RS-485 jaki przewód

Witam grupowiczów. Mam pytanie, potrzebuję połączyć ze sobą dwa urządzenia z interfejsami RS-485. Urządzenia te będą odległe od siebie o ok 80 - 100 metrów. Jakiego przewodu mogę użyć, aby wszystko porządnie działało: UTP, STP czy też inny. Przy takiej odległości koszt przewodu nie gra takiej wielkiej roli a zależy mi na solidnym połączeniu. Szukałem na googlach, ale niewiele znalazłem.

Pozdrawiam

Paweł Orfinger

Ja w systemie kontroli dostępu uzywam UTP - odległość między najdalszymi punktami koło 80m i nie widze żadnych problemów we współpracy ( pozostałe pary skretki

4-parowej wykorzystałem jako rozprowadzenie zasilania , masę i sabotaż) Pozdrawiam T.F.
Reply to
Tomasz FANGRAT

Paweł Orfinger snipped-for-privacy@orfinger.USUNTO.pl> napisał(a):

Jeśli naprawdę koszty nie grają roli to kup przewód do magistrali Profibus, taki jaki jest używany do połączeń między falownikami, PLC itp. Zapytaj w firmach handlujących automatyką przemysłową to będą wiedzieć o jaki chodzi (niestety nie mam pod ręką katalogu żeby podać dokładne oznaczenie).

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

twinax rg-108

Reply to
Poslawek

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. W związku z dosyć dużą rozbieżnością cenową ( a jednak :) ) wypróbuje najpierw rozwiązanie z UTP. Jeżeli będę miał problemy skożystam z tej drugiej opcji...

Pozdrawiam

Paweł

Paweł Orfinger napisał(a):

Wystarczy zwykły YTKSY 2x2x0,5ekw. Przecież ten interfejs jest bardzo odporny na zakłócenia. no chyba że możesz "ładować kase" w przewód, albo są jakieś inne przesłanki - wpływ środowiska agresywnego, itp. Co innego gdyby to było 800m, wtedy to inna historia.

Pozdrowienia

Reply to
Andrzej Stachurski