Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt

Najpierw sprawdź czy można zdjąć wentylator z wirnika. Ostatnio

> wentylatory są zaprasowane a nie na śrubę i trzeba kupić cały silnik z > wentylatorem. Jeśli da się rozbrać, to rozbierz i wtedy będzie widać > co się rozleciało, a może i co się zjarało. > Grzeg

Dziękuję za wszystkie uwagi. Odkręciłem turbinkę oraz tzw. kierownicę i stwierdziłem co następuje. W wyniku bliżej nieokreślonego zwarcia wirnik dostał takiej temperatury, że zatopiona plastikowa izolacja uległa uelastycznieniu i pod wpływem siły odśrodkowej wyleciała poza silnik (dostała się też do turbinki i narobiła hałasu). Źródło odłamków plastikowych zostało zlokalizowane!

Komutator na zdjęciu:

Skąd wylatuje plastik:
Jak rozumiem, wirnik jest do wymiany. A co ze szczotkami?

Pozdrawiam, Andrzej

Reply to
Andrzej K.