jednopłytkowym?

Wiem, że ludzie budują takie konstrukcja nawet na Raspberry Pi, ale jakoś nie jestem co do tego przekonany... W końcu wiadomo - procesor tego urządzenia do najwydajniejszych nie należy, a współczesne kodeki AV wymagają sporo mocy obliczeniowej.

Obecnie korzystam z przystawki androidowej do TV (Minix Neo X5). Sprawdza się to nawet przyzwoicie. Mogę odtwarzać multimedia z dysków sieciowych SMB, mogę odpalić emulatory starszych kosnolek i komputerów, grając w klasyczne tytuły za pomocą pada. Są jednak i pewne wady - przede wszystkim kwestia stabilności nie wygląda do końca idealnie - podobnie jak w przypadku chińskich tabletów, urządzenie potrafi zawiesić się nagle w połowie oglądania filmu. Sytuacje co prawda rzadkie, jednak niezwykle frustrujące.

Zastanawiam się teraz, czy nie można byłoby tego zrobić trochę lepiej i zamiast chińskiego androidowca zastosować jakąś linuksową maszynkę z XBMC.

Zastanawiają mnie następujące kwestie:

  1. Jaką mocą muszę dysponować, żeby taki zestaw pracował sprawnie, dysponując jeszcze rozsądnym zapasem zasobów?
  2. Czy da się w wygodny sposób zintegrować XBMC z jakimiś emulatorami, otrzymując w ten sposób małą konsolkę do retrogamingu, oczywiście obsługiwaną za pomocą bezprzewodowego pada na USB?
  3. Istnieją jakieś rozszerzenia do XMBC, które umożliwiłyby podpięcie do pinów GPIO wyświetlacza, sprzętowych przycisków i odbiornika podczerwieni? Czy może raczej trzeba by to wszystko oprogramować samodzielnie?

A może raczej powinienem sobie odpuścić wszystkie ARM-owe płytki i zastosować coś standardowego, pecetowego, na x86?

Reply to
Atlantis

hej

  1. Jaką mocą muszę dysponować, żeby taki zestaw pracował sprawnie, dysponując jeszcze rozsądnym zapasem zasobów?

Do sprawnego dzialania wystarczy core duo z 2.2Ghz, a dla poprawnego i bezproblemowego i5:)

  1. Istnieją jakieś rozszerzenia do XMBC, które umożliwiłyby podpięcie do pinów GPIO wyświetlacza, sprzętowych przycisków i odbiornika podczerwieni? Czy może raczej trzeba by to wszystko oprogramować samodzielnie?

XBMC ma mozliwosc sterowania wyswieltaczami, jest ich kilka.

Reply to
wchpikus

Kolega kiedyś kupił Pi w tym celu, po jakimś czasie marudził, że jednak wolny korbi itp. Odrwarzanie filmu niby jest płynne ale ogolna responsywność intefejsu xbmc.

Chromcasta testowałeś? Podobno fajna zabawka.

Reply to
Marek

Właśnie jakoś mi się nie widzi używanie RPi w tej roli. Mam ten komputerek i o ile jest całkiem fajny w roli małego "serwerka" (coś, co chodzi cały czas wykonując pewne zautomatyzowane czynnosci) to próba odpalenia GUI nie przyniosła zbyt dobrych efektów. Podejrzewam, że podobnie będzie ze specjalizowanym interfejsem graficznym media center.

Mam. Niestety wsparcie słabe. Netflixa w PL oficjalnie nie mamy, nie można też w prosty sposób przekierować na to urządzenie np. filmu odtwarzanego przez VLC na pececie. Można puścić film w zakładce Chrome'a, ale ten nie obsługuje tez wszystkich formatów. Jak na razie rozwiązanie dobre do YouTube'a, podcastów (BeyondPod) i paru innych serwisów. Porządnego media center albo SmartTV jak dla mnie nie jest w stanie zastąpić.

Reply to
Atlantis

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Bo CPU ma po prostu wolne. Film potrafi odtworzyć, bo ma GPU i da się je użyć do akcelerowania dekodowania filmów. Nie wszystko jednak można akcelerować w ten sposób.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 2014-09-03 09:51, wchpikus pisze:

O jakich wyświetlaczach mówimy? Chodzi o jakieś dedykowane moduły na USB/RS232, czy istnieje możliwość obsługiwania wyświetlacza podpiętego bezpośrednio do pinów GPIO w RaspberryPi, Cubieboard itp.?

Reply to
Atlantis

W dniu 04.09.2014 o 08:28, Atlantis pisze:

Czemu sam nie poszukasz? Jeden z pierwszych linków z google:

Zbych

Am 03.09.2014 um 22:42 schrieb Grzegorz Niemirowski:

Kolega bawi się akurat w Raspberry PI+ i jest, jak na razie, bardzo zadowolony. Szef chce przejść z ST-ARMa na Raspberry i dlatego ta zabawa. Jak na razie uruchomił nasz program sterujący (multithreading obsługa sensorów (dotyk, temperatura, bariery świetlne, wilgotność, waga) i aktorów (inteligentne silniki krokowe) oraz komunikacja z hostem per TCP-IP. GUI na X chodziło bezproblemowo. Dla jaj uruchomił X-a na Windowsie i per remote control steruje tym całym owocem z hosta. Teraz chce przerobić nasz program, by współpracował z RT-kernelem. Czyli się da.

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 2014-09-03 08:47, Atlantis pisze:

Ja z kolei mam Minixa Neo X8-H i potrezbuję małej pomocy w kilku kwestiach. Najchętniej na priva.

Reply to
Jingiel