wiercenie

Witam
zabrałem sie za smd z przelotkami . przydało by sie wiercić otwory
wiertlem 0,5-0,6 tyle za mam reczna nini wiertarkę . jakie wiertla kupić
i jak uniknąć zbyt czystych polaman ? Moze macie jakiś sposób ?
Marek S

Re: wiercenie

Musisz zacząć od zmiany wiertarki, niestety. Na taką, której wrzeciono nie
bije i najlepiej, jeśli będzie można do niej dokupić precyzyjny statyw.
Jeśli masz na to kasę, to polecam Proxxona, bo Dremel niestety jeśli chodzi
o precyzję wypada dużo gorzej, zwłaszcza jego statyw (ten model dostępny w
naszych sklepach) jest strasznie badziewny.

Jeśli kasy nie ma, szukaj dobrego egzemplarza miniwiertarki. Bez luzów na
wrzecionie, z wiertłem w uchwycie wirującym dokładnie w osi (a z tym zwykle
są największe problemy). No i czucie w łapach trzeba mieć przy wierceniu :-)

J.

Re: wiercenie

To dobrze wiedzieć, bo właśnie chciałem kupić ten zestaw do dremela.
W sumie samym dremelem z małym wiertłem da się wiercić dość precyzyjnie
(wiercę 0.45mm). Z frezem jest już problem, bo za cholerę nie da się
precyzyjnie wywiercić otworu "z ręki"...

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: wiercenie

Być może ja trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale ten mój do
frezowania nie nadaje się absolutnie, ponieważ ma spore boczne luzy.
Na stronie www Dremela można natomiast oprócz tego prostego obejrzeć
równiez statyw porządny, tylko tego niestety ne sposób u nas kupić.

A Proxxon ma może od Dremela gorszy marketing, ale za to lepsze
wyroby robi. Proxxonowski statyw uzupełniony o stół z ruchomym
bratem to po prostu bajka jest.

J.

Re: wiercenie

Ja używam Donau
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#cleanParameters%3D1%26search%3Dwiertarka%26bf_szukaj%3D +
mi sprawuje się bardzo dobrze.
Paweł

Re: wiercenie
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#cleanParameters%3D1%26search%3Dwiertarka%26bf_szukaj%3D +
ale ktora konkretnie ? chodzi ta  malą ze statywem :)
Marek

Re: wiercenie
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#cleanParameters%3D1%26search%3Dwiertarka%26bf_szukaj%3D+
Statyw z donau (po poprawkach/dopracowaniu/dotarciu/posmarowaniu) jest
bardzo ok, wiertarka obojętnie czy ta mocniejsza czy słabsza - obie są
ok, tylko trzeba wybrać/dobrać niebijące futerko (mam 3szt, z czego 1 ma
zerowe bicie, 2 nadają się tylko do większych wierteł niż 1mm)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wiercenie
Właściwie to trudno dobrać odpowiedni statyw. Najlepszy wydaje się własnej
roboty. Płaskownik około 30 cm długości, z jednej strony zawiasa bez luzu
albo łożyskowanie na stożkach, z drugiej strony otwór do przykręcenia
wiertarki i kawałek stołu z płaskiej płyty. Poza tym wiertarka powinna nie
trząść i nie bić. Wiertło piórkowe jest mocniejsze niż kręte, ale znowu
takie to pewnie trzeba sobie zmajstrować.

Re: wiercenie

Zrobiłem sobie taką wiertarkę z "wiertłem nieprzesuwanym"
(podwójnie łożyskowanym na zwykłych
łożyskach kulkowych ze starego,dysku, fi wew 5mm), a ruchomym stolikiem.
Futerko wytoczone i nawiercone pod wymiar wiertła (widiowe mają średnicę
 uchwytu stałą),
Nie "biję".

Artur(m)

Re: wiercenie
a możesz  dokladniej to opisac ? moze na priv jakies fotki ? bede bardzo
wdzieczny :D .
Marek S

Re: wiercenie

Krytyczny jest stolik robiony w prymitywny sposób
Pręt fi 25 z nawierconym otworem 20 z drugiej części pręta
wytoczony kawałek ofi20 (pasowany z otworem)
na górze, stolik - dowolny kawałek grubszej blachy.
Równie prymitywna wajcha obok, która podnosi stolik.
Statyw z kawałka blachy duralowej gr 10mm
wyciętej tak żeby się zmieściła płytka do wiercenia
statyw przymocowany (jak stolik) do płyty stalowej
stanowiącej podstawę.
Silnik 12V o niezbyt dużych obrotach połączony z "układem wiercącym":)
kawałkiem linki od prędkościomierza aby zlikwidować niewspółosiowość.

Wiertło można osadzić tak jak pisałem lub wykorzystując taki
"zegarmistrzowski śrubokręt" z wymiennymi końcówkami
pasuje do średnicy wierteł widiowych.
I tu ciekawostka.
Se starego dysku wyjąć ułożyskownie talerza
w prosty sposób można uzyskać osadzenie wiertła.
Wewnętrzna średnica 5mm, do takiej dotoczyć ów "śrubokręt"

Wygląda to tak jak opisałem - chaotycznie
i w rzeczywistości tak jest, ale służy mi od paru lat
Nie robię tego zawodowo więc mi wystarcza.
Foto chyba nie jest potrzebne (ponieważ - toto nie ma wyglądu:))

Artur(m)

Re: wiercenie
nadal sobie tego nie moge wyobrazic :(
Marek S

Re: wiercenie

Nic dziwnego, przecież "toto nie ma wyglądu" !

Paweł

Re: wiercenie
no ale wierci , moze wiesz ... nie musze miec pieknej ale praktycna chce
miec :)

Re: wiercenie

Możesz np. kupić coś takiego (nie mam nic wspólnego z tą aukcją):
http://allegro.pl/item586649759_miniwiertarka.html
Używałem kiedyś podobnego modelu i był bardzo precyzyjny. Zwróć uwagę,
że podnosi się tu stolik. Silnik i wrzeciono są nieruchome.

Paweł

Re: wiercenie

Stolik wygląda bardzo podobnie do mojego.
Dobry pomysł, jak kto ma dostęp do starego mikroskopu...

Artur(m)

Re: wiercenie

Jak rzeczywiście i nadal będziesz moje "cudo" zobaczyć chciał,
 to spróbuje zrobić jakieś zdjęcia i prześle Ci na pocztę.

Artur(m)

Site Timeline