jak się przylutować do magnesu?

użytkownik sundayman napisał:

Pisałem że się nie da, miałem na myśli magnesy neodymowe, one są pokryte chromem, a chrom jak wiadomo jest Very Difficult

Chętnie zobaczę coś przylutowane do magnesu.

Reply to
V.L.Pinkley

Am 16.02.2017 um 23:20 schrieb HF5BS:

W zależności od typu, te magnesy mają Tc od 100°C do 320°C.

W.

Reply to
Waldemar

Użytkownik "Waldemar" snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de...

Te dyskowe? To i tak blisko, więc chyba bym jednak starał się delikatnie obejmą, albo przykleić klejem przewodzacym. Ostatecznie, elektroda z metalu ferromagnetycznego i liczyć na to, że opór w punkcie zetknięcia nie będzie jakiś nieziemski. Ale i tak chyba trzeba to jakoś pomocować... więc... czemu nie od razu podłożyć w obejmie np. blaszkę mosieżną i do niej dolutować doprowadzenie? A mosiądz jest chyba względnie miękki i może on będzie lepszy dla magnesu od twardej obejmy?

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-02-16 o 14:35, ToMasz pisze:

Konkretnie jakie magnesy to były? Bo to mogły być podobne do neodymów jakieś Alnico. Te mają wysoką temperaturę rozmagnesowania i dają się lutować. Próbowałem lutować z fosolem i ładnie idzie. Tylko te magnesy są słabsze jak neodymy i ostatnio mało popularne, a co za tym idzie trudniej dostępne.

Reply to
szod

HF5BS pisze:

[..]

Tylko pamiętaj że na szybie właśnie chodzi o to by jakaś rezystancja była, jakby była za mała to poszedłby większy prąd i grzałka przepaliłaby się znowu w innym miejscu.

Reply to
AlexY

W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

=========================

OK, trochę żartów było, wątek zrobił się długawy, ale akurat wiem jak to zrobić. Nie tylko z teorii, lecz z praktyki.

1-Neodyma kładziesz na jakiś grubaśny ferromagnetyk stalowy. Będzie porządnie odbierał energię cieplną, tak coby w punkcie lutowania i w całej objętości "neodyma" nie zrąbać temperatury Curie.

2 - druta do przylutowania porządnie pobielasz . RoHS niewskazane !!

3 - Miejsce lutowania podsypujesz salmiakiem (NH4Cl), porządnie rozgrzaną "kolbą" robisz tylko "cyk" w miejscu lutowania.

I tak dalej...

Reply to
stchebel

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

Lutuj drucik do blaszki nierdzewnej. Lutuje sie dobrze. Blaszke wytnij i powyginaj tak aby złapała magnes za zaczepy.

Daj stalową - sama się przyklei do magnesu.

Reply to
Desoft

W dniu sobota, 18 lutego 2017 13:55:17 UTC+1 użytkownik Desoft napisał:

Nierdzewka też sie przykleja :) Ale zaczepy są po to aby sie nie przesuwało :)

Ale jak widze wątek z tych gdzie Twórca przylatuje z pomysłem z chmur, nie pisze po co jakieś udziwnienie uskutecznia a ludzie piszą mniej lub bardziej bez potrzebnie :)

Reply to
sczygiel

a moze nie lutowac tylko wkrecic albo wrzucic miekki kabel luzem miedzy dwa magnesy?

m4rkiz

Napisal bys czemu ma to sluzyc, jakie praktyczne zastosowanie. Bo na razie kolejna talmudystyczna dyskusja wyszla.

Reply to
Zenek Kapelinder

Jak się komuś bardzo nudzi, to może na ten chrom położyć elektrolitycznie warstwę miedzi i przylutować (punktowo!) do niej. Spokojnie do wykonania w domu, ale to już naprawdę się musi nudzić.

Skoro daje się spawać beton...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski
[...]

Dobra - nie powinna.

Kazda nierdzewna bedzie przyciagana przez magnes. I ta lepsza i ta gorsza. Stale kwasoodporne nie lepia sie do magnesu lub lepia sie minimalnie jak zostana zmeczone w obrobce plastycznej.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu niedziela, 19 lutego 2017 00:52:38 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Zależy która dobra :) Ta z bębna pralki sie dobrze lutuje i przykleja do magnesu. Ta z sztućców tez sie przykleja.

Mysle ze watkotwórcy nawet taka pralkowa starczy do tego pomysłu...

Reply to
sczygiel

uchwyt magnetyczny do kamerki samochodowej. zrobiłem już taki na 4 magnesach działa. ale prąd jest przekazywany poprzez rodzaj sprężynki dotykającej styków płaskich. ale to po pół roku losowo przestaje działać. sprężynki wydrapują sobie miejsce, utlenia się, hw co sie dzieje, ale przestaje działać. wystarczy "pocynować" pole styku ponownie aby działać zaczęło. magnesy zamocowałem na wcisk i distal, więc teoretycznie można tam było wepchnąć drucik, ale wolałbym jakby było lutowane

ToMasz

Reply to
ToMasz

Od tego trzeba bylo zaczac. Pomysl z magnesem do mocowania kamerki przedni. Popracuj nad stykami. Da sie zrobic zeby bylo trwale, inaczej czajniki bezprzewodowe i wiele innych urzadzen by nie dzialalo. Co do puszczania pradu przez magnesy. Ktos na innej grupie opisywal zjawisko wiercenia sie odkurzacza w stacji ladowania bo po jakims czasie magnesy sie brudza i gorzej prad plynie. Wykombinuj jak mocowac magnesem kamere jesli ja wyposazyc w typowe gniazdko do zasilania laptopa i wtyczce w uchwycie. Moja kamerka ma takie gniazdko ale z boku. Po przeniesieniu go na gore byla by mozliwosc obrotu kamerki w poziomie a magnes by utrzymywal ja zeby nie odpadla.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 20.02.2017 o 08:52, ToMasz pisze:

No to nic lutować nie trzeba, do magnesu przyklejasz blaszkę kontaktową do której jest przylutowany przewód. Tu problem w śniedzieniu jest, trzeba przed tym zabezpieczyć, zastosować odpowiedni materiał no i może ponacinać blaszke, żeby było kilka niezależnych styków.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 10:56:27 UTC+1 użytkownik Cezary Grądys napisał:

Też sie skłaniam do tej idei ale ja bym jeszcze spróbował albo taka pozłacaną dostać albo laminat z złoceniem pszlifować i do tego magnesu przykleić. A drucik przylutować to tego złocenia.

Mam u siebie latarke i mimo że ona ma sprężynki i jakieś mosiężne styki to czasem nie styka i trzeba ja rozebrać i styki poprawic.

Generalnie idea magsafe u apla jest ok ale jak sie zobaczy ile gniazdek jest popalonych to znaczy ze albo apple nie umie takich zrobic albo to nie jest takie proste.

Ja bym temat zaatakował inaczej: Mocowanie na magnes ale styki poprowadzil normalnie po usb uzbrojone w te magnetyczne kontakty do kupienia na allegro. One tanie nie są bo to okolice 40pln ale na pewno lepiej zrobione niz te kombinacje co tu próbujemy wyczynić...

Albo po prostu montaż na magnesy a podłączenie na kabelek.

Reply to
sczygiel

poniedziałek, 20 lutego 2017 o 11:18:29 UTC+1 snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

6:18

Reply to
Zbigniew Bereszko

poniedziałek, 19 października 2020 o 17:36:33 UTC+2 Zbigniew Bereszko napisał(a):

Można to zrobić bez lutowania. Wystarczy kupić magnes z otworem pod śrubkę z łbem stożkowym, na przewodach przylutować oczko i skręcić do kupy

Reply to
Zbigniew Bereszko