Mocy przybywaj...

Włodzimierz Wojtiuk

Sąsiad miał uszkodzona spawarkę trójfazową, strasznie sie grzała i buczała ale za to licznik podczas spawania poruszał się wolniutko do tyłu :)

Reply to
Padre_peper

Dnia Sat, 7 Apr 2007 22:34:23 +0200, Wojciech Apel napisał(a):

Yyy, którą elektrownię? ;) Zawsze mnie bawi jak przychodzi typ odczytać licznik i mówi, że z elektrowni jest - w takim razie powinni mnie odwiedzać przedstawiciele wszystkich elektrowni w kraju, które są włączone w krajowym system energetyczny ;P

Reply to
badworm

Dnia Sat, 7 Apr 2007 20:54:11 +0200, VSS napisał(a):

ROTFL - 28kW na jednej fazie - skromne 120A :D A do tego "Urządzenie to jest także stabilizatorem napięcia, poprzez możliwość chwilowego gromadzenia energii może wyrównywać w okresie do 10 sekund zaburzenia w domowej sieci elektrycznej" to można by się bardzo łatwo przyczepić - stosowna PN w łapę, definicje wszystkich typów zaburzeń, stosowny ich generator i z pewnością wyjdzie, że zapady i zaniki nie zostaną wyrównane :P

Reply to
badworm
Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

Nie wiem co jest w tym pudełku, ale niekoniecznie zwykły kondensator. Choc cena sugerujr że zapewne właśnie tak jest :)

Juz dawno moc bierna reguluje się aktywnymi układami tyrystorowymi (rzecz jasna wyposażonymi w odpowiednie filtry przeciwzakłóceniowe) a nie bateriami kondensatorów wielkości szafu czy pokoju. Pudełko tej wielkosci jak na zdjęciu aukcji MOŻE zawierać w sobie regulator mocy biernej. Jakiej mocy nie wiem, bo się nie znam na temacie na tyle.

Reply to
A. Grodecki

Ja tam nie wiem, ale taki kompensator gdzies energie musi zgromadzic. I stosowny kondensator lub cewka musi byc.

Fakt ze w kondensatorach zaszedl duzy postep i to juz szafy nie wymaga ..

A może należą do tej grupy odbiorców energii elektrycznej, którzy płacą za moc pozorną, albo mają limit mocy biernej ? Albo chcą skompensować pompkę CO zasilaną z UPSa ? Zawsze można znaleść jakieś wytłumaczenie :)

Reply to
William

J.F. napisał(a):

Gdzieś zasłyszałem o regulatorze mocy biernej działającym na zasadzie popularnych pomp pojemnościowych. Oczywiście prądy parę rzędów wielkości większe :)

Reply to
A. Grodecki