Silnik 2 biegowy i falownik

Mam pytanie. W jednej z maszyn jest fabrycznie zamontowany silnik (zakladam ze klatkowy) 2 biegowy. Poproszono mnie o podlaczenie do niego falownika, jednak mam z tym pewien problem - dylemat. Na silniku jest naklejka, z ktorej wynika ze jest to typowy silnik z podlaczeniem gwiazda-trojkat, ale...na tej naklejce jest inna, pokazujaca troche idiotyczny sposob podlaczenia. Mam wiec obawy przed przylaczeniem do silnika czegokolwiek, a juz na pewno falownika. W zwiazku z tym pytanie, czy ktos moze mi wyjasnic co to za dziwadlo? Pierwotna naklejka sugeruje zwarcie 3 pinow w jednym rzedzie - mamy gwiazde, albo zwarcie parami trzech rzedow - mamy trojkat. Czyli calkowicie normalnie. Natomiast ta naklejona na nia sugeruje zwarcie jednego rzedu - jeden z biegow, albo nie zwieranie niczego - mamy drugi bieg. Hmm... przedziwne. Do tego siakis lakoniczny opis w niemieckim :-( Do tego jest jeszcze jedna para przewodow - zakladam ze to hamulec.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

podrzuć ten kawałek po niemiecku, ja germańskim narzeczem szprecham...

Reply to
Marek Lewandowski

A moge jpg-a?, bo to chyba ma znaczenie gdzie ten txt... __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

jasne - rzucaj na priv albo na www :)

Reply to
Marek Lewandowski

Poszlo.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

doszło :)

Tu jest dekielek:

A to jest to, jak to w środku wygląda:
Czyli zakładając zworę zmieniasz układ połączeń z trójkąta na _podwójną_ gwiazdę i jednocześnie zmieniasz dwukrotnie szybkość wirowania pola. Pod falownik podpinałbym to jako gwiazdę - nie masz problemu krążącego prądu w uzwojeniach. Nie zapomnij o sterowaniu hamulcem! Masz jakieś dane na jego temat?

Reply to
Marek Lewandowski
Reply to
Ireneusz Niemczyk