Wzbudzanie silnika elektrycznego

Witam, Mam pytanko, czysto teoretyczne, mianowicie czy jest możliwe wzbudzenie silnika elektrycznego za pomocą fal radiowych, czy możliwe jest zmuszenie wirnika silnika elektrycznego do pracy sygnałem radiowym? Pozdrawiam.

Reply to
bobofrut

W dniu 2016-03-09 o 14:10, bobofrut pisze:

Skoro przy antenie nadawczej można żarówkę zaświecić to pewnie i silnik się zakręci, ale pewnie nie o to Ci chodziło.

Reply to
Andrzej W.

Dnia Wed, 9 Mar 2016 14:15:18 +0100, Andrzej W. napisał(a):

W ogóle trudno orzec o co mu chodziło.

Reply to
Jacek Maciejewski

Pytam, bo kumpel z pracy twierdzi, że na parkingu niedaleko pracy, co jakiś czas ktoś lub coś mu uchyla szybę w aucie, i tak się zastanawiam jak to możliwe? Twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.

Reply to
bobofrut

Jak coś niezrozumiale napisałem, to pytaj, może dam radę ubrać sporną kwestię w inne słowa.

Reply to
bobofrut

Sam nie domyka albo mu ktoś "palcyma" opuszcza, gdyby ro było radiowo to miałby raz uchylone, raz otwarte całkiem itp. Żeby silnik zasilić drogą radiową musiałby mieć odpowiednią konstrukcję bądź odpowiedni układ zasilania, koniec końców udało się zbudować drona zasilanego mikrofalami.

Reply to
AlexY

W dniu 2016-03-09 o 14:46, bobofrut pisze:

:) Znaczy pytasz, czy działając na silnik od wycieraczek falami radiowymi można nim zakręcić :) Wiesz, że zadałeś pytanie jak platformowy? Równie dobrze może ktoś siłą umysłu opuszczać tą szybe...

Reply to
Jawi

W dniu 2016-03-09 o 17:02, Desoft pisze:

Za chwilę zacznie się ktoś pytać czy to może chodzi o szybę w piekarniku :)

Reply to
Jawi

dokładnie takie pytanie zadałem, i...?

Reply to
bobofrut

Pytam, czy można skonstuować takie urządzenie, które by np. za pomocą fal elektromagnetycznych było wstanie kręcić silnikiem elektrycznym od szyby w samochodzie, kumpel twierdzi, że to jest możliwe, ciekaw jestem waszeg zdania?

Reply to
bobofrut

ale ja mam lepsze pytanie, czy za pomocą fal elektromagnetycznych można komuś wbijać do mózgu jakieś proeuropejskie idiotyzmy?

Reply to
platformowe głupki

użytkownik bobofrut napisał:

Pośrednio teoretycznie możliwe, jeśli autoalarm ma wyjście do sterowania szybami, jak nie ma autoalarmu a elektronika szyb jest stale zasilania i obok podjedzie policja i zacznie nadawać przez krótkofalówkę co ma 50W.

Jakieś tam mgliste wróżby możemy snuć polecając jednak bilobil koledze, bo to wisz, ludzie czasem dzieci zapominają zabrać z samochodu.

Taki telefon położony obok nieekranowanego przewodu wzmacniacza audio u mnie np. ws502 bardzo ładnie słychać w głośnikach co kilka godzin jak się łączy z btsem, albo kiedy wciśnie się "połącz", wtedy idą mocne paczki impulsów, w czasie rozmowy impulsy są już słabsze. Niby mamy 900MHz z jednej strony, a z drugiej pasmo audio 20kHz, nic nie powinno się zdarzyć, a jednak na głośnikach są grube wolty. Czary Panie!!!:)

Reply to
vernon.l.pinkley

Piotr Gałka pisze:

[..]

Ale to chodzi o silnik podnośnika szyby, nie wycieraczki.

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:nbs22o$eaf$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

----------- Tak to jest jak już spóźniony (wyskakując do domu na obiad), zajrzę na p.m.e. na chwilę i postanowię coś na szybko odpisać :) Nie dość, że nie powinienem pisać, że w wątku (jako całym) tylko w odgałęzieniu wątku, to jeszcze zadziałał mechanizm bezmyślnego łączenia (w odniesieniu do samochodu) silnika (elektrycznego) z wycieraczkami powstały w czasach, gdy szyby miały korbkę.

A co do meritum to pytanie jest źle postawione - nie chodzi o możliwość pokręcenia silnikiem za pomocą pola EM tylko o możliwość spowodowania, że układ sterujący włączy ten silnik i pokręci nim korzystając z energii w akumulatorze, a nie z pola EM. W czasach, gdy wszystko jest smart wszystko jest możliwe. Samochody też już zaczynają być podłączane pod internet ze wszystkimi tego konsekwencjami.

P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:nbs22o$eaf$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

(falami radiowymi, czy można)

Skoro z pilota można zasterować, to teoretycznie i bezpośrednio falami, tylko pewnie by to długo trwało, by zebrać odpowiednią ilość energii. Sens mały, prędzej, jak ktoś chce sobie zobaczyć, czy się da. No i źródło fal o odpowiedniej energii, by układ pokonał swoje opory i ruszył, czy bezpośrednio, czy np. z naładowanego falami superkondziola/akumulatora. Pod jakąś radiostacją dużej mocy pewnie by to poszło, o ile komputer auta wytrzyma natężenie pola. (ma ktoś dziś auto bez kompa pokładowego?)

Reply to
ACMM-033