veæine "finih" ureðaja - sama "sirova" struja iz adaptera se kasnije vrlo precizno regulira u prikljuèenom ureðaju. No, opez, to nije uvijek tako i ¾alosno je kad ne¹to nestane u oblaèiæu dima.

Pitaj me - za¹to nemam laptop? Pa, nije ga lako ni jeftino nadograditi, baterija ima svoj vijek trajanja i gadno je skupa. Inaèe je praktièan, kompaktan.

Èekam na onog za svaèji d¾ep - za 100 dolara, na kurblu, mislim kako neæe skoro ;^)
Reply to
ulix111

??? Baterija nema apsolutno nikakve veze sa stabilizacijom. Nakon ulaza se tih 19-20 V (sa laptopovog ispravljaca) sa nekoliko switchera spusta na nize napone (+12, +5, +3.3, Vcore, ...).

S obzirom da laptop ima dosta varijabilnu potrosnju, a i switcheri nisu bas neki linearni potrosaci, vjerojatno bi trebalo imati barem neku osnovnu stabilizaciju.

--
________
Pozdrav,

:)

neku

da

od

To bi bila slo¾ena koncepcija!? Kada prikljuèi¹ adapter, po tebi se odvaja napajanje baterije, switcher preuzima napajanje lapiæa, zatim obavlja punjenje baterija...èisto sumnjam!!??

:)

neku

da

od

potpisujem.

Reply to
Neky Lyk

ispravljaè

mislim

je

Zar nije osnovno svojstvo switchera da je otporan na velike promjene ulaznog napona!!?? Npr. za neke adaptere i ureðaje, napajanje mo¾e biti od 90 do 240 V AC!!??

Nije bas tako, ali vrlo slicno -> switcheri stalno rade ali u jednom slucaju se napajaju s ispravljaca a u drugom s baterije.

Ako sumnjas razmisli kako 99% laptopa moze bez problema raditi bez baterije ili s neispravnom baterijom ako je spojeno preko ispravljaca.

--
________
Pozdrav,

Switcher radi onako kako je projektiran, a projektiranje je kombinacija raznih kompromisa (cijena, dimenzije, slozenost, kvaliteta stabilizacije, ...).

--
________
Pozdrav,

Laptop ima bateriju koja je otisla, uopce ne pokazuje znakove zivota. Mogu je izvaditi, ali onda imam rupu :) Laptop je Dell. Spojio sam ga na ispravljac na kojem reguliram napon i struju. Tak sam provjerio da trosi 1,4 do 2 ampera, a stabilno radi od 18 V. Gledao sam univerzalne punjace i svi su oko 2,5-3,5A i 20V, znaci to je to, ali

380kn pa na vise je puno love!
Reply to
gt3

Pa ako je 380 Kn na vise puno love, kreni od 380 Kn na manje ;)

8011600748 ADAPTER ZA LAPTOP 15-22 V 3,5A MW2102 *! 215.00 Kn

To je valjda ovaj:

________
Pozdrav,
Walter
Reply to
Walter Gottwein

Super, fala!

Reply to
gt3

odvaja

Jo¹ bolje ako mo¾e: Switcher znaèi daje dobre napone i iz baterije i iz ispravljaèa. Prema tome, najvjerojatnije ispravljaè ne mora biti stabiliziran!!??

Reply to
Vaso