Koniec zarowek - Page 5

Re: Koniec zarowek

Jak odłóż, jak pozwól, że zacytuję:

    I co z tego, to by miało zastosowanie, gdyby towar dostarczał się sam po
nadaniu mu pewnej energii początkowej zależnej od masy. Rzeczywistość jest
dużo bardziej złożona i koszt dostarczenia metra sześciennego cegły wcale
nie jest kilkadziesiąt razy wyższy od kosztu dostarczenia metra sześciennego
styropianu. Objętość też jest ważna, a w przypadku żarówek jest ona bardzo
podobna.

Re: Koniec zarowek

Dziwnie piszesz. Widzę samochody przystosowane do wożenia styropianu z
lekkimi naczepami na malutkich kółeczkach a do cegły masywne, często
wielokołowe pojazdy.
Przywieźli na budowę 20 paczek styropianu. Wjechał pod górkę bez problemu i
niemal że sam się z przyczepy ten styropian rozładował  a jak wieźli kostkę
brukową to kierowca musiał pod górką połowę ładunku zostawić po nie wjechał
a i tak przy podjeździe zakopcił całą okolicę, a to "tylko" 6 palet było.

Marek

Re: Koniec zarowek

    No i? Myślisz, że pierwszy pojazd spala 20x mniej niż ten drugi? Pewnie,
że są pewne zależności, bo aby przyśpieszyć z 0 - 80 km/h z naczepą ważącą
40 ton potrzeba więcej energii niż z naczepą pustą. Ale silniki mają swoją
sprawność i określoną pojemność, a co za tym idzie TIR z naczepą załadowaną
na maksa (40 ton) wcale nie pali 4x więcej niż ten z naczepą z 10 tonami
ładunku.

Re: Koniec zarowek
Hello Marcin,

Jasne. Tylko, że do transportu styropianu i żarówek wcale nie potrzeba
TIRów o nośności 40 ton z silnikiem o mocy 450 KM lub więcej.
Wystarczy lekka ciężarówka z lekka przyczepą i silnikiem o mocy <200
KM, paląca znacznie mniej niż 450 KM ciągnik siodlowy z pustą naczepą.

Re: Koniec zarowek

Nie bylbym taki pewien, bo mimo swoich 450KM potencjalnej mocy to w
normalnej jezdzie wytwarza on sporo mniej. Mniej wiecej tyle samo co w
tej ciezarowce z przyczepa :-)

J.

Re: Koniec zarowek

    A poza tym liczy się logistyka. Na specjalne samochody do przewozu
styropianu to może sobie pozwolić producent styropianu, który wykonuje tylko
tego typu przewozy. Natomiast typowy przewoźnik często w jedną stronę wiezie
papier toaletowy, a w drugą stalowe blachy.

Re: Koniec zarowek

Nie wydaje mi sie zeby akurat styropian wymagal jakis specjalnych
przyczep - owszem, nie powinna to byc np wywrotka do piasku.

A z takiej specjalizowanej wynika problem - nie mozna zabrac ladunku
powrotnego.

J.

Re: Koniec zarowek

No kolega marko1a pisał, że są takie. Ja nie widziałem osobiście, ale być
może są.

Otóż to, żadna firma logistyczna nie będzie inwestować w samochód, którym
można przewieźć tylko styropian, papier toaletowy, gąbkę, czy piankę.

Re: Koniec zarowek

Ale mają inne lżejsze pojazdy. A co do samochodów "specjalnych" odchudzonych
to są i częto je widać na drogach. Taki odchudzony w jedną stronę zabierze
styropian w spowrotem żarówki a ten cięższy w jedną stronę cement a
spowrotem cegły. Ot problem i rozwiązany, a po przejechaniu kilkunastu tys
km dwoma rodzajami pojazdów napewno korzyści sa bardzo wymierne no chyba że
ta firma transportowa to mała firemka z 2-3 dużymi tirami.

Marek

Re: Koniec zarowek

To akurat jeszcze nic. Najbardziej, oględnie mówiąc, pojebane jest to,
że żarówki tzw. mleczne nie mogą być sprzedawane. Nawet w wersji LEDowej
czy halogenowej. Co więc się robi? Żarówki są transparentne, a zaraz
obok leżą kołpaki, które można na nie nakręcić, niekiedy odkręcając
przezroczystą bańkę. Bańka wędruje do kosza. Niech żyje czystość
środowiska. W sklepach nie można też oddać zużytych świetlówek, trzeba
jeździć do punktu odbioru odpadów specjalnych, bo jak dorwą, że
wyrzucasz do śmietnika, to dostaniesz po jajach.

Waldek

Re: Koniec zarowek

Hm, nie pamietam, ale wydaje mi sie ze zarowki mleczne to wlasnie
nie podlegaly
pod zakaz. No i pewnie sa ciagle do nabycia w sklepach foto :-)

Ale banke odkrecasz z zarowki ? Chyba tylko z LED da sie tak
zrobic.
Bo swietlowek z przezroczysta banka nie widzialem :-)

A te przepisy o zwrocie nie sa jakies ogolniejsze - ze co sklep
sprzedaje to musi i przyjac ?

J.

Re: Koniec zarowek

Można też tak: http://www.topdizajn.pl/design/euro_condom_na____zarowki_

Re: Koniec zarowek

To jest tylko żart, czy może da się to gdzieś kupić w PL?

--
Yakhub

Re: Koniec zarowek

Znak protestu raczej, tak jak napisano. Proszę zwrócić uwagę, że autorem
pomysłu jest nie jakiś żartowniś, tylko *projektant oświetlenia*, nie
taki znowuż całkiem nieznany. Facet z pewnością doskonale wie, że mleczne
bańki żarówek zostały wymyślone po to, by *zwiększyć* efektywność
energetyczną zestawu żarówka/oprawa. Do nich projektuje się inne lampy,
tłumiące mniej światła. Co z tego, że on wie i ja wiem, skoro jakiś
urzędnik, buc, kawał chama, nieuk, idiota, kretyn i arogant o zapędach
faszystowskich uznał, że wie lepiej i zakazał sprzedaży właśnie takich
energooszczędnych żarówek.

A czy da się kupić w Polsce? Pewnie da się sprowadzić, ale atrystyczne
produkty kosztują zwykle sporo.

Re: Koniec zarowek

6EUR.

Np. tu http://www.light11.de/Zubehoer.305/Euro_Condom.5752.html

Waldek

Re: Koniec zarowek

To prawie jak darmo. Bo facet się ceni. A jak ktoś kupi coś takiego
http://www.zoomzoom.pl/?go=firms&sm42%&pid35%4 to powinien wkręcić
tam mleczną żarówkę.

-- Jarek

PS
Napisali "Nie próbuj podrabiać...". Kurczę, mógłbym faceta pozwać.
W roku 1986 zrobiłem taką lampę z puszki po pomidorówie Campbella
(bez zgody firmy Campbells). Ale mi się nie spodobała, zrobiłem inną
i powiesiłem w to miejsce (nie napiszę jaką, żeby ktoś nie zrobił
podróby). Natomiast kilka lat temu szukałem puszek z zupą w TESCO
w Medzilaborcach. Nie było. Skandal.

Re: Koniec zarowek

Też są. Znaczy świetlóweczka maluśka, a wokół tego bańka z
przezroczystego szkła. Ale większość tych "wymienialnych" to albo LEDy,
albo halogeny.

Niby nie. Podobno wystarczy umieścić informację, gdzie należy te śmieci
oddać.

Waldek

Re: Koniec zarowek

Oczywiście, że na Placu Czerwonym, i nie rozdają ale kradną...

Zakaz produkcji, bo sprzedawać zapasy można dopóki się nie skończą :)

Re: Koniec zarowek

Alez produkcja nie jest zakazana.

J.

Re: Koniec zarowek

Jestes pewny?
http://stooq.pl/n/?f35%4372&c=1&p=4+18+22

Od dziś ze sklepów zaczną znikać 100 watowe żarówki. To skutek
rozporządzenia, które w grudniu zeszłego roku przeforsowała komisja do spraw
ochrony środowiska naturalnego Parlamentu Europejskiego.

Żarówki mają stopniowo ustępować miejsca energooszczędnym świetlówkom .
Przez najbliższy rok w sklepach będziemy mogli dostać bez problemów żarówki
o mocy 75 wat - zapewnia Izabela Pluta,

Site Timeline