12VDC->12VAC

uopæe

funkcionirati

kojima

©to ka¾e¹ na ovo? Isto daje malo struje.
Reply to
speedfight

| | ©to ka¾e¹ na ovo? Isto daje malo struje. |

Na koje?!

kraj.

Sorry, zaboravio link:

speedfight

CItaj tablicu: pri praznom hodu daje na izlazu 10,9V (negativnih) i pri tome moze dati

20mA, na recimo 100mA dati ce van svega -8,2V, a tebi treba cak barem 10 puta vise. Dakle, ovo je isto princip pump-and-charge gdje se puni onaj kond od 470uF spojen na nozicu 3, lijevo od dioda. Takav princip dobivanja negativnog napona koristi se samo za male struje, kao sto vidis u tablici. Svugdje gdje je potrebna snaga obavezno se koristi SMPS. Mislim da nema alternative za dobivanje tolike snage (struje). Sorry....

Imas li kakvu shemu za SMPS?

Reply to
speedfight

470uF

struje,

Èini mi se da ja to nikad neæu uspiti realizirati. Da li si ti zainteresiran slo¾iti mi napajanje po ovim zahtjevima, a ja bi ti za to platio. Zna¹ koje je najbolje rije¹enje izraèunaj cijenu za rad pa æemo se dogovoriti. Radi 12DC->12AC ili 12DC na +/-12DC kako god ti je lak¹e.
Reply to
speedfight

Odlièno, volim sport.

U koliko se zelis okladit? Ako cu taj sklop morat ja slozit, ocekujem da minimalna oklada bude 5 000 kn. El i tebi treba koeficijent 5:1? Ili sportskih 1:1? Evo, ja mogu 15 000kn stavit kao jamstvo da ce taj sklop kao izlazni, nivo oscilatora npr 1khz podiæ na 24 Vpp -12Veff bez tereta sa naponom napajanja 14V.(2 volta za padove na tranzistorima). Uz teret 20W biti ce minimalno 20Vpp ili 10Veff

Ima li zaintersiranih svjedoka, koji bi primili novac od obojice i predali ga pobjedniku. Ako pobjedim svima placam zderacinu po izboru.

I ima li jos zainteresiranih za okladu protiv mene

Reply to
Petar Bjelèiæ

Ne vidim razloga zasto Petar ne bi dobio iznad 12Vpp sa onim sklopom sto je opisao. Ako sam dobro shvatio vi raspravljate o ovakvoj principijelnoj shemi (na elektronika.binaries), u simulaciji (jest da je EWB ali ne vidim razloga da ne radi) bez problema dobijem cca +/-10V. Sad kad se na to prikopèa veæe opetereæenje to je veæ druga prièa, morao bi puno pumpati, za veæe snage ima efikasnijih pretvaraèa od charge-pump.

Zok

Reply to
-Zoki-

razloga da ne radi)

bi puno

Ma pusti da se kladimo :-)))

Dobro je EWB odsimulirao. Od 12 V oduzeo je po grani 0,5V za spoj baza-emiter dva puta jer je to tranzistor u spoju zajednièkog emitera, i oduzeo je 0,5V na jednoj diodi. (o,5V jer nema tereta, a pod teretom oko 1V) Dakle 10,5V na svakom kondu.

Inace, dobro bi to radilo i pod teretom. Pretpostavljam da bi napon kod struje 1A (ovisno o tranzistoru i diodi) bio za 1+1 (tranzistori)+1V dioda = 2x9V Pojacalo inace samo povremeno povuce tu struju, a vecinu vremena bi napon bio 10,5V.

Ovdje se je trazilo pretvaranje 12V DC u 12V AC, i ja sam za to napravio shemu. Pretpostavio sam da je dalje delonov spoj.

Samo glupo je u ovom sklopu koristit delonov spoj i pumpat preko diode. Tranzistor moze direktno pumpat. Da je trazeno 12V DC U +/-12v DC izveo bi sklop gdje tranzistori direktno pumpaju 2 konda bez dioda (a time i dobio barem 1,5V samo na diodama) a modifikacijom da tranzistori rade u spoju zajednickog emitera, gubitak na tranzistoru sveo na manje od 0,5V pod teretom, a upotrebom PMOS-a jos manje. Samo trazen je i najjednostavniji sklop, a ovo bi vec bila optimizacija prema najmanjem gubitku.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Problem je u tome da njegova pumpa ne sadrzi nijedan kondenzator...

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Zapravo sam iz ciste dobre volje samo htio ukazati na neke principijelne pogreske u tvom pristupu a ne se tu nadmudrivati no dobro ako si bas navalio

  1. Ustanovi tocno sto zapravo tvrdis ( a sto sam je tvrdio da je nemoguce )
  2. Oformi komisiju od mudrih ucenih i postenih ljudi
  3. Ustanovi pravila nadmetanja
  4. Stavi novce na stol

Boris

Reply to
Boris Vuletic

"Boris Vuletic"

nemoguce )

  1. Shema je upravo ono sto trazi subject u postu. Ja tvrdim da sklop daje 24Vpp a ti tvrdis da daje 12Vpp. Drugo je sve nebitno, a sluzi ti da zaobidjes svoju bedastocu napisanu u postu pod istim subjectom
22.5.2006 21.45 ((copy-paste (Ne daje, daje u najboljem slucaju 12Vpp impulse.))

Pumpe, ispravljaci - i tu si napisao bedastoce, ali o tome u drugoj okladi. Prvo da mi ovu okladu rijesimo.

  1. Komisija ne treba, treba osciloskop, a to imam.
3.Pravila su jasna, 24Vpp ili 12Vpp.
  1. Lova je na mojem stolu. 15 000 kn

Oces da sklop, osciloskop i novac donesem na tvoj stol. Javi gdje

Ajde imaj minimum dostojanstva.

Reply to
Petar Bjelcic

E sad ne znam koja je prva shema jer nemam instaliran real player tako da nisam niti gledao :))

Gledao sam onu na
pa sam mislio da o tom principu rada raspravljate.

Pozdrav

Reply to
-Zoki-

Sad sam instalirao i vidio onu prvu shemu. Pa to je u biti isto sto sam i ja nacrtao, to je H most, ne kuzim sad sto vas muci, pu unutar H mosta se moze dobiti 24Vpp (druga shema na binsima - scope).

Zok

Reply to
-Zoki-

A mo¾e li masa 'uzemljenog' osciloskopa biti na 'minus' polu ulaza 12V, a nulu sonde zakaèi gdje hoæe¹?

Prvo se nudis sa 5:1 i sad se povlacis glupo s obzirom da bi i dobio!

ako je 20Vpp onda nije nikako 10Veff

20Vpp je 10Vp ili 7.092Vrms (sto je ekvivaelentno Veff)...

Ehh moja greska je bila sto sam ja isao racunat snagu iz Vpp a to ne fercera... Biti ce cca 23Vpp bal... Z

Reply to
zega

Sorry je 20Vpp=10Veff ako je u igri pravokutni napon... Z

Reply to
zega

Moze, ako je masa osciloskopa odvojena od nule na sondi.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Ajme, koliku sam lovu mogao dobit. Bolje da pratim nogomet, za to ima puno kladionica.

Reply to
Petar Bjelèiæ

"speedfight" wrote in message news:e54p2j$hci$ snipped-for-privacy@news2.carnet.hr... | | Evo slo¾io sam onu tvoju shemu na bu¹enoj ploèici i zaèudo RADI!!! Je da | izgleda kao ikebana ali radi. Nisam radio onaj poseban sklop napajanja pa me | zanima ¹to znaèi ovo +12V a ¹to Remote + J2. Problem je ¹to mi kad ga | opteretim jako padne napon. Trafo je feritni iz jednog adaptera. Kako | spojiti ovo +12 a kako remote +. |

Ovaj Remote sluzi da se Switcher automatski pali kada se pali i autoradio. Naime, skoro svi autoradiji imaju jedan pin na izlazu pomocu kojeg pale npr. antenu, CD changer, pojacalo,... ili slicno. Na taj nacin se taj uredjaj pali i gasi zajedno sa radijem. Kada na taj pin Remote dovedes napon od 12V, provede tranzistor Q5 i preko releja se pali logika switchera (na prvoj shemi). Onih +12V je napajanje, dakle akumulator. SG ce raditi i bez toga, na taj nacin da napajanje od 12V (akumulator) spojis direktno s desne strane R12 na prvoj shemi (dakle, bez tranzistorske sklopke i releja). Pad napona najcesce se dogadja ako trafo nije dobro namotan, ako nije dobra jezgra, ako povratna veza ne radi kako treba, ako su pretanke zice namotaja i jos par sitnica. Ako si procitao cijeli tekst, u njemu pise kako namotati trensformator jer on je najosjetljivija stvar u cijelom switcheru. Frekvencija neka bude nekoliko desetaka kHz (kao na shemi), jezgra mora biti iskljucivo feritna (vrsta keramike), a ne od dinamo limova, zavoji moraju biti dobro proracunati (recimo ja bi stavio 5 (ili 4) zavoja za primar i 2 puta po 7 zavoja za sekundare), dobro namotani. Zice kojima se motaju zavoji ne smiju biti predebele jer se u takvima javlja skin-efekt, pa je bolje staviti nekoliko tanjih zica zajedno (npr. promjera 0,4 mm). Buduci da tebi ne treba velika snaga, ne trebaju biti niti veliki presjeci zica, recimo za primar je dovoljno 2 ili 3 zice od 0,4mm, a po 2 za svaki sekundar. Povratna veza je onaj potenciometar ili trimer VR1 od 10kOhma na shemi (Voltage adjust) i s njime mozes mijenjati izlazni napon bez obzira na broj namotaja na transformatoru (naravno, u nekim granicama koje diktira transformator). S tim trimerom bi trebao moci mijenjati izlazni napon od kojih 3-4V pa do 16-17V. Spojena je na pozitivan napon, kao sto se vidi na shemi. Izlazne diode ili greatzov spoj mora biti od Shotky-jevih dioda, ne obicnih jer one nece dobro raditi na visokim frek. Velicina jezgre igra isto veliku ulogu. O njoj ovisi max snaga. Recimo da jezgra velicine kutije sibica moze prenjeti oko 300W snage, a duplo manja svega 100W ili cak manje. Odnos nije linearan.