zarowki LED - Page 2

Re: zarowki LED
In the darkest hour on Wed, 14 Sep 2011 08:46:04 +0100,

Pewnie dłużej na newsach bywam.

Moje też. I nie ma co się obrażać na wytykanie błędów. Każdemu się
zdarza.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 08:51:58 user up 12938 days, 20:46,  1 user, load average: 0.43, 0.71, 0.68 ]

Re: zarowki LED

Uff, na szczecie nie jest to elektroda.
Tmek

Re: zarowki LED

Uff, na szczecie nie jest to elektroda.
Tmek

Re: zarowki LED
Hello Tmek,

Jeszcze ze dwa razy i PLONK jak w pysk strzelił.

Re: zarowki LED
Odpuść mu, w imię miłosierdzia. I tak nie zrozumiał nic z mojego posta.
Czytanie ze zrozumieniem, jest łatwiejsze od poprawnego pisania, a on  obu
umiejętności nie posiadł był.

TomT

Re: zarowki LED

No, z tym roznie bywa. producenci az tak bardzo sie nie chwala co jest
w srodku. Moze B+Y, moze UV+W

A tu sie mylisz. Co zamowisz to dostaniesz. W koncu tez luminofor, to
czemu nie mialby byc podobny jak w LED ?

Oj tam, plyta CD wystarczy :-)

J.

Re: zarowki LED
Hello J.F,

Dlatego, że luminofor w świetlówkach jest pobudzany UV a w LEDach
swiatłem niebieskim. To są całkiem różne luminofory.

Masz spektrometr zamiast oka - ja tam nic ciekawego w odbiciu na
płycie nie widzę :(

Re: zarowki LED
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,

Tym niemniej sa swietlowki z wyraznymi pikami, a sa i takie z widmem
dosc ciaglym.
Co ma odbicie w CRI.

Bo jeszcze potrzebujesz skombinowac szczeline i no i ustawic sie na
odbicie pierwszego rzedu :-)

J.

Re: zarowki LED
Hello J.F,

Czyli zbudować spektrometr i sama płyta nie wystarczy.

Re: zarowki LED
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w

Oj tam zaraz zbudowac, cokolwiek zeby zaslonic, np kartka z dziurka
:-)

A jak oceniasz swietlowke rurowa to trzeba tylko duzy ciemny pokoj, a
jak uliczna lampe sodowa to tylko nocy :-)

J.

Re: zarowki LED

SB1%? Poka palcem albo linkiem. SB1% takie, ktF3%re majB1% w miarEA% ciB1%g=
B3%y
kawaB3%ek w okolicy BF%F3B3%tego, tylko BF%e one sB1% bardzo stare (tzw. I=
generacja) i akurat CRI majB1% kiepski.

Re: zarowki LED

Albo nie pokazuj, sam znalazB3%em
http://www.true-light.eu/ENG/True-Light.php

Re: zarowki LED

Nie trzeba takich egzotycznych szukac.
Nawet "zwykle" biurowe philipsy maja bardziej ciagle widmo niz kompaktowe
nonamy.

P.S. Czy naprawde to "cieple swiatlo 3000K" jest takie przyjemne ?
Chetnie bym sobie przetestowal cos prawdziwie bialego .. ale takich nie ma.
Tzn w sklepach nie ma, wszyscy lubia zoltawe ?

J.

Re: zarowki LED

Dawniej (10lat temu) miałem w mieszkaniu kilka świetlówek, tradycyjnych
rur 36W ale kupowałem wyłącznie Philipsa TLD82/cośtam w katalogu
Philipsa były one dedykowane do sklepów z odzieżą i nawet w dużej
hurtowni były tylko na zamówienie bo kosztowały kilkukrotnie więcej,
miały niższą sprawność, światło wydawało się dość żółte ale odwzorowanie
kolorów było rewelacyjne, jak przy żarówce halogenowej. Niestety po
kilku latach były już tylko TLD82 bez /cośtam i już nie było tak
rewelacyjnie. Jak oglądałem katalog to podawano już tylko temperaturę
barwową, jakby znikły świetlówki z dedykowaną charakterystyka widmową, a
dawniej były nawet specjalne do gablot z mięsem:)

Re: zarowki LED

dalej są. I te mięsne i te z wysokim CRI.
Jeśli chodzi o te z dobrym oddawaniem barw to szukaj serii /9xx, są w
dwóch wersjach - Graphica i Graphica Pro, ta druga ma CRI na poziomie
98, pierwsza chyba 93 albo 95.

--
Pozdr.
Michał

Re: zarowki LED
Dzięki, muszę w takim wypadku przycisnąć hurtownię o sprowadzenie na
początek porządnego katalogu :)

Re: zarowki LED

http://www.lighting.philips.pl/pwc_li/pl_pl/connect/Assets/Katalog_Zrodel_Swiatla_i_osprzetu_2011.pdf

małe sprostowanie: seria 900 to DeLuxe (te gorsze, str. 32) i Graphica
(te lepsze, str 33). "Mięsne" str.34 i35. Na stronie 58 są widma.

--
Pozdr.
Michał

Re: zarowki LED

Rzuc tez okiem na swietlowki Philips PLL 950/965 (gniazdo 2G11)
przy stosunkowo niewielkich gabarytach
maja wysoka wydajnosc i dobre odwzorowanie barwy Ra >90, CRI 91
http://www.1000bulbs.com/pdf/Philips-PL-L-Brochure.pdf

Re: zarowki LED
Obecnie przede wszystkim B + Y, bo taF1%szy, widaE6% na wykresach w notach
katalogowych.
Na podstawie widma moBF%na okreB6%liE6% co tam jest, bo bEA%dB1%cych w
praktycznym uBF%yciu luminoforF3%w jest raptem kilkanaB6%cie, kaBF%dy ma
charakterystyczne widmo.
UV + W rzadko, raczej w tych gdzie trzeba osiB1%gnB1%E6 wysokB1% wartoB6%
E6% CRI,
bo tam jest trochEA% wiEA%ksze pole do popisu przy manipulacji kolorami
(luminofor wieloskB3%adnikowy), zwB3%aszcza od strony krF3%tszych dB3%ugo=
B6%ci
fali.

A no dlatego, BF%e w B6%wietlF3%wce panujB1% doB6%E6 specyficzne warunki, =
nie
kaBF%dy luminofor moBF%na tam zastosowaE6% i odwrotnie.
W LED popularny jest BF%F3B3%ty Ce3+:YAG. UwiEA%zienie Ce w sieci
krystalicznej YAG powoduje przesuniEA%cie absorpcji Ce z UV do Vis i
zmianEA% widma emisyjnego (na szersze).
JeBF%eli wsadzisz taki do B6%wietlF3%wki, to dziaB3%aE6% bEA%dzie kiepsko
(wzbudzenie przez liniEA% G rtEA%ci (436 nm), a maksimum absorpcji ma przy
458 nm). "A6%wietlF3%wkowe" luminofory tlenkowe, fosforanowe i krzemianowe
prawie wcale nie zostanB1% wzbudzone przez B6%wiatB3%o niebieskie. Ten z
cerem (a nawet kilka, od zielonego do pomaraF1%czowego) majB1% widmo
emisyjne duBF%o wEA%BFsze niBF% Ce3+:YAG.

Jasne, jak zapB3%acisz, to Ci nawet wsadzB1% luminofor ze B6%wietlF3%wki do
LED, tylko co z tego, skoro nie bEA%dzie dziaB3%aB3%?
Rzecz w tym BF%e luminofory B6%wiecB1% tylko, kiedy wzbudzi siEA% je
promieniowaniem o odpowiedniej dB3%ugoB6%ci fali i trzeba dopasowaE6%
charakterystykEA% absorpcji promieniowania luminoforF3%w do
charakterystyki promieniowanie pierwotnego BC%rF3%dB3%a, a te w LED i
B6%wietlF3%wkach sB1% rF3%BFne.

Re: zarowki LED
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113843,10198558,Taka_konstrukcja_wkrotce_znajdzie_sie_w_kazdym_domu.html

ja przeniosłem właśnie żarówkę LED z LIDLA za 27zł i jakość jest
rewelacyjna, barwa super, jasność supeer ide po więcej...

Site Timeline