kty81-250 - Page 2

Re: kty81-250

Nie, 25 tys km to juz nie tak rownie dobrze na tej Ziemii :-)

J.

Re: kty81-250
Hello J.F.,

Myślisz, że w (bliskim) kosmosie nie ma internetu? ;)

 RoMan
Re: kty81-250

30 lat temu to juz 80-te.

Ale ponoc od 1974
http://mpwik.wroc.pl/news.php?1273

P.S. w dzisiejszych czasach to nie lepiej koncentrator tlenu z powietrza ?

A tak jak juz przy wodzie jestesmy - gdzies w kierunku Wolowa leci woda z
kranow biala jak mleko. I ta bialosc w ciagu minuty znika.
Jak oni to zrobili ?

J.

Re: kty81-250
Hello J.F.,

Thursday, November 15, 2012, 11:57:15 PM, you wrote:

Silnie napowietrzona - jedna z metod pozbywania się żelaza z
oligoceńskiej.

 RoMan
Re: kty81-250

To samo pojawiło się u mnie w pracy (Gdynia) po przebudowie kawałka
wodociągu ale po jakimś czasie zniknęło. Czyżby profilaktyczne płukanie?
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: kty81-250

To chyba teraz jest ozonowana. Wtedy wystarczyło wyjechać na tydzień na
wakacje a po powrocie od herbaty zbierało się na wymioty.

Dzięki za info :)

Re: kty81-250

Z herbatą w górach żaden. Ale z tą w Kaliszu to już ma ;-)

Paweł

Re: kty81-250
Hello Irek,

Chyba nie piłeś herbaty na Kasprowym...

 RoMan
Re: kty81-250
Ano, w knajpie nigdy nie piłem :-) Aż mnie to zdziwiło, gdy to sobie
uświadomiłem.
Kasprowy staram się omijać, podłamują mnie te tłumy. Wolę Alpy albo
Pireneje, można tam leźć cały dzień i spotkać ledwie parę osób. A i z
biwakiem nie ma problemu przy parodniowych wycieczkach. I wcale nie
wychodzi drogo.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: kty81-250
Hello Paweł,

Ale ja do Irka pisałem...

 RoMan
Re: kty81-250

A wiesz, faktycznie nie piłem.
W ogóle mało się ostatnio poruszam, czasu ciągle brakuje :(

Miłego.
Irek.N.

Re: kty81-250
Hello Irek,

Wierz mi - nie chcesz tego pić :Q

Cóż... Ostatnio na Kasprowym byłem 15 lat temu :(

 RoMan
Re: kty81-250

Hm, ale osad/piane w herbacie wytworzyc latwo - wystarczy
niedogotowana woda i cukier.
I to nawet taka woda ktora pare minut wczesniej wrzala.

Nie wiem o co chodzi, bo mnie tez to troche dziwi.

J.

Re: kty81-250

Z mapki wynika, że na przeważającej większości terenu nie powinno
przekraczać 2 stopni.

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Poland-hipsometric_map.jpg&filetimestamp20%091201183254

Oczywiście można wziąć rysy, gdzie będzie to jeżeli dobrze liczę koło 8
stopni...

I jeszcze jedna kwestia - ciśnienie jest podawane w prognozach, więc
łatwo wziąć poprawkę.

Re: kty81-250
Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości

Ale z tymi 1-2 stopniami to sie godzimy, nie sprawdzajac cisnienia.
A to i tak dosc dokladnie :-)

J.

Re: kty81-250

Dane posiekane, bo to były pierwsze testy na pająka, ale widać dobrze
zarówno fazę grzania jak i gotowania się. Mierzone ds18b20.

http://grota.be/~michoo/smieci/temp.pdf

To może zweryfikujesz teraz swoje poglądy z pomiarami? ;)

Re: kty81-250
I jeszcze sam moment zagotowania się:
http://grota.be/~michoo/smieci/temp2.pdf

Widać jak ciecz się chwilowo przegrzewa (punkty są co 10 sekund) a
następnie gdy zaczyna się wrzenie temperatura jest dość stabilna (nie
licząc kilku odskoków spowodowanych zakłóceniami).

Re: kty81-250

Problemem nie jest przegrzanie, problemem jest nierównowagowość procesu
wrzenia.
Jeszcze raz: nie twierdzę, że tego nie da się zrobić. Twierdzę, że
dokładność w zwykłym garnku będzie marna.

Ludzie, litości! zamiast teoretyzować weźcie termometr i wetkajcie do
czajnika. Doświadczenie weryfikyje najbardziej nawet cudowne teorie.

P.P.

Re: kty81-250

Przecież wrzucił ci dane pomiarowe.

Re: kty81-250

Zwykły 30 litrowy garnek z brzeczką w środku, o taki
http://grota.be/photos/016/gotowanie.jpg

Człowieku, litości! Zamiast teoretyzować skomentuj wykres, który
zalinkowałem.

Właśnie. I doświadczenie mówi, że jak woda się już zagotuje to
temperaturę trzyma całkiem nieźle. A poprawkę na ciśnienie można
policzyć jak ktoś mieszka bardzo wysoko.