Podłączenie innego napięcia do lamp ki

Chciałbym kupić lampki montowane na szafki w kuchni. Te lampki są na
ogół przystosowane do 12V/35W Max (na żarówki halogenowe) np.
http://www.allegro.pl/item682893458_okazja_wysiegnik_do_mebli_komo3_satyna_lub_chrom.html

Pytanie czy zamiast instalacji halogenowej na 12V (11.5V) mogę podłączyć
podłączyć te lampki do 230V ale z żarówkami na 10 razy mniejszą moc
~3.4W (LED)? Tzn. czy to nie spowoduje jakiegoś niebezpieczeństwa
spalenia przewodów, przebicia itp. Połączenie byłoby chyba równoległe
tych lampek.

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki
http://www.allegro.pl/item682893458_okazja_wysiegnik_do_mebli_komo3_satyna_lub_chrom.html

Nie. Nie zgadza się trzonek - żarówki 12V mają "szpilki" a 230V zwykle
trzonek GU10 (akurat na obrazku z aukcji tego nie widać). Uprzedzając
pytanie nie wolno używać opraw 12V przy 230V.

e.

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki

B1%czyE6%

nie, nie mozesz, bo:

... wlasnie to grozi.
Oczywiscie, moze dzialac jak podlaczysz, do czasu, az przestanie i cos
podpali albo zwarcie zrobi, a wtedy ubezpieczyciel umywa rece od
wszystkiego, bo instalacja wbrew wszelkim przepisom.

Marek

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki
wiadomości

Jest owszem takie ryzyko .. ale czy ktos robi kable i kostki na 12V
?

Zedrzec napisy i nikt juz nie dojdzie :-)

IMHO - jesli tam nie ma wylacznika to ryzyko znikome.
Za to faktycznie sprawdzic cokol, no i przede wszystkim sprawdzic
jak te lampki LED sie sprawdzaja w kuchni.
Bo na moj gust to beda sporo za slabe, a i widmo niekoniecznie sie
sprawdzi.

P.S. Chyba mozna kupic takie lampki led na 12V, choc dodajac
transformator .. chyba nie warto ..

J.

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki

A słyszał Waść o czymś takim, jak klasa izolacji?? Taka lampka powinna
pracować albo w I klasie, albo w II. Do I możnaby ją przystosować
uziemiając całą obudowę, ale nikt tej obudowy zapewne nie projektował
pod kątem, aby nie było przerw czy dużych rezystancji na styku częśći.
Do drugiej klasy - trzeba wywalić wszelkie bebechy ;P... Bo kable muszą
mieć podwójną izolację, po oprawka musi mieć podwójną...
Poza tym mam w kuchni tanie oprawki do halogenów - wykonanie - tandeta!!
Przewody czasem odpadną (230V na obudowie?? :/), generalnie oprawka jest
taka, że spokojnie można się dotknąć części przewodzącej i to bez
wpychania paluchów głęboko do środka.. no absolutnie się toto nie
nadaje!! Jak ktoś chce robić w swoim domu - to niech robi, jeśli ma
świadomość to OK. Jak mu ktoś z rodziny zginie, to może zmądrzeje!! Ale
błagam, nie polecajcie głupich rozwiązań ludziom, którzy niekoniecznie
"czują" ten temat i nie potrafią na własną rękę zabezpieczyć takiej
prowizorki!! To, że u mnie gazownik wykonał fragment instalacji gazowej
(z 5 elementów zakończonych zaworem, dokręcał je po jednym...) na
ZASILANEJ instalacji gazowej i nic się nie stało, to nie znaczy, że
każdemu będę polecał, że po co odłączać gaz, można kręcić ile się chce!!
Jeśli Ty czujesz tematy "elektryczne" to wykaż się odrobiną wyobraźni!!
W Polsce i tak mamy za dużo domorosłych "specjalistów" i ich fuszerek,
więc nie namawiajmy ludzi do popełniania kolejnych!!

Pozdrawiam
Konop

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki

A to nie jest tak, że jeśli instalacja nie jest w całości wykonana jako
spawana i zawiera połączenia skręcane, to po każdorazowym odłączeniu
gazu i ponownym włączeniu należy wzywać pogotowie i przeprowadzać
procedurę kontroli szczelności instalacji? Ja się na tym nie znam, ale
jakoś tak mi to w przystępnych słowach przedstawiał projektant instalacji
gazowych i gazociągów. Dlatego też nie będę nikomu polecał zakręcania
gazu bez potrzeby, a już zwłaszcza gazownikowi.

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki

B1%czeniu

Dokladnie tak jest... czyli jak przesuwasz zawor w mieszkaniu w bloku
i zamkniesz glowna zasuwe, to musisz potem caly blok sprawdzic...
Z tego powodu juz dwa razy gazownicy przestawiali nam zawor pod
zasilaniem. Tyle, ze zaczeli od zabezpieczenia "terenu". Nie opisze
jak, bo by to wygladalo na instrukcje dla zrobtosam, a ze sie sam nie
znam, to pewnie bym cos pominal albo zle napisal.

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki
(ciap)

No, to ja byłem świadkiem podłączania odgałęzienia do gazociagu "na wsi".
Cięcia i spawania (nomen omen palnikiem gazowym) wykonano na pracujacym
gazociagu.

Włodek

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki

Można sobie wyobrazić, że taka instalacja pozbawiona ciśnienia wypełni
się gdzieś częściowo powietrzem. Czy to w trakcie przykręcania owych
elementów, czy przez otwarte zawory kuchenek i piecyków. A taka rura
wypełniona mieszanką metan-powietrze, to co innego niż wypełniona samym
gazem. Czyli to nie tylko kwestia ewentualnego rozszczelniania się
skręcanych połączeń (z uszczelnianiem -- nomen omen -- konopnym). Później
ta niebezpieczna mieszanka powina być przy ponownym napełnianiu wypchnięta
na zewnątrz. Podejrzewam, że wydostanie się przy tym w pomieszczeniach
więcej gazu, niż przy fachowo zrobionej operacji dołączenia czegoś to
instalacji pod ciśnieniem. A podobno gazownicy nawet spawają rury pod
ciśnieniem.

Dana woda podlegająca ciśnieniu napotykając na otwór, czyli szczelinę,
wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

Re: Podłšczenie innego napięcia do lampki

Ale to chyba nie o szczelnosc chodzi, tylko ze zakrecasz gaz, palniki
gasna, odkrecasz gaz .. nieszczescie gotowe.

J.

Re: Podłšczenie innego napięcia do lampki

I do tego, by sprawdzić czy kurki od palników są zakręcone, potrzebne
jest pogotowie gazowe? Nie, zdecydowanie nie o to chodzi. Znam przypadek
awarii gazociągu na ulicy (rura przegryziona przez koparkę). Jak już
to naprawili, to włączanie gazu w kilku kamienicach trwało cały dzień.
W każdym mieszkaniu sprawdzali szczelność. Gaz jest suchy, połączenia
skręcane na pakuły wysychają i tracą szczelność. Inaczej niż w wodociągach,
tam nawet jak kapie zaraz po skręceniu złącza, to zaraz przestaje, bo
konopie pęcznieją. Szczegółnie łatwo szczelność traci się przy zmianie
ciśnienia. Tak mi to tłumaczyli fachowcy.

Moje domowe przyłącze powstało razem z gazociągiem obejmującym kilka
ulic. Pamiętam, że jak to uruchamiali, to najpierw były próby ciśnieniowe
ze sprężonym powietrzem. A później wpuścili w to gaz. I jakoś strasznie
dużo tego gazu wypuszczali z każdego przyłącza. Domyślam się, że po to,
by całkowicie wyprzeć powietrze z rur.

Re: Podłšczenie innego napięcia do lampki

Ale tam praktycznie nie ma cisnienia. Jakies ulamki atmosfery.

I to moze byc przyczyna, choc w zasadzie plomien nie powinien wniknac
przez palniki do wnetrza.

J.

Re: Podłšczenie innego napięcia do lampki

Raczej chodzi o to, aby zapalony w odbiornku (np. kuchence) nie zgasł w
momecnie kiedy dotrze mieszanka zuboĹźona w gaz. I zagroĹźenie jest po
zgaśnięciu - wypełnienie pomieszczenia, i zagrożenie wybuchem.

--
DJ

Re: Podłšczenie innego napięcia do lampki

A to ma jakieś znaczenie? Biorąc pod uwagę fakt, że czasem coś w piwnicy
się rozszczelni i później jest z tego powodu wiele nieszczęścia, chyba nie.
W latach sześćdziesiątych w Warszawie zmieniano gaz w sieci z miejskiego
(takiego z węgla) na ziemny. Ten pierwszy zawiera sporo pary wodnej, drugi
jest suchy. Sporo problemów z tego wynikało.

Wnikać nie będzie, najwyżej zgaśnie również na zewnątrz. Ale w pewnych
warunkach przy określonym stężeniu mieszanka zgromadzona w rurze może
zrobić bum. A ten mój uliczny gazociąg jest z tych tak zwanych średniego
ciśnienia, reduktor mam tuż przed gazomierzem. Jest tam kilka dobrych
atmosfer, jak po sprężeniu w cylindrze silnika.

Re: Podłączenie innego napięcia do lampki
http://www.allegro.pl/item682893458_okazja_wysiegnik_do_mebli_komo3_satyna_lub_chrom.html

Ja mialem lampke sufitowa z transformatorem 500W na  10 halogenow 12V,
brzeczala i mnie to denerwowalo, kupilem na allegro 'specjalistyczne
oswietlenie' czyli zarowki pod 230V ze szpilkami i odlaczylem
kondensator.Ale uwaga do kazdej zarowki szly 2 kable, na obudowe nic, bo
czasami w tych lampkach biurkowych idzie 12 V obudowa i wtedy jak podlaczysz
230... A jesli chodzi o jakies niebezpieczenstwa, kable z racji wiekszych
natezen pod 12V byly bardzo grube. Ale oczywiscie ze sztuka to zgodne nie
jest ;)