Problem z RS-485 - Page 2

Re: Problem z RS-485
A czy ta skrętka - to nie jest naprawdę skrętka, czy może ktoś radośnie
użył FTP/STP ethernetowego i losowo wybranych dwóch drutów z ośmiu, bez
patrzenia co z czym jest parami?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Problem z RS-485

Witam,

3 urządzenia spięte razem, master i 2 slave'y. Przewód to skrętka
ekranowana, przy masterze jest tylko wtyczka wpięta w port (RJ45, plastikowe
gniazdo). Przewód idzie do pierwszego slave'a, tam we wtyczce d-sub15 jest
rozdzielenie na drugie urządzenie, gdzie w takiej samej wtyczce są
dolutowane 2 rezystory 220 omowe.
Przewód jest długości 8-10m. Czasem komunikacja działa dobrze, czasem
wysypuje się co jakiś czas, na kilka-kilkadziesiąt sekund, po czym wraca.
Cudowanie z ekranami nic nie daje. Wszystkie urządzenia zasilone z tego
samego zasilania 24V.
Co można zrobić, żeby to zaczęło normalnie działać? Czy warto by zrobić po
obu stronach przewodu terminatory po 120 omów? Czy może zmniejszyć/zwiększyć
rezystancję tego co jest w tej chwili? A może jakiś inny pomysł... Dostępu
do softu tych urządzeń nie ma, nie wiem jakie tam parametry tego są, wiem
tyle że rs-485 i modbus. Aha, ekran jest tylko jeden, tzn. poszczególne pary
skrętki nie są osobno ekranowane.
Hilfe!

L.
czesc.
terminatory moze jest to przyczyna i  rozwiązanie.
Moze urzadzenia są zrobione niestarannie i nadają
na nieznacznie sie różniących szybkosciach bitowych,
widzałem takie coś i objawy były podobne, w zasadzie działało
ale jak byly jakieś zakłócenia lub jedno z urzadzeń zmarzło i
dodatkowo włączony falownik w okolicy
to przestawało bez zadnego powodu. (tzn. sygnał na oscyloskopie nie
wygladał na pierwszy rzut oka na tyle zle do czsu az sei nie
zmierzyło czasu trwania bitu) RS485 jest dość
odporny na brak terminacji i na niewłaściwą terminację (moze
z wyjatkiem profibusa na 10M)
ale to tylko takie dywagacje w powietrzu....:)
michał m.

Re: Problem z RS-485
Dziękuję wszystkim za rady, w tym tygodniu będę wdrażał co si
ę da, chwilowo złom jest jeszcze niezasilony i szykuję wszystko. Dam
znać co z tym wyszło, zajrzę w bebechy jakie tam układy są do kom
unikacji itp.

L.

Site Timeline