miernik do gniazdka

chciałbym się przyjżeć chwilowemu i dziennemu zużyciu energii kilku urządzeń
w domu

na allegro znalazłem 2, które jest warte uwagi?
47zł za: http://www.allegro.pl/item579035120.html
51zł za: http://www.allegro.pl/item574786061.html

różnica w cenie niewielka, może miał ktoś doczynienia i mógłby podpowiedzieć
które bardziej mojemu zastosowaniu odpowiadałoby?

chciałbym sprawdzić mikrofalówkę, telewizory, odkurzacz, pralkę, komputer,
itd.

Re: miernik do gniazdka
W dniu 2009-03-10 19:23, zlotowinfo napisaB3%:
,

Temat byB3% tu chyba z 2 razy poruszany w ciB1%gu ostatnich 2-3 tygodni. =

Zerknij do archiwum.

--20%
Cz.

Re: miernik do gniazdka
W dniu 2009-03-10 19:23, zlotowinfo napisaB3%:
,

Temat byB3% tu chyba z 2 razy poruszany w ciB1%gu ostatnich 2-3 tygodni. =

Zerknij do archiwum, np: http://skroc.pl/eb67

--20%
Cz.

Re: miernik do gniazdka

Weź ten o większej mocy maksymalnej. Gdybyś chciał zmierzyć pobór prądu
przez czajnik 2,4kW, będzie jak znalazł. Resztę parametrów mają
identycznych.

BTW: Co jakiś czas Lidl rzuca w promocji takie mierniki za pół powyższej
ceny. Może warto tam kupić, zamiast napychać kabzę sprzedawcom allegrowym?

Re: miernik do gniazdka
a dzis emailem przyslali z Conrada

http://www.conrad.pl/mailingi/marz09_1/email.html

tylko uwaga to jest w wersji Schuko - czyli na Niemcy.

Zauwazylem, ze w wielu miejscach sprzedaja Schuko i maja w dupie, ze w
Polsce to nie jest standardem. Jezeli juz to powinno to byc jako
UNI-Schuko. Tak aby pasowalo do polskich gniazdek z bolcem.

Mozna takie przypadki gdzies zglaszac? Bo zaczyna to byc denerwujace.

--
ThinkXtra

Re: miernik do gniazdka

Cena kosmiczna. Kup raczej w Lidlu za 30 zł przy najbliższej promocji.

A wg mnie Schuko jest bardzo fajne, gdy chcesz wydzielić obwód gniazdek
np. podtrzymywany UPSem. Tak aby kobita nie wsadziła tam suszarki przez
przypadek. :) Można jeszcze zastosować specjalne plastikowe klucze
uniemożliwiające podłączenie nawet uniwersalnych wtyczek.

Re: miernik do gniazdka

Wszelkie suszarki z naszego rynku (może za wyjątkiem wyprodukowanych w
krajach byłego ZSRR) mają wtyki dające się wetknąć do gniazda Schuko.
Wmak

Re: miernik do gniazdka
On Fri, 13 Mar 2009 21:14:29 +0000 (UTC), " Wmak"

ale tu chodzi aby bylo dobrze. Ty masz gniazda wg polskich standardow
i jezeli ten miernik od strony swojego wtyku nie jest w wersji
UNI-Schuko, to go nie wepniesz (bo nie bedzie mial dziury na bolec).
Patrzac z drugiej strony czyli gniazda w mierniku. Nie wszystkie
urzadzenia maja wtyk UNI-Schuki (najczesciej sie spotykamy z
UNI-Schuko przy przy kablach komputerowych - tam nie ma problemu).
W takim przypadku wlozysz wtyczke z dziuro, ale nie bedzie miala
uziemienia (jak nie bedzie typu UNI-Schuko).

Mnie to zaczyna wkurzac i chyba do jakiejs inspekcji zglosze. Wiecie
gdzie?

--
ThinkXtra

Re: miernik do gniazdka

Mam pytanie. Czy jest gdzieś jakis miernik/watomierz z
internetem? Wtykam w serwerowni i wiem, Ĺźe sprzet pobiera tyle a
tyle na minutę. Jakis rozklad tygodniowy.

Re: miernik do gniazdka

A ile jesteś w stanie za to zapłacić?
Widziałem listwy zasilające rackowe 19" ze zdalnym sterowaniem przez
LAN, AFAIR miały też pomiar poboru mocy w każdym z gniazd. Cena 2000 PLN
czy może 3000 PLN, nie pamiętam bo dla mnie i tak za dużo jak na nieco
bardziej inteligentny rozgałęziaczo-włącznik.

Re: miernik do gniazdka
50-100zł

Re: miernik do gniazdka

Nie wystarczy.

Najtańsze rozwiązanie to gotowy skalibrowany miernik mocy (np. LE-01
kosztujący ok. 150 zł) plus płytka z procesorem z Ethernetem, który
wyniki pomiaru wepchnie do LANu (np. Ethernut 1.3, kolejne 150 zł). Do
tego nieco czasu na napisanie programu. I to tylko za monitoring jednego
gniazdka.