Pasta do lutowania - mo?e kto? naprowadzi

Jakiś czas temu dorabiałem lutowaniem różnych dupereli, między innymi procków w obudowach QFP. Gość który mi to zlecał dał mi jakąś pastę lutowniczą. Lutowałem swoją stacją solomon sl-10 i grotem minifala. Szło mi wyśmienicie, przylutowanie takiego wielonogiego dziada to była sama przyjemność i chwila-moment. Niestety nie mam pojęcia co to była za pasta, a chętnie bym sobie kupił teraz. Czy ktoś może powiedzieć co to mogło być? Patrzę w różnych sklepach na topniki ale nic mi się nie kojarzy, toto było chyba jakieś niemieckie...

Pzdr. L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 2013-06-25 12:01, Lisciasty pisze:

pisząc pasta masz na myśli spoiwo czy topnik?

Reply to
Mario

Topnik, mam wrażenie. Cynę łapałem na grot i jechałem po pinach, ale czy w samej paście nie było czegoś to nie wiem.

L.

Reply to
Lisciasty

Ja od kilku lat stosuję to:

niczego innego od tego czasu nie szukałem bo nie było potrzeby. Obudowy QFP, TSOP itp. lutuję w ten sposób że najpierw z grubsza lutuję wszystkie piny (dużo zwarć) następnie biorę plecionkę nasączam tym topnikiem i odsysam nadmiar cyny. Efekt identyczny jak po lutowaniu fabrycznym.

Reply to
Jan B.

Hm... No ja nie jestem elektronikiem, nie wiem jak się powinno takie coś lutować. Ja robiłem to tak:

- smarowałem pędzelkiem pady pastą

- przykładałem procek

- nabierałem cyny na grot i jeździłem po pinach od góry

Lutowanie procka zajmowało mniej niż minutę jak doszedłem do wprawy :>

L.

Reply to
Lisciasty

Ja to robię Tak:

używam transformatorówki, ale jak widać można:) Używam plecionki a nie zwykłego przewodu, ale jak widać też można:)

Reply to
elektrozlecenia

Hm no zastanawiam się po co sobie komplikować życie tą plecionką, jak można od razu na gotowo i szybciej? A układ dociskam z góry ołówkiem z gumką i nie trzeba lutować pierwszej nogi, tylko wszystkie od razu i bez poprawek...

L.

Reply to
Lisciasty