Z obu stron + i LED swieci - Page 2

Re: Z obu stron + i LED swieci

Taki ktoś mówiąc o prądzie prawie na pewno będzie miał na myśli jego
obecność, a nie przepływ i to jest spokojnie do przyjęcia.
Podobnie nie razi zdanie: "Jak budowałem swój oscyloskop kopnął mnie _prąd o
napięciu_ 1200V." bo nie skupia się na przepływie prądu tylko na obecności
napięcia.
Ale jak na myśli ma się przepływ prądu to użycie "o napięciu" jest bardzo
rażące.

Oczywiście, że są też inne światy, ale dyskutując o jakimś temacie dobrze
byłoby choćby nie mylić podstaw (i nie dotyczy to tylko elektroniki).
Czy raziło by Cię zdanie: "Koło mojego domu płynie rzeka o wysokości 230m."
(no bo źródła są na wysokości 230mnpm a wpada do morza na wysokości 0mnpm).
A dokładnie taki sens ma stwierdzenie płynie prąd o napięciu 230V.
P.G.

Re: Z obu stron + i LED swieci
Hello Pawel,

Nie jesteśmy w urzędzie a pytanie nie zadała urzędniczka tylko
poczatkujący elektronik.

Na tej grupie?

Re: Z obu stron + i LED swieci

O święty Amperze, jak mogłeś! ;-)

Re: Z obu stron + i LED swieci

Widać mógł :) Andrzej Maria rulez!

Re: Z obu stron + i LED swieci

Dla kogoś kto oprogramowuje mikrokontrolery i podłącza do ich wejść
i wyjść urządzenia zewnętrzne, dobiera oporniki, mierzy napięcia i prądy
te tematy powinny być jasne... Pani z urzędu nie bawi się procesorami.

Nas nie zdziwiło że istnieje ktoś kto nie zna ani prawa Ohma ani praw
Kirchhoffa - zdzwiło nas że ktoś bawiący się mikrokontrolerem ich nie zna.
Poczytaj podstawy z fizyki - oszczędzisz sobie frustracji i niepotrzebnego
główkowania na temat plusów i minusów... :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff%27s_circuit_laws
http://en.wikipedia.org/wiki/Ohm_Law

Re: Z obu stron + i LED swieci

Ech, to było drugie, po omowym prawo (-a), które trzeba było na kacu po
pijaku o 3 w nocy zbudzony śpiewać piekniej, niż w operze... Ale nas (moją
klasę znaczy się) maglowali na elektrze :) Jestem za to wdzięczny, gdyż
nierzadko to wykorzystuję, bardzo się przydaje. Klasyczny przypadek - dwa
łańcuchy jednakowych baterii. Jeden łańcuch miał dwie baterie, drugi trzy,
szeregowo. Do jednego z nich przypięło się woltomierz, który coś wskazał.
Teraz przeciwrównolegle przypinało się drugi, trzeba było odpowiedzieć, co
wskaże woltomierz i dlaczego. Klasyczny przypadek drugiego P.K. Trzeba też
było umieć odpowiedzieć co się stanie, gdy te łańcuchy podłączymy
równolegle, nie przeciw, także co wskaże woltomierz i dlaczego... Też 2PK...
Przypadek ze świecącą na plusach LED to przecież właśnie to, druga wersja
2PK przeze mnie podana. (oczywistość wspólnego minusa jest oczywista i
założona)

Re: Z obu stron + i LED swieci
To jak sie powinno mowic? zeby nie bylo karygodne ;-).

Re: Z obu stron + i LED swieci

Zależy czy chcesz powiedzieć o napięciu, czy o natężeniu. Jak chcesz
powiedzieć, że między danymi punktami występuje określone napięcie, to
mówisz, że jest tam napięcie. Albo, że na elemencie jest napięcie, czyli
między jego końcówkami. Jak chcesz powiedzieć o tym, jakie jest natężenie
płynącego prądu, to mówisz, że płynie prąd o natężeniu x. Mówiąc o tym, że
płynie prąd, skupiamy się na jego przepływie i tutaj ważne jest jego
natężenie. Przy napięciu nie akcentujemy już faktu płynięcia prądu, z resztą
nie musi on płynąć żeby było napięcie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Ja bym wpierw zdefiniował potoczne/kolokwialne znaczenie słowa "prąd" w
sensie elektryczności.
Purystów pytam - kiełbasę sprzedaje się na 20 złotych, czy po 20 złotych?
Światło się włącza, czy zapala? Program do kompa się wczytuje, czy ładuje?
megabajty skraca się MB, czy mb? Czy Mb? Silnik w samochodzie uruchamia się,
odpala, startuje, zapala? Telewizor - włącza się, zapala, czy otwiera?
itd...

Re: Z obu stron + i LED swieci

Nigdy w życiu nie słyszałem, żeby ktoś mówił "na".

Fala elektromagnetyczna się nie pali, więc pozostaje włączanie.

A tu już nie ma dowolności. mb to metr bieżący, ewentualnie milibit ale to
bez sensu. Mb to megabit. Można jedynie dyskutować nad zapisem MB i MiB, z
których pierwszy oznacza milion bajtów a drugi 1024*1024 bajtów ale
powszechnie używa się tego pierwszego w znaczeniu tego drugiego.

Nie spotkałem się z otwieraniem telewizora w mowie, dopiero z Internetu się
kiedyś dowiedziałem, że jest takie sformułowanie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Wiesz, że karmisz?

Re: Z obu stron + i LED swieci

Zawsze myślałem, że z wiekiem się mądrzeje :P
W OE jest taka miła kombinacja klawiszy - ALT-W,Z, naciśnij ją sobie na mnie
i zobaczysz jakie życie stanie się miłe :) A jak masz inny program -
zastosuj rozwiązanie równoważne :P

Re: Z obu stron + i LED swieci
Hello L501,

Nie używam OE. Ale rzeczywiscie jesteś coraz bliżej KF.

Re: Z obu stron + i LED swieci

Rzadko w spożywczaku kupujesz :)

Ano. Teraz zróbmy eksperyment - ile razy usłyszymy "Zapal światło" w ciągu
tygodnia :)

Nie inaczej. Tymczasem czzęsto można zauważyć, że ktoś pyta np. Czy mi się
W7 zmie,sci w 512 mb/Mb?

Nie inaczej! Ale weź zwróć uwagę pytającemu, to jeszcze się obrazi :)

Jaja kobyły :) tzn. ja, jako raczej "starsiejszej daty" użytkownik operuję
wersją 1024K na oznaczenie równoważne 1M, nie KiB, czy MiB, siła
przyzwyczajenia, oraz niech,ęć do nowego skrótu, jak też do uznania, że
Pluton nie jest już planetą.

Ano. Na szczęście ten zwrot jest coraz rzadszy. Nigdy mi się nie podobał, ja
zawsze telewizor włączałem/wyłączałem, no, z rzadka, zapominając się,
telewizor gasiłem. A zapalać telewizor? A oo-

http://www.youtube.com/watch?v=VubxmLOC_5Q
przewinąć do 11:30, wprawdzie to
pod sam koniec, ale widać wszystko, co trzeba.

Re: Z obu stron + i LED swieci

Z tym Plutonem to fanaberia astronomów, natomiast KiB i MiB wymyślono dla
spójności z przedrostkami innych jednostek i ma to jakiś sens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix
Tę niespójność wykorzystują producenci twardych dysków, którzy pisząc 100 GB
mają na myśli 100 miliardów bajtów a klienci spodziwają się 107374182400
bajtów (ponad 7% różnicy).

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Za mlody jestes :-) Ja w sumie tez

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1025143/Pictured-The-51-year-old-television-set-wired-digital-age.html

http://www.youtube.com/watch?v=tfkrkSgtOvw

I od razu "otwieranie telewizora" nabiera sensu.
Ciekawe - ochrona drogiego ekranu, czy wypukle szare szklo razilo dobre
gusty ?

Juz chcialem napisac ze w Polsce to pojecie chyba nie powinno byc znane ...
ale zobaczylem
http://stare-telewizory.republika.pl/katalog/wisla.html
co te ruskie skopiowaly ?

J.

Re: Z obu stron + i LED swieci

Chyba po prostu Siła Tradycji. W porządnych meblach robi się drzwiczki,
czy to biblioteczka, czy bieliźniarka, więc w telewizorze też. Ale były
też jeszcze starsze odbiorniki, w których otwieranie miało uzasadnienie
techniczne. Mam na myśli te, które miały długą lampę umieszczoną pionowo
szyjką w dół, a obraz oglądało się w lustrze zamontowanym w odchylanej
klapie na górze obudowy.

Re: Z obu stron + i LED swieci

(otwieranie OTV)

Częste w szkołach szafki na telewizor...

Widziałem modele fabrycznie wbudowane w szafkę.

ZTCP, Wisła miała normalnego kinola, a też miała odchylaną klapencję, którą
się unosiło, co włączało urządze nie.
Hm... może rzeczywiście stąd się to wzięło?

Re: Z obu stron + i LED swieci

Jakie one miały kąt odchylania? :-)

Re: Z obu stron + i LED swieci

Jak w oscyloskopie. One mogły mieć również elektrostatyczne odchylanie.