dwa urządzenia na jednym RS232

By sobie nie komplikować życia i nie pakować do loggera GPS procka z dwoma portami RS to postanowiłem pożenić razem AVRa, moduł GPS i port komunikacyjny do PC (FT232R) razem. Założenie jest takie, że do wejścia RXD w procesorze będzie podłączone THX z GPSa i TXD z FTDI a TXD z procka będzie się rozwidlał na RXD GPSa i RXD konwertera na USB. Moduł GPS ma wejście RST, którego pobudzenie pięknie wprowadza go w stan, w którym nie zakłóca transmisji z AVRa do PC (w ramach testów, z wykorzystaniem przejściówki z układem Profilic). Niestety w drugą stronę działa to gorzej - choć Mega nic nie nadaje to blokuje transmisję z GPSa do komputera. Czy w docelowym układzie ma to ma to szansę zadziałać w drugą stronę, tzn. czy FT232R nie będzie mi blokował tego, co AVR będzie odbierał z GPSa?

Reply to
badworm

W dniu 03.03.2015 21:52, badworm pisze:

Ja dawałem diodę (i równolegle rezystor) w linii TXD tak aby układ będący w spoczynku nie wymuszał mocno stanu wysokiego. Czyli stan wysoki (-12V) był przez rezystor, a stan niski (+12V) był przez diodę. Działało, chociaż ze standardem RS232 nie było to zgodne :)

Reply to
Mario

Dnia Wed, 04 Mar 2015 00:12:49 +0100, Mario napisał(a):

Może nieco nieprecyzyjnie się wyraziłem - nie chodziło o RS232 z poziomami +/-12V ale o UART na 3,3V. Wykonałem dziś próbę na nieco innym module GPS i wygląda to tak, że dopóki FT232 nie dostanie zasilania z USB to jest OK, procek odbiera dane z GPSa. Podłączenie do komputera niejako automagicznie przerzuca procek na komunikację z FT232 - dane z modułu GPS są blokowane. Takie rozwiązanie mi całkiem pasuje :)

Reply to
badworm

W dniu 2015-03-04 o 22:28, badworm pisze:

A nie prościej ci dać klucz analogowy i po bożemu to przełączać np 4052 albo 4066 niż tak rzeźbić w g.wnie i potem się zastanawiać dlaczego nie chodzi.

Reply to
janusz_k

W dniu 2015-03-05 o 17:54, janusz_k pisze:

Jest jeszcze prostsze rozwiązanie - procek z odpowiednią liczbą portów ;) Ale z jakiegoś powodu nie pasuje autorowi, nie mam pojęcia dlaczego.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Dnia Fri, 06 Mar 2015 08:08:03 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

Rozważałem to ale problem jest z dostępnością odpowiedniego procka z grona małych AVRów. 2 UARTy i przetwornik ADC ma chyba dopiero MEGA128 a ona jest nieco za duża dla mnie.

Reply to
badworm

na innych mo?na me? jeden uart sprz?towy i drugi softwarowy

Reply to
adamschodowy

162 ma dwa uarty, ale to też duża cholera.
Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2015-03-06 o 17:19, badworm pisze:

No to ja się dorzucę - użyłem Atmelowej wyszukiwarki. Czy 1284P to też "nieco za duży"? To może 164PA? Trochę tam jest jeszcze do znalezienia. Nie wiem, jak te trochę nowsze mają się do starszych procków, ale "na czuja" wydaje się, że nie powinny mieć jakichś specjalnych różnic. Większe zmiany to już mają ATXMegi - tu można zaszaleć, taka np ATXMega32E5, ale to jednak inna klasa procków, choć ARM to nie jest.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Dnia Tue, 10 Mar 2015 07:54:58 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

Dzięki Darku za podpowiedź. Wszelakie AVRy w TQFP44 się nadadzą. Na jeden z dwóch zaproponowanych przez Ciebie procków się pewnie zdecyduję

- są dostępne w TME.

Reply to
badworm

Dnia Tue, 10 Mar 2015 07:54:58 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

Pozwolę się zapytać o jeszcze jedną rzecz - czy jeśli używana przeze mnie wersja WinAVR nie obsługuje tych procków (aż wstyd się przyznać z jak starej wersji korzystam...) to jeśli po skopiowaniu stosownego pliku

*.h z nowszej wersji program (stworzony wcześniej dla MEGA162) kompiluje się bez błędów to mogę uznać, że wszystko jest ok?
Reply to
badworm

W dniu 2015-03-15 o 16:19, badworm pisze:

Nie mam pojęcia - wstyd się przyznać, ale jak na razie nie programuję (kiedyś, dawno temu, i ciągle sobie obiecuję, że wreszcie w ramach rozrywki coś z tym zrobię). Poza tym uważam, że na eksperymentowanie tego rodzaju szkoda czasu.

Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz