Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Witam.

Zabawka firmy Hasbro, słonik wydmuchujący przez trąbę motylki.
W środku silniczek z wentylatorkiem. Po włączeniu chodzi sekund kilka i
przestaje. Po jakimś czasie znowu da się właczyć na kilka sekund.

I teraz po rozebraniu szok - ta zabawka ma na zasilaniu do silniczka
założony bezpiecznik polimerowy 8-o.
http://img291.imageshack.us/img291/9628/dsc00747qf.jpg
Padł silnik, zabezpieczenie się grzeje, pobór prądu z nowych baterii R14
ponad 6A
Czy idzie gdzies taki dostać? Szukam po sklepikach i na razie nic nie widze
podobnego.

Zasilanie 6V,
średnica silnika 24mm (25 zmieszczę)
wysokośc korpusu silnika 31mm (32,5 razem z dolnym łożyskiem ośki) - dłuższy
nie za bardzo.. ale jak podetnę może wejdzie.
wysokość ośki od kołnierza 10mm (12mm od góry korpusu)
średnica ośki 2mm (tu tyle musi być bo wchodzi wiatraczek)
rozstaw otworów mocujących na górze korpusu 14mm (śrubki m3)

Może ktoś widział/wie gdzie to kupić czy coś podobnego?

Irokez

Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Mam takie dwa ze starych magnetofonów kasetowych.
Napięcie trudno ustalić, ale możliwe, że 6 V.
Średnica 25,5 mm.
Śrubki mocujące są M3, ale mają rozstaw 16 mm.
Średnica ośki 2 mm.
Oddam za darmo, ale odbiór w Tychach. :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Dzięki, ale 25 już będę musiał podcinać żeberka... nie zmieszczę 1,5mm
więcej. No i podróż mnie wyjdzie tyle co nowa ta zabawka :)

Rozebrałem silniczek.. a co tam i tak złom.
Pełno pyłu ze szczotek, zwarcie pyłkiem między komutatorami. Trochę luźnych
glutów po cynie co to chinczyki druciki lutowali. Wyczyściłem wszystko, ośki
olejem silikonowym posmarowałem, poskładałem i... ślicznie kręci... w druga
stronę...
Przełozyłem kabelki miejscami i wygląda na razie na ok.

Ale jak sie trafi jakiś gdzieś zapas...

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Szukaj na allegro, tam się zdarzają najprzeróżniejsze silniczki, w tym i
sporo takich demontowanych z zabawek, a czasem można kupić prawdziwe
cudeńka, jak np nabyte niegdyś przeze mnie po złotówce maleńkie silniczki
wraz z przekładnią ślimakową (całość wielkości może wzdłużnie ciętej połówki
pudełka zapałek), z napędu rygli elektronicznych kaset pancernych.

J.

Re: Padła dziecku zabawka - szukam si lniczka

Widziałem tą zabawkę - na pudełku jest napisane max-15min - faktycznie
po 15 minutach się nudzi i jest po zabawie ;)
Dziwię się, że ktoś chce to naprawiać, ale spróbował bym przeczyścić
komutator - możliwe, że ma zwarcia spowodowane wprasowanym grafitem ze
szczotek.

Mirek.

Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Ale juz drugi bobas zaczyna się tym bawić

Udało się chyba przywrócić działanie - zwarcie w komutatorze.
Obadam jak to popracuje.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Padła dziecku zabawka - szukam si lniczka

Młodemu w jakąś zabawkę wsadziłem silnik z napędu tacki od pecetowego CD.

--
P. Jankisz
Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka

Aha, bardzo podobny. Te 14tyś obrotów robi wrażenie :) Dzieki za pomoc.

Irokez

Site Timeline