silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Silnik od odkurzacza z sierpnia 2005 siEA% psuje. CaB3%y czas jeszcze siEA%
obraca (na niBF%szych obrotach, charczy) i czuE6% od niego spalonB1%
izolacjEA% (to moja interpretacja). RozkrEA%ciB3%em odkurzacz i z silnika
wyleciaB3%y kawaB3%eczki plastiku (moBF%e izolacja albo co?) --> na
zdjEA%ciach widaE6% dokB3%adniej.
Nie bardzo wiem co dalej. Wirnik do wymiany, stojan czy moBF%e jeszcze
coB6%? PoniBF%ej zamieszczam linki do zdjEA%E6:
http://i28.tinypic.com/11il9a8.jpg
http://i29.tinypic.com/2csgns8.jpg
http://i30.tinypic.com/ivcmf5.jpg
http://i30.tinypic.com/r2jcwk.jpg

SprawdzaB3%em ile kosztuje nowy wirnik, ok. 45 zB3%.

Pozdrawiam,
Andrzej

Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Silnik od odkurzacza z sierpnia 2005 się psuje. Cały czas jeszcze się
obraca (na ni┼╝szych obrotach, charczy) i czu─ç od niego spalon─ů
izolację (to moja interpretacja). Rozkręciłem odkurzacz i z silnika
wyleciały kawałeczki plastiku (może izolacja albo co?) --> na
zdjęciach widać dokładniej.
Nie bardzo wiem co dalej. Wirnik do wymiany, stojan czy mo┼╝e jeszcze
co┼Ť? Poni┼╝ej zamieszczam linki do zdj─Ö─ç:
http://i28.tinypic.com/11il9a8.jpg
http://i29.tinypic.com/2csgns8.jpg
http://i30.tinypic.com/ivcmf5.jpg
http://i30.tinypic.com/r2jcwk.jpg

Sprawdzałem ile kosztuje nowy wirnik, ok. 45 zł.

Pozdrawiam,
Andrzej

Wygl─ůda jak zwarcie w uzwojeniu wirnika. Komutator do┼Ť─ç mocno wypalony.
Sprawd┼║ czy w czasie pracy nie ci─ůgnie "p┼éomienia " na komutatorze.
Mo┼╝e ma zwarcia mi─Ödzy wycinkami komutatora.Mo┼╝esz delikatnie
przeczy┼Ťci─ç komutator bardzo drobnym papierem ┼Ťciernym i wyczy┼Ťci─ç przerwy
pomi─Ödzy wycinkami komutatora.Nieraz pomaga je┼Ťli to nie zwarcie uzwoje┼ä.

Pzdr

Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Podlacz go na dluzej i cos musi zaczac dymic :-)

Zazwyczaj jednak wirnik ..

J.

Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Wyj─ů─ç szczotki, sprawdzi─ç palcem czy si─Ö lekko obraca.
Lubi si─Ö zatrze─ç ┼éo┼╝ysko i objawy mamy podobne - przeci─ů┼╝ony silnik.

Włodek

Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Najpierw sprawdBC% czy moBF%na zdjB1%E6 wentylator z wirnika. Ostatnio
wentylatory sB1% zaprasowane a nie na B6%rubEA% i trzeba kupiE6% caB3%y sil=
nik z
wentylatorem. JeB6%li da siEA% rozbraE6%, to rozbierz i wtedy bEA%dzie wida=
E6%
co siEA% rozleciaB3%o, a moBF%e i co siEA% zjaraB3%o.
Grzeg

Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

DziEA%kujEA% za wszystkie uwagi. OdkrEA%ciB3%em turbinkEA% oraz tzw. kierow=
nicEA%
i stwierdziB3%em co nastEA%puje. W wyniku bliBF%ej nieokreB6%lonego zwarcia
wirnik dostaB3% takiej temperatury, BF%e zatopiona plastikowa izolacja
ulegB3%a uelastycznieniu i pod wpB3%ywem siB3%y odB6%rodkowej wyleciaB3%a p=
oza
silnik (dostaB3%a siEA% teBF% do turbinki i narobiB3%a haB3%asu). AC%rF3%d=
B3%o
odB3%amkF3%w plastikowych zostaB3%o zlokalizowane!

Komutator na zdjEA%ciu:
http://i25.tinypic.com/2wptao6.jpg

SkB1%d wylatuje plastik:
http://i29.tinypic.com/2el5if5.jpg

Jak rozumiem, wirnik jest do wymiany. A co ze szczotkami?

Pozdrawiam,
Andrzej

Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Hmm. Ten plastyk to jak rozumiem kliny zlobkowe czy izolacja zlobkowa? To
niedobrze. Wyglada, ze masz jakis problem z wentylacja tego silnika.

Oblukaj czy nie masz graniczonego przeplywu powietrza chlodzacego.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Site Timeline