silnik jak połączyć

na sterowniku mam wyprowadzenia A+  A-  B+  B-  oraz dwa +
jak podpiąć do tego silnik 28byj28-03, bo stuka (ale nie kręci) tylko
jak podepnę uzwojenia A+ + i B+ + lub A- + i B- +

Zakładam sterowanie albo pełnokrokowe albo falowe

pozdr
Qbab

Re: silnik jak połączyć
Powitanko,

To jest silnik bipolarny, wiec wyprowadzenia + Cie nie interesuja:
http://www.automatykaonline.pl/poradnik/artykuly.php?id48 %

Pawel Chorzempa

Re: silnik jak połączyć

no niby tak, ale wtedy to nawet nie za stuka :(
wydaje mi się ze wyprobowalem kazda kombinacje dlatego pytam jak to
podłączyć.

pozdr.
qbab

Re: silnik jak połączyć
Ten silnik ma tylko 4 przewody?
Jeśli tak to podłączasz do A- + i B- +.
"Stuka" tzn ośka raz w lewo raz w prawo się porusza?
Jeśli tak zamień przewody w A - i + miejscami, powinien zacząć
się kręcić.
MoĹźliwe Ĺźe sterownik jest Ĺşle ustawiony i nie wystawia odpowiednich
sygnałów.
--
pzdr, j.r.

Re: silnik jak połączyć

stuka tylko jak da z nich są podpięte do tych wyjść opisanych jako +
(dodatkowe nie A i B), też mi się wydaje że coś jest nie tak bo
zachowuje się tak jak by sterownik był zrobiony dla unipolarnego a
dostarczyli mi bipolarny.

No tak podejrzewam.
Jak dobrze rozumie to gdyby był dla bipolarnego to pomiędzy A+ i A-
powinno się pojawiać napięcie przemienne o przebiegu prostokątnym (czyli
raz polaryzacja w jedną stronę potem brak polaryzacji a potem w drugą
stronę i znowu brak polaryzacji i tak w kółko). A dla unipolarnego jest
tak samo tyle że nie przemienny a wszystko z taką samo polaryzacją?

Pozdr
Qbab

Re: silnik jak połączyć
Tak
podepnij zestaw dwóch diod led kołączonych K1 z A2 oraz A1 z K2
przez okornik 1k do A+ i A- oraz  drugi do B+ i B-.

Jeśli sterownik jest do bipolarnych silników będzie się zapalać
jedna z diod z A potem 2 z A nastepnie 1 z B i 2 z B przy
sterowaniu pełnymi krokami.
--
pzdr, j.r.

Site Timeline