jak się przylutować do magnesu?

witam

chciałem puścić prąd przez parę magnesów. widziałem filmiki w których kabelki z magnesikami przykładane są do ogniw 18650 - więc da się. Może na elektronice to się słabo znam, ale kurde na w kwestii lutowania mam zajebiście dużą praktykę. Niestety, podczas próby przegrzałem magnes i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna? Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie? Proszę o sugestie.

ToMasz

Reply to
ToMasz

Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58a5aaa3$0$649$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ferromagnetyki maja temperature Curie, i sie moga rozmagnesowac.

Namagnesowac ponownie ... jak najbardziej tak, tylko ze mnie sie w warunkach amatorskich nie udalo. Nie wiem jak :-)

IMO - wiele nie pomoze. Cyna jednak wymaga podgrzania.

Przygrzac ultradzwiekami ? Przylutowac kabelek do stalowej/poniklowanej blaszki ?

Jeszcze jedna kwestia, ze to co widac, to zdaje sie cienka warstwa niklu, a w srodku magnesu ... nawet nie wiadomo czy jakis metal.

W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

Lutuj drucik do blaszki nierdzewnej. Lutuje sie dobrze. Blaszke wytnij i powyginaj tak aby złapała magnes za zaczepy.

Ten nikiel na neodymowcach trzyma sie tego środka dosyć kiepsko, szczególnie jak uszkodzony.

Może jakbyś przygrzał punktowo to by złapało ale słabo to widze.

Trik z blachą nierdzewną na pewno zadziała i nie będziesz miał niepotrzebnych oporów.

Reply to
sczygiel

W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

stchebel

W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

Wątpię czy się da przylutować. Pozostają blaszki i zgrzewarka.

Niby po co puszczać prąd przez magnes? Jakieś nowe zjawisko fizyczne chcesz odkryć?

Reply to
V.L.Pinkley

W dniu czwartek, 16 lutego 2017 16:55:21 UTC+1 użytkownik V.L.Pinkley napisał:

Da się!! Banalnie prosty zabieg. Lekcje Fizyki 6-7'dma klasa podstawówki za PRL'u. dQ=c*m*dT. Ten wzorek podpowiada jak należy postępować. Na YT właśnie jest pokazane jak elementarne zasady Fizyki wykorzystywać w praktyce.

Reply to
stchebel

ooooo, wersja europejska chyba, Ktoś ze strefy potwierdzi?

użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Prawa Murphy'ego też obowiązują. Nic nie jest takie proste, jak się wydaje.

Reply to
V.L.Pinkley

Am 16.02.2017 um 16:55 schrieb V.L.Pinkley:

Pewnie patent Apple chce obejść ;-) Znaczy magnetyczną wtyczkę zasilania.

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik "ToMasz" snipped-for-privacy@orange.pl napisał w wiadomości news:58a5aaa3$0$649$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Kojarzysz klej do szyb grzejnych do samochodów (naprawa ścieżek grzejnych)? Takim klejem przyklej przewód, albo przykręć go jakąś obejmą.

Reply to
HF5BS

W dniu czwartek, 16 lutego 2017 19:14:05 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:

Jeden o Zupie, drugi o .....

Reply to
stchebel

nie wątpię, napisałem że widziałem takie kabelki w działaniu

nie potrafię tego zrobić, więc prosze o pomoc. z podstawówki nic nie pamiętam. absolutnie nic. mam na to nawet papiery i drugą grupę inwalidzką.

no to mi facet pomogłeś. teraz mam jakieś 500 lat oglądania youtuba.

ToMasz

Reply to
ToMasz

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Rozwiązanie bardzo dobre, zależy od tego jaki prąd ma pójść i czy rezystancja jest istotna.

Reply to
AlexY

Lutować stopem lichtenberga ( 100 st. C )

Reply to
sundayman

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:o8536b$5dk$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Otóż właśnie. Poza tym jest chyba najbezpieczniejsze dla magnesu, bo ani zaciśniętą obejmą, ani przekroczeniem punktu Curie, nie uszkodzisz. A przez ścieżkę na szybie, to raczej chyba nie taki najmniejszy ten prąd płynie? Nie powiem ile to, ale spotkałem się z niejednym głosem, że to jeden z największych pożeraczy prądu. Co w świetle niedawnego watku o odpalaniu na mrozie przy wspieraniu się świeceniem świateł do podgrzania elektrolitu, to nie wiem, czy nie lepsze? Ale to musiałbym wiedzieć, jaki prąd, a po prostu w tej chwili nie wiem. To skoro klej daje radę załatać małą przerwę, bo dużej to nie bardzo, to czemu ma to nie działać? Zadbac tylko, aby przewód był możliwie blisko samego magnesu, by wpływ oporności "spoiny" był możliwie najmniejszy. "Sprzedaję" to jako dobro publiczne. A właśnie... bez patentu... Ostatnio gapiąc się w telewizor pomyślałem, aby Cocacoli wywinąć numer i opatentować ich recepturę... Oj... nie ta grupa, pardon, nie było pytania... PNMSP :)

Reply to
HF5BS

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:o854m7$1ca$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Od razu galinstanem zaciągnąć :)

Odptasz proszę opcję w tym AV...

Reply to
HF5BS

Nie da sie opatentowac receptury coca coli z przyczyn formalnych. Zwyklej nakretki M6 tez sie nie da opatentowac z tego samego powodu.

Reply to
Zenek Kapelinder

U mnie magnesy neodymowe przymagnesowane do obudowy pieca majacej nie wiecej niz 80 stopni odmagnesowaly sie i odpadly. Jak ostygly przestaly byc magnesami.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Nie do końca o to mi szło. Chodzi mi o utarcie im nosa, bo są tacy pewni, że nikt nie rozkmini ich receptury... Ale nie tylko im, również innym firmom z takim podejściem. Od razu uprzedzam, że cel mój nie jest wojenny, a jedynie ma stanowić coś w rodzaju psoty, bez zamiaru doprowadzenia do trwałej szkody.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Czyli coś-za-coś, mocna siła, to i niski punkt Curie? Czyli chyba nie tak najgorzej wyskoczyłem z tymi spoinami z kleju przewodzącego? Piszesz 80 stopni... to dyski twarde są zagrożone, jak taki się wsadzi w miejsce, które dowali do 80, to jak potem ma działać siłownik?

Reply to
HF5BS