Kondensatro o silnika synchronicznego.

Jest sobie silnik synchroniczny. Ma nawet wdzięczną nazwę Г-205 УХЛ4. Wychodzą z niego cztery kabelki.

Które to jest uzwojenie robocze, a które pomocnicze mogę stwierdzić po oporze. Podłączam do zasilania, roboczny bezpośrednio, pomocniczy przez kondensator. I jeśli jeszcze nie spaliłem silnika, tu mam problem, jak dobrać ten kondensator. Moc kilkanaście watów. Googlanie za indukcyjnościami daje informację, że impedancja pomocniczego to ~2kOm.

pozdrawiam bartekltg

Reply to
bartekltg

Dnia Tue, 6 Oct 2015 05:21:08 +0200, bartekltg napisał(a):

No wstyd, zeby nie znac googla :-)

P.S. G jak histerezowy. No w sumie - synchroniczny.

Nie tyle problem z googlem, co z bukwami ;-)

Dziękować!

Ważne, by się kręcił, jak mu sieć zagra.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Zadnego problemu - odwaliles 99.9% roboty i napisales poprawnie. Ja tylko copy&paste zrobilem :-)

No, z natury rzeczy to bedzie krecil, ale slabo, a pod obciazeniem i poslizg mozliwy.

To nie problem. Za to chyba trafiłęm na inny, czytajac, jak to działa. Nie mogę liczyć na to, że silnik histerezowy ma wał w takiej samej w tej samej fazie?

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Jesli Cie dobrze zrozumialem - to nie mozesz.

Wirnik po zlapaniu synchronizmu utrzymuje namagnesowanie i synchronizm, ale ten moment zlapania jest przypadkowy, i po kolejnym starcie (lub przyhamowaniu) kat bedzie inny.

To bardzo niedobrze. Włąśnie na tej synchronizacji z fazą mi zależy.

Jestem jakiś nieobyty, czy silnik synchroniczny na 3000 lub 1500rmp to ciężki do zdobycia zbytek?

wolałbym nie skończyło się na prezwabianiu jakiegoś małego silnika DC ;-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Srednio ciezko - one maja problem ze startem, bo musza od razu wejsc na obroty, wiec byly rzadko uzywane. Ale teraz sa - do falownikow, do serwonapedow, do BLDC. Od CD-ROM, od HDD, od wiatraczka komputerowego, tylko ... nadal maja problem ze startem.

I cos mi chodzi po glowie ze ten kat ustawienia w silniku indukcyjnym to moze od napiecia zalezec.

Jeszcze moze Cie zainteresowac silnik reluktancyjny.

Pomysl czy sie nie skonczy sie jakims silniku, enkoderze/impulsatorze i odpowiednim sterowniku/falowniku.