0-1kV 5mA + 0-10A

Ovo æe vjerojatno biti pitanje iz radne domene Svemirka (mora da na IRBu to masovno koriste), no mo¾da su se i drugi sreli s takvim...

Katoda od volframove ili tantalove ¾ice je grijana s cca 0-10A, stavljena na napon 0-1kV. Treba dobaciti ¹to vi¹e brzih elektrona do uzemljene anode (1-1.5mm od nje) da je zagrije do 600-1800K (u vakuumu). Zanima me konstrukcija izvora: Kako napraviti ovih 0-1kV (ili 0-1.5kV), da daju struju od cca 5mA i dignu izvor za grijanje filamenta (do cca 10A) na taj potencijal. Razmi¹ljao sam o gotovim visokonaponskim modulima

- ima li tko iskustva s takvima? Ima li ih kod nas kupiti? Na ¹to paziti?

Pozdrav!

Reply to
pip

Postoje dva i pol rijesenja :

  1. Skuplji, dugotrajniji, vizualno ljepsi, funkcionalno prosiriv, itd... Napravis dvostruki PWM kontroler sa PIC-om i lijepim LCD displayem i sve to stavis u malenu kutiju tipa atx napajanja ili jos manje one plasticne iz Chipoteke za 30kn. Mozes preko PC-a upravljati naponima i strujama, mjeriti potrosnju tereta, izracunavati otpor tereta, ispisivati napon, struju, bla bla... Ovakav uredjaj sam napravio za jedan labos tu na Rudjeru.

2a. Jeftiniji, najbrzi, najruzniji, opasan po zivot operatera. Uzmi trafo iz mikrovalne pecnice. Primar 220/6A, sekundar 2kV/0.5A+3V/20A. Ako ti treba manji napon odmotas dio prvog sekundara. Trafo ima jaku struju mirovanja (oko 1A) tako da je potpuno neekonomican za tvoje potrebe ali je zilav ko stara kokos.

2b. Opasan za izradu, ali jeftiniji i najekonomicniji. Napravis kaskadu sa 220V na 1kV (jer nemas veliku struju, BTW - jesi li siguran da imas tako malu potrosnju struje). 10A za grijanje uzmes iz ATX napajanja, kojem predhodno maknes uzemljenje, jer ce ti izlaz lebditi na naponu od 1kV.

Uf, jesam li ugnjavio?

Reply to
Svemirko

Imam ti ja takva gotova napajanja 80 kn komad

Kre¹o

Reply to
Kreso Bukvic

jel je dostupna shema,poneka slikica i hex za javnost?

Reply to
zemaljko

Dakle: 0-10A lebdi na 0-1000V, 50mA (ne 5mA, gre¹ka je), s prikazom struje/napona? I kakve jo¹ lijepe stvari... ?

Reply to
pip

a joj sori nisam sku¾io da ti treba prikaz :(

Kre¹o

Reply to
Kreso Bukvic