WAV na kasetę.

Witajcie.

Jak najprościej nagrać z komputera plik WAV na kasetę?

Pozdrawiam.

P.S. Mam też pytanie odnośnie kabla do Commodore, żeby połączyć do złącza Euro. Schemat gniazda audio/video na:

Jacek

Jacek pisze tak:

tzn? podłączyć magnetofon do zielonego gniazdka w kompie kablem 2 x chinch - mały jack 3,5mm

Obraz jest dostępny na złaczu CN7, styk nr4, COMP OUT a dźwięk na styku nr3, SND

Reply to
PiteR

Dnia Sun, 22 Jul 2012 07:30:21 +0200, PiteR napisał(a):

Sprawa dotyczy plików wav (programy na Commodore Plus/4 - tak dokładnie). Mam wieżę, która posiada USB, odtwarza MP3, więc przekonwertowałem wav do mp3 i nagrałem na kasetę. Niestety program się nie wczytuje. Próbuję ywanie w stereo?

Chodzi mi o sparowanie pinów złącza DIN8 i Euro.

Reply to
Jacek

Jacek pisze tak:

takie coś?

PiteR

Podejrzewam, że konwersja do mp3 może obcinać częstotliwości dla ucha ludzkiego nieistotne, a dla komputera kluczowe. WAV albo czegoś bezstratnego nie odtwarza?

Pozdrawiam, Arkadesh

Reply to
Arkadiusz Dymek

Dnia Sun, 22 Jul 2012 14:14:20 +0200, Arkadiusz Dymek napisał(a):

Niestety, tylko mp3 i to w stereo, wiec nie iwem, gdzie po drodze coś nie idzie. Zapisałem program z komputera na taśmę i wysłuchałem na wieży. Jest git, czysto. Odtworzyłem wav i mp3 z USB, też na ucho czysto. Po zapisaniu z USB na kasetę słyszę 'falowanie'. Leci 'nośna', ale jakby modulowana. Podejrzewam, że wieża pieprzy...

Reply to
Jacek

W dniu 2012-07-22 13:30, Jacek pisze:

Chyba ta wieża ma CD? Nagraj WAV jako CD-AUDIO i spróbuj przegrać na kasetę.

Reply to
EM

Pamietam, że akurat w tym modelu podobno przegrywanie z kasety na kasete nie dawało dobrych rezultatów. W "Bajtku" był opis interfejsu do przegrywania z firmowego magnetofonu na drugi firmowy za pośrednictwem komputera.

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 2012-07-22 07:06, Jacek pisze:

zajrzyj tu:

a prościej, napisz o jaki program chodzi, być może znajdziesz go w internecie ;)

Reply to
ZeN

Dnia Sun, 22 Jul 2012 16:08:11 +0200, ZeN napisał(a):

Nie chodzi o konkretny program. Jakoś lato nie dopisuje w tym roku, więc odgrzebałem swojego Commodore Plus/4 i zacząłem się bawić.:) No i konwersja z .tap do wav, z wav do mp3, kopiowanie na pendrajwa i na koniec zgrywanie z pena na kasetę. Po drodze powstaje przekłamanie, które chcę wyeliminować.

Reply to
Jacek

Dnia Sun, 22 Jul 2012 14:32:13 +0200, EM napisał(a):

Tak zrobię i dam znać jakie będą efekty.

Reply to
Jacek

Dnia 22-07-2012 o 13:30:44 Jacek snipped-for-privacy@ola.pl napisał(a):

Bo niepotrzebnie konwertowałeś, nagraj wav-a na kasetę i pójdzie.

Reply to
janusz_kk1

Dnia Sun, 22 Jul 2012 14:29:10 +0200, Jacek napisał(a):

Na pewno WAV nie ? Chyba troche dziwne.

Nie wieza, tylko kompresja mp3 jest stratna i traci informacje nieistotna dla czlowieka, za to bardzo istotna dla komputera.

A na drugi raz to napisz od razu po co ci to, bo my tu wymyslamy, a wszystkie rady do d*. Poza ta zeby na CD nagrac.

W dniu 2012-07-22 18:07, Jacek pisze:

no właśnie dlatego dostałeś linka żeby poczytać o sposobach... Niestety mi osobiście nie udało się pomyślnie przegrać w ten sposób programu (też do C16, C+4) a kombinowałem na różne sposoby, zrobiłem nawet interface tap żeby oryginalny datasette podłączyć do PC korzystałem z różnych programów typu "tap to wav" - dźwięk był czyściutki i głośny ale i tak program był nie do odczytania. W końcu kupiłem stację dysków 1541, którą też można podłączyć do PC i nawet odpalać programy na emulatorze.

Mam jeszcze zamiar przetestować SD2IEC jak już będzie za rozsądną cenę (bo na razie cena na allegro zabija... :)

-

co do programów polecam:

ZeN

Dnia Sun, 22 Jul 2012 19:48:57 +0200, ZeN napisał(a):

Dzięki za linka - wyśmienity.:) Czy stacja od C64 pasuje do Plus4? Co Ty na to:

?

Reply to
Jacek

Dnia Sun, 22 Jul 2012 14:01:50 +0200, PiteR napisał(a):

To jest to. Dziękuję.

Reply to
Jacek

W dniu 2012-07-23 05:11, Jacek pisze:

Tak, bez najmniejszych problemów - nawet lepiej działa niż z c64 z tego względu że na klawiszach funkcyjnych są już rozkazy do stacji, a w c64 trzeba wpisywać ręcznie. O ile się nie mylę to stacje 1541 i 1541 II pracują poprawnie z vic20 c64, c16, 116, c+4 i c128. Inne stacje jak

1571 czy 1581 też potrafią emulować 1541, z kolei dedykowanej do c+4 1551 nie podłączysz do innego komputera bo jest podłączana przez złącze Memory Expansion. 1551 jest czterokrotnie szybsza od 1541.

Znam... Wszelkie te wynalazki są przeznaczone głównie do c64 ale mam nadzieję że skoro stacja pracuje poprawnie to taki wynalazek który imituje stację powinien działać równie dobrze.

Jeżeli cena SD2IEC utrzyma się na tym poziomie to będę musiał chyba sam poskładać korzystając ze źródeł Larsa;)

Ps. jeżeli chcesz, to na priv mogę dać więcej linków ;)

Reply to
ZeN

Nie da rady przez mp3 :)

Ciekawostka:

Adam Wysocki

Dnia Mon, 23 Jul 2012 08:54:11 +0200, ZeN napisał(a):

Chętnie, zapraszam na GG - 2549393.:)

Reply to
Jacek

Dnia Sun, 22 Jul 2012 07:06:10 +0200, Jacek napisał(a):

Dziękuje kolegom. Procedura .wav->CD->Tape zdała egzamin. Pozdrawiam.

Reply to
Jacek