Żarówkowi ściemniacze

W wiadomości news://news-archive.icm.edu.pl/ snipped-for-privacy@googlegroups.com

*Użytkownik* napisał(-a):

Ale świetlówka zasilana z tej samej elektrowni też tą rtęć będzie generować

Reply to
Big Jack

Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości

Ale pieciokrotnie mniej, to tylez mniej wegla trzeba sypac.

Co prawda kiedys patrzylem w dane KSE ... nie widac jakiegos spadku mocy wieczornej w przez ostatnie lata.

Fluktuacje sa zbyt duze, czy jedni juz od dawna uzywali swietlowek, a inni kupili zapas zarowek ?

J.F

:O Żeby jasność była, też mam amalgata. Założonego w czasach kiedy UVF-utwardzalne jak najbardziej istniały, celowo i świadomie. Mam podstawy do przyjęcia, iż stanowisko osoby która mi ten amalgamat wklejała jest kompetentne, a brzmiało ono tak: "w tym miejscu (wewnętrzna część zęba) najtrwalszy będzie amalgamat, na ogół wytrzymuje do śmierci albo zęba albo posiadacza".

No to ja nie wiem czy zaraz "zdrowiej", wolę niewylatujące plomby.

I dlatego nacisk na skasowanie żarówek był nieporozumieniem. Do tego dochodzą wartości skrajnych warunków:

"Zawsze", "wszyscy", "nikt" itede to są bardzo kaleczące kwalifikatory. Koniecznie chcesz przegrać zakład? ;P Przecież LEDy i CFL są wraźliwe termicznie - te pierwsze na wysokie temperatury (AFAIR ~85 C "zabija" strukturę, a w zamknięciu na słońcu to wcale nie jest tak dużo), te drugie na temperatury niskie. W miejscach w których nigdy nie jest zimno ale bywa gorąco spotkasz za 20 lat albo żarówki albo CFL. No, chyba że unia będzie rozstrzeliwać za używanie bądź pojawi się jeszcze inna technologia źródeł światła.

A to nie jest oczywiste? Problem który się z nimi wiąże, to "zagrożenie kastrofalne", w tym problemy stworzone przez ... przepisy.

Przecież jakby nie to, że ujęcie w projekcie "awaryjnej" rurki fi 3 z morza i do morza spowodowałoby natychmiastowe uwalenie projektu z komentarzem "tak nie wolno", to jest spora szansa, że ta rura w Fukushimie by była. W zamian katastrofa byłaby kilka poziomów niżej na eksponencjalnej skali.

Jeśli "zepsute" poprzez przepalenie żarników, to można w ramach zabaw jedną z lamp przerobić na układ rezonansowy z zapłonem "przebiciowym" :) (oczywiście dwa dławiki, bo ograniczenie prądu też jest potrzebne, bez startera, a kondensator taki żeby się nie rozpadł) Rzecz jasna powłoka emisyjna niszczy się wtedy dość skutecznie i nikt nie obiecuje, że będzie jeszcze tyle działać co nowa do momentu przepalenia, ale co masz oddawać dobre świetlówki ;)

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Dnia Sat, 12 Jan 2013 15:39:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

Jednak nie wycofuje. Pomyłka :), amalgamat wciąż w użyciu.

Reply to
Jacek Maciejewski