TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze - Page 3

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

nie, to sie nie sprawdza. Na polowie kanalow akurat leci reklama, trzeba
sprawdzac jeszcze raz. Na innych trafisz na nie wiadomo co - chwile
stracisz na ogladanie, zanim sie zorientujesz ze to cie kompletnie nie
interesuje. Po 10 kanalach trafisz na jedynasty gdzie jest cos
dostatecznego, i zostawisz. A tymczasem na 14-tym jest cos znacznie
lepszego - ale tam nie dojdziesz.
Lepiej sprawdzic w programie. gdzie mozna tez zobaczyc to co sie za 5 minut
zacznie.

No i to ma juz naukowa nazwe - siedzenie i pstrykanie w kolko :-)

To nie trzeba zadnego Ctrl-F, tylko wlasnie "aktualny program".
jako gazeta, czy jako dobra strona w internecie, czy program.

no wiesz ... nie placisz, to trudno wymagac.

Zalezy jak dostarczony, czesto nie.

a tu by sie jeszcze przydala opcja "zaalarmuj jak sie zacznie".

J.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

(...)

Mam takie coś w nagrywarce od UPC. Jest lista programów, można sobie wybrać,
zarządzić nagrywanie (do 2 programów naraz, IMO za mało), taże, zlustrować
co leci, co dopiero będzie, "założyć" znacznik, określany jako memo, wtedy
na minutę przed danym programem pojawiu się monit na ekranie, można
potwierdzić, lub przeczekać, to się przełączy, można się wycofać. Czasem
oglądam coś, a nie mam pod okiem zegarka, na który bym zerkał, czy a no bo
może już, zresztą, to by się skończyl sumie oglądaniem zegarka, nie
programu, a i tak finałem byo by przegapienie. A tak - oglądam, mam monit,
nie myślę o tym, hehe, czasem się zapomina, że się coś nastawiło i zdziwo
wielkie, że raptem maszyna pyszczy "czy chcesz obejrzeć?" Ogólnie dobra
cecha, choć przydało by się ją ciut zmodyfikować. Ale to insza inszość,
podstawowe założenie spełnia znakomicie.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

U mnie się sprawdza. Ale ja, oglądając TV raz na ruski rok, bardziej
jestem zainteresowany kwestią "co tam kurna w ogóle teraz nadają" niż
obejrzeniem jakiegoś konkretnego programu.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Ja sobie napisałem własne skrypty w Perlu żeby rozwiązać ten problem.
Po włączeniu kompa raz dziennie skrypt łączy się ze strona WWW i sciąga
program telewizyjny dla wybranych przeze mnie programów. Programy te
wrzuca do plików - dla każdego programu oddzielnie.
Tak więc po jednorazowym sciągnieciu nie musze sie juz przejmować
połączeniem z internetem - program na dany dzien jest na dysku.
Drugi skrypt sprawdza bierzącą godzinę i jako wynik wyrzuca spis
programów jakie aktualnie lecą w danej chwili.  Wyjscie tego skryptu
jest skierowane na programik Superkaramba (działam pod linuksem), który
na pulpicie kompa wyswietla spis tego co aktualnie leci w TV.   Jeden
rzut oka i wiem co na którym programie aktualnie leci.
Dodatkowo jest trzeci skrypt, uruchamiany co minutę, który ma plik z
wprowadzonymi nazwami interesujących mnie programów - Moze być tez
fragment słowa np. kultu  - co oznacza ze kazde słowo zawierajace ten
fragment zostanie uznane za zgodne.
Skrypt ten przeszukuje listę "co leci w tej minucie", porównuje ze
wzorcami przeszukiwania i jezeli cos znajdzie - wyrzuca komunikat na
ekran w postaci napisu OSD (grube czerwone litery na dole ekranu przez
5s). Napis zawiera godzine, nazwe stacji i nazwe programu.
I tak co minuta - dopóki trwa interesujacy mnie program.
Dodatkowo wyjscie skryptu podpięte jest pod prgram odtwarzajacy dzwieki
i w momencie znalezienia programu (ale tylko w pierwszej minucie trwania
programu - czyli raz tylko) komputer mówi mi tekst: "Znaleziono
interesujacy Cie program na kanale XXX".
Kiedys miałem jeszcze pod to wszystko podpięty syntezator głosu, którzy
mówił konkretnie jaki program na jakim kanale leci, ale synteza była
sciągana skryptem ze strony Ivony (ten syntezator nie chodzi pod
linuksem), ale cos zmienili na stronie i ten sposób przestał działac.

Jedyny minus tego wszystkiego to to, że od czasu do czasu zmieniaja cos
na stronie www, skad sciagam program i musze walczyć, żeby znowu wydobyć
program TV z html'a.

Funkcja przeszukująca jest o tyle dobra, ze sprawdza wszystkie programy
i jezeli na któryms z nich się coś pojawi, to mi sygnalizuje, wiec jesli
TV cos puszcza na TVP1, a potem pojawi sie to na TVN, to tez mi to
pokaże. Jezęli np. wpiszę słowo "sonda", to jezeli kiedykolwiek by sie
pojawiła na któryms z kanałow powtorka tego programu - będe wiedział :-)

Kiedys miałem jeszcze porobione linki do programów - jak sie kliknelo na
nazwe programu, to otwierała sie przegladarka z opisem tego wlasnie
programu.   Ale tak cos pogmatwali na stronach w HTML'ui, ze nie mam
siły tego znowu odkręcać.

Tak więc niby ideał, ale jak patrze na to co leci w TV, to ręce opadaja.
Zadna wyszukiwarka nie pomoże na zalew tandety.....

--
Jado

 From New ARM user:
Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

JA pierdzielę :-). Ty to piszesz poważnie czy żartujesz?
Gatunek ludzki jednak musi wyginąć... Odpalać komp, pisać
jakieś skrypty, łączyć się, aktualizować co minutę... Nie
obraź się, ale chyba prościej mieć gazetę pod ręką ;-). Ja
kupuję "To i Owo" (MZ chyba najlepsza gazetka z programem)
za jakieś 2 złote i mogę nawet w sraczu przeczytać czy dziś
będzie coś ciekawego. Bez łączenia się z WWW, pisania
skryptów itd... ;-).
Jak idziesz po mleko to też odpalasz komp i sprawdzasz na
ceneo gdzie jest najtańsze? Oczywiście nic mi do tego, tylko
z ciekawości pytam :-). Dla mnie możesz nawet sprawdzać w
necie czy na dworze pada deszcz, zamiast wyjrzeć przez
okno...

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Ja czasem tak robie (ale tylko dla siebie). W lecie,
gdy chadzają fronty i tworzą się burze, dobrze jest
rzucić okiem na to, co się dzieje kilka, kilkanaście
czy kilkadziesią kilometrów dalej i mieć wyobrażenie,
jak za kwadrans będzie za oknem.

Na zachodzie bez zmian.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

No...kazdy program jaki jest w komputerze napisał jakiś taki wariat -
dzieki temu możesz poczytać tą gazetke, bo ktoś ją na jakimś komputerze
złożył....

Skrypty napisałem wiele lat temu i one po prostu same się odpalają wraz
z odpaleniem kompa - nie wymagaja one ode mnie zadnej obsługi (z
wyjatkiem sytuacji kiedy coś zmieni sie na stronie WWW, ale to raz na
kilka lat się zdarza).
Jak sobie chce sprawdzic co leci w TV, to sobie patrze na pulpit - nie
musze nawet przegladarki odpalac...

To wyglada mniej wiecej tak:

TVP 1        k 1
14:25 Klan
TVP 2        k 2
13:55 Postaw na milion
TV 4        k 3
14:00 Dziewczyny z fortuną
TVN        k 4
13:40 Ukryta prawda
POLSAT        k 5
14:00 Pierwsza miłość
TVN 24        k 6
14:30 Serwis informacyjny, sport, biznes, pogoda
TV POLONIA        k 7
13:45 Szansa na sukces
TVN 7        k 8
14:00 Sędzia Anna Maria Wesołowska
TVP KULTURA        k 8
14:30 Informacje kulturalne
TVP3 WARSZAWA        k 10
22:07 Kronika waw.pl
TV PULS        k 11
14:00 Przygody małego Ezopa (Aesop's Fables)
TELE 5        k 12
14:30 News
COMEDY CENTRAL        k 13
14:05 Wszyscy kochają Raymonda (Everybody Loves Raymond)
POLSAT 2        k 14
14:00 Supermodele (Make Me a Supermodel)
ZONE EUROPA        k 15
14:30 Policja: kod 10-7 (Police Ten 7)
NATIONAL GEOGRAPHIC        k 16
14:00 Tuz przed tragedią (Seconds From Disaster)
DISCOVERY SCIENCE        k 18
14:00 Cuda stworzone przez człowieka (Man Made Marvels Asia)
DISCOVERY        k 17
14:30 Jak to jest zrobione? (How It's Made)
DOMO TV        k 19
14:15 Telesprzedaz

No i coś ciekawego leci? :-)))

PS.
Teraz na kibel to sie z tabletem chadza ;-)

--
Jado

 From New ARM user:
Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Gazetą można zabić komara, powachlować się, rozpalić w piecu, zawinąć
śledzia :-)
Ten śledź jest z dowcipu o Stirlitzu: Stirlitz, powiedzcie co jest
lepsze - radio, czy gazeta? Gazeta, bo w radio nie da się zawinąć śledzia.
Maciek

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

[...długi i interesujący opis skryptów...]

Kanały XXX, to się chyba ogląda jak leci. Albo używa do selekcji bardziej
wyszukanych kryteriów.

[...opisu ciąg dalszy...]

I to ja rozumiem, takie podejście. Jak ktoś chce poważnie podejść do TV
jako źródła interesjujących treści, to bez pisania skryptów czy innej
gimnastyki się nie obejdzie. A i tak się w końcu okaże, że coś pokręcą
i za chwilę trzeba od nowa. Ja sobie odpuściłem.

Kiedy ostatnio miałem TV, to były dostępne dwa programy. Muszę przeznać,
że taka jedno- i dwuprogramową telewizję, to ja w swoim czasie nawet
lubiłem, choć to komuna przecież była. Lubiłem za jej zdolność integrującą.
Można było z kimś pogadać o tym, co się wczoraj oglądało, bo przecież
wszyscy oglądali to samo. Tej nowej, iluśsetprogramowej, to ja nie lubię
i nie rozumiem. A z tęsknoty za integrującym medium wyrastają teraz różne
fejsbuki.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Hehe...XXX to w tym wypadku chodziło o np. Polsat, czy TVP1 czy inny
dowolny - pod XXX podstaw sobie cokolwiek :-)

Powiem szczerze, ze przez te kilka lat przyzwyczailem sie do wygody jaka
daje podglad "co teraz leci".  Powiedzmy po 20.00 spogladam, zeby
zobaczyc na ktory kanal skierowac swoja uwagę - no i jesli cos jest, to
wybieram to co akurat najbardziej mi podchodzi.
Jak byly momenty, ze przestalo dzialac, to mi brakowalo tej wygody, tego
stalego podgladu w kazdej chwili.  Tak jakbys mial staly podglad tego co
sie dzieje na 19 kanałach (akurat tyle sobie wyciagnalem na pulpit).
No więc siadałem i rozgryzałem co oni tam wymodzili :-)
Najważniejsza (moim zdaniem) cechą decydujaca o wygodzie jest tutaj
fakt, ze nie trzeba odpalac przegladarki, wchodzic na strone, zaznaczac
interesujacych nas kanałow...etc.... Tylko caly czas masz staly podglad
tego  co Cie interesuje.
Jedyne co, to trzeba miec caly czas wlaczony komputer ;-)

Gdyby taka tablice informacyjna zrealizowac np. na jakims duzym GLCD w
oparciu o jakis procesorek ARM'a np., gdzie byłaby ona wlączona cały
czas (przy malym poborze prądu w porównaniu z PC'tem to akceptowalne)
albo jesli nie wlączona, to włączenie do stanu uzywalnosci zajmowałoby
1s, to może byłoby to jeszcze wygodniejsze.

Wydaje mi się, że bardzo szybko (jesli nie juz) zbliżamy sie do ery
stale włączonych komputerów.  Smartfon np. - juz jest caly czas wlaczony.

Najbardziej integrujące jest wino domowej roboty :-) Autentycznie :-)
Jak oglaszam degustację wina po okresie fermentacji i dojrzewania wsród
znajomych, to zawsze moge liczyć na liczny odzew :-))))

--
Jado

 From New ARM user:
Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Miałem kiedyś potrzebe orientacji w tym, "co teraz leci". Nie co jest
w programie, tylko co faktycznie nadają. Potrzeba została zaspokojona
skryptem, który skakał po kanałach i robił zrzuty ekranowe. Później
te obrazki były wyświetlane obok siebie na jednym monitorze (mieściło
się ich 64). I tak w kółko. Jeszcze była rejestracja przez 24h i wycinanie
jednej klatki z mniej więcej sześćdziesięciu, tak by dało sie przejrzeć
cały program w jakieś pół godziny (małe ludziki strasznie szybko wtedy
zapierniczały po ekranie, ale merytorycznie, to się przy tej metodzie
oglądania chyba wiele nie traciło).

To znowu o tych kanałach XXX?

Właściwie to ja nie pamiętam, keidy wyłączałem komputer.

Przerobić Kindla -- może bardzo duży nie jest, ale prądu nie pobiera
wcale (podczas pokazywania treści).

Już, już. Teraz jest czas wykruszania się ze statystyk tych, którym
tak naprawdę komputer nie jest potrzebny, a jednak go mieli. Te co
zostaną, będą pracowały cały czas (mam na myśli sprzęt niemobilny)

Nie mnie takie rzeczy dwa razy powtarzać.

Na mnie też zawsze można liczyć w takich okolicznościach przyrody.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Widziałem kilka lat temu w jakimś czasopiśmie reklamę (chyba HP):
Zdjęcie studenta przy PC (w domyśle z Windows) i podpis: John musi resetować
swój komputer przeciętnie raz dziennie.
Zdjęcie starszego gościa w jakimś laboratorium i podpis: Bob nie robił tego
od 74 roku.
Może nie dokładnie pamiętam, ale sens taki.
P.G.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Resetowanie komputera, bo się zwiesił, to jeszcze inna sprawa. Ale są
ludzie, którzy potrafią włączać i wyłączać swój komputer co pół godziny.
Właściwie to ja nie wiem dlaczego oni tak robią.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Może w imię "oszczędności", nie uwzględniając tego, że zmaltretowane częstym
włączaniem i wyłączaniem podzespoły, oraz peryferia, w końcu się
zbuntują...?

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze
(ciap)

Prąd zdrożał!

--
Włodek

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

To nie może być przyczyną. Dawniej tych wyłączających komputery było
więcej. Co jakiś czas słyszę o tym, że ktoś przestał wyłączać komputer.
Takich co zaczęli, chyba jeszcze nie spotkałem.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Może szum wentylatora

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Nie sądzę. Kiedyś faktycznie komputery wytwarzały monotonny szum. Ale
te nowe są bezgłosne, przynajmniej wtedy, gdy niewiele mają do roboty.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Komputery nie tylko szumią wentylatorami, ale i drgają. Akustyka pomieszczeń
powoduje, że można usłyszeć to równie głośno w drugim kącie pomieszczenia.
Tak samo potrafią przenosić się drgania dysku twardego laptopa po łóżku.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

To chyba jakieś całkiem badziewne, z taką trzęściączką wzdłużną albo
drżączką poprzeczną. A w laptopie, to się w ogóle wszystko samo wyłącza
po chwili nieużywania.