Jak dogadać sie z UPS

Chciałbym pogodzić ze soba 90s8515 i UPS APC 700 Smart. Jest w upsie gniazdo DB9 - ale co i jak dalej nie wiem. Procesor będzie siedział w sterowniku pieca CO. chodzi o to żeby po otrzymaniu z UPSa informacji o pracy z baterii, np. ograniczyć (wyłaczyć) przedmuchy, przełączyć pompę na najniższy bieg, itd, - po to by jak najdłużej utrzymać całość w działaniu. Ze schematu wypatrzyłem że do gniazda DB9 w UPsie jest przypiety tajemniczy IC2 :)) - niestety brak oznaczeń co to. Na żywym pewnie by było - jednak chwilowo nie mam pod ręką :( Wyprowadzenia układu oznaczone zostały jako LOBAT-NO, ONBAT-NC, ONBAT-NO itp... Czy to by mogło znaczyć że UPS po prostu stawia te piny w stany wysoki/niski w zależności od stanu pracy?

Pozdrawiam Loccutus

Reply to
Loccutus

Normally Open i Normally Connected.

Tam jest jakis fototranzystor z transoptora, albo przekaznik, ktory je zwiera. Zwiera do jednej z linii ]common ?].

Tak nawiasem mowiac - jak masz piec weglowy/drewniany to przy ONBAT, ewentualnie minute pozniej chyba trzeba zaczac go wygaszac. Bo po LOBAT to moze czasu nie starczyc ..

A - mozesz pomyslec jak wzbogacic UPS o akumulatory samochodowe. Ladowac sie beda pewnie ze trzy dni, ale tez wytrzyma pare godzin.

Też tak mysle

Nie E. Przynajmniej na schemacie jest tylko ten IC2

Nie wiadomo - linie wychodzą bezpośrednio z układu i śmigają prosto do gniazda jeżeli są zwierane do zasilania/masy to chyba tylk ow scalaku

UPS APC SMart 700 na 2aku 12V szeregowo - oryginalnie. Jeżeli puszczę pompę na pierwszym biegu (ok 30W) i nie dmucham dmuchawką - w pełni naładowane aku trzymają piec ca.1,5 godziny, a nie są najnowsze. Bardzo rzadko zdarza się żeby na mojej wsi tak długo prądu nie było.

U sąsiada tak zrobiłem z APC400 (jeden aku 12V)- działa ze starszym akumulatorem 45Ah ponad 4 godziny. Ale niestety żeby to podładować w rozsądnym czasie trzeba prostownika.:(

Loccutus

Reply to
Loccutus

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Chyba ze w sensie - wewnątrz układu. Przyjrzałem się bardziej i widze że są jeszcze piny SDI SDO czyżby serial data in serial data out (Rx/Tx)? więc jednak by był klasyczny RS. Tyle ze chyba byłoby prościej wykożystać te wyjscia ONBAT, LOBAT - jeżeli dziłają tak jak myśle.

Loccutus

Reply to
Loccutus

W artykule <bv2v04$qa7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl> Loccutus napisal(a):

Co do klasycznego RS-a: protokół APC jest dość dobrze poznany, są źródła apcupsd na Linuksa - może tam coś wygrzebiesz.

Wystarczy pomierzyć, jakie dają napięcia wyjściowe w poszczególnych stanach. Jeśli nie dają - są typu OC (OD) i we wtyczce może jest też jakieś zasilanie, coby pull-upa podłączyć. Dać im separację na 2n33 na wszelki wypadek i już masz gotowe sygnały do procka czy innego sterownika ;-)

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Użytkownik "Marcin Stanisz" snipped-for-privacy@poczta.bzdury.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@COS13.ilf.com...

Właśnie wygrzebałem co nieco tutaj

własciwie wolałbym take rozwiązanie - pomierzę sobie oczywiście, tyle że musze najpierw tego UPS'a odzyskać - pożyczony -jak do tej pory nie ma zamiaru sie zwrócić :)

Pozdrawiam Loccutus

Reply to
Loccutus

Tzn wewnatrz UPS.

Owszem - w APC jest tez klasyczny RS. Link do protokolu padl na tej grupie pare dni temu :-)

Tez mi sie tak wydaje. Tym bardziej ze to taki niepisany standard - kazdy UPS ze zlaczem to ma. Co najwyzej piny sie roznia..

ON BAT - praca z baterii, brak zasilania sieciowego LOW BAT - niskie napieciei baterii, zaraz sie skoncza..

A ten IC2 to nie jest wlasnie transoptor ?

Ale jak sie jednak zdarzy .. to na ile starczy pradu po zasygnalizowaniu LOBAT ? I czy starczy na wygaszenie pieca ..

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Zapomnij :)). Nawet jeśli wygaszanie rozpoczniesz od rzau po zaniku napięcia w sieci, to nie dasz rady wygasić pieca miałowego w ciągu godziny :( Nie należy na całkowicie odcinać dopływu powietrza - Wprawdzie komin mozna prawie całkowicie zamknąć i zatkać czymś wlot dmuchawy - ale to raczej zagranie w stylu kamikadze. Jeżeli piec będzie gorący to gromadzące się w nim gazy mogą w pewnych sprzyjających warunkach spowodować niezłe BUM :) Dlatego raczej wykorzystam informację ONBAT - po to żeby obniżyc pobór mocy do minimum i tylko na samej pompie (nie dopuścic do zagotowania wody) i przedmuchach co jakiś dłuższy czas (wypchnięcie gazów) dotrwać do przywrócenia zasilania.

Oczywiście nie zmienia to faktu że gdybym miał miejsce na postawienie dwóch akku ołowiowych (ups na24V) to bym to zrobił i miał prawie 12 godzin spokoju w "razie niemca"

Pozdrawiam Loccutus

Reply to
Loccutus

On Mon, 26 Jan 2004 11:00:48 +0100, Loccutus napisał:

poszukaj na sieci źródeł apcupsd - tam masz wszystko jak na dłoni

Reply to
Verox

Znaczy sie awaryjny wtrysk wody trzeba przewidziec :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

:))

Taki zabieg to dopiero by piec wysadził :)))

Loccutus

Reply to
Loccutus