Sterowanie 230 V

Witajcie,

Są dwa urządzenia: sub i amplituner.

Sub strasznie buczy jak jest włączony, więc muszę go każdorazowo wyłączać z
sieci i włączać gdy potrzebny.

A pomyślałem sobie niech sub będzie cały czas włączony tylko odcięty od
230V. Włączenie mogłoby następować sygnałem audio pojawiającym się na
wyjsciu m.cz. amplitunera.

I chciałbym poszukać takiego rozwiązania (schematu) urządzenia co
wysterowane z ampli podałoby przez np przekaźnik napięcie 230 na suba.
Kiedyś coś takiego widziałem w jednej z gazet ale to było wieki temu...

Pomozecie , a może można to rozwiązać w iny sposób ?

Pozdrawiam
Piotr

Re: Sterowanie 230 V

można kupić gotowe listwy zasilające, które mają jedno gniazdko
master i ileś podrzędnych, których zasilanie jest odcinane w
przypadku braku poboru pradu przez urządzenie podpięte do gniazdka
master.

J.

Re: Sterowanie 230 V

A może sub ma zasilacz "do poprawy"?
Lepsza stabilizacja czy filtr 50Hz? Co buczy?
Może brak kondensatorów na mostku Graetza?

Feromon

Re: Sterowanie 230 V
A moze podłączony na badziewnym kablu.
Miałem podobnie. Sub potrafił sie wzbudzić samemu
i buczeć właśnie,a kabel nie był nawet bardzo długi (~1,5m). Nie wyłączał
się. Po wymianie kabla na porządnie ekranowane problem zniknął. A aktualnie
jest to ~7m kabla.

Pozdrawiam,
  Bogdan Kot

Re: Sterowanie 230 V

j.w.

buczenie fizyczne trafo a nie z głośnika (to nie przydźwięk)

P.

Site Timeline