Elektroda jeszcze raz !

Dzis dostalem ostrzezenie z informacja ze zlamalem punkt regulaminu
konkretnie:
"3.1.13. Publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka
polskiego, niedbałych i niezrozumiałych."

I tak sobie pomyslalem gdzie ja qrwa trafilem ?

Re: Elektroda jeszcze raz !

To się nie pisze przez "q", tylko przez "ku". Czyli mieli rację.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Czy na forum technicznym można pisać niedbale albo niezrozumiale? To tylko
marnowanie czasu czytających. A jak ktoś nie umie ortografii to niech wraca
do gimnazjum. Elektroda jest faszystowska ale ten punkt to podstawa
netykiety i powinien obowiązywać wszędzie. Tobie się nawet nie chce pisać z
ogonkami.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Napisz ze tobie nie chce sie czytac bez ogonkow ! A jak bede chcial to
bede pisal nawet po arabsku wazne zeby przekaz dla adresata wiadomosci
byl zrozumialy.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Oczywiście. Po co mam czytać kogoś, komu nie chciało się opanować ojczystego
języka? Ty olewaz z resztą także ortografię i interpunkcję. A pomijając
kwestie językowe, używasz argumentacji z rodzaju "a nie, bo Ty".

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Myslisz ze einstein znal doskonale niemiecka interpunkcje i gramatyke ?
Pewnie nie bo nie bylo mu to do niczego potrzebne, wazne sa rzeczy
istotne a ty zdaje sie zajmujesz sie tymi zbytecznymi czyli ogonkami przy o.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Powitanko,

Nie wiem co to jest einstein. Jesli zas chodzi o Einsteina, to Internetu
wtedy nie bylo. Swoje prace publikowalo sie w czasopismach, biuletynach,
ksiazkach i z cala pewnoscia jesli sam autor popelnil blad, to korektor
(czy jak sie ten gosc od sprawdzania nazywal) to poprawial. Einstein za
mlodu byl urzednikiem w urzedzie patentowym i z pewnoscia niegramotnego
by tam nie wzieli.
O ile pisanie bez "pl-literek" w usenecie jest dopuszczalne, to
wlasciciel forum moze narzucic takie czy inne zasady. Cenzurowanie
wypowiedzi jest oczywiscie naganne, ale czy fajniej by Ci bylo, gdyby
moderator dopisywal za kazdym razem jakie byki strzeliles?
Ja bylbym wdzieczny za zwrocenie uwagi, byloby mi wstyd i tyle, ale z
tego co widze, Ty wszczalbys awanture.
Jesli szanujesz swojego rozmowce, to okaz mu to wypowiadajac sie na
poziomie godnym czlowieka rozumnego. Na tej samej zasadzie, jesli
idziesz na egzamin, czy na rozmowe kwalifikacyjna, to ubierasz sie w
miare elegancko, a nie idziesz prosto z silowni w dresie z piwskiem w dloni.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Elektroda jeszcze raz !

Dobre :-)

Re: Elektroda jeszcze raz !

To pisz, a szybko będziesz pisał sam do siebie.

--
Gof

Re: Elektroda jeszcze raz !

kiedyś w sklepie była reklama "żór 2.5zł"
kolega zwrócił uwagę że tam jest błąd. facetka odpowiedziała, że nie
ważne czy przez ó czy przez u - tak samo smakuje.
Nie wiem czy to dla Ciebie (pisze się z dużej litery) jest to śmieszne
czy nie, ale wniosek z tego taki, że dla osób dla których zdobywanie
pożywienia jest szczytem umiejętności, ortografia niema znaczenia. Jeśli
jednak nasze żołądki są pełne, mamy czas na kształcenie, rozwój czy to w
dziedzinie elektroniki czy zasad, reguł którymi rządzi się nasza mowa.
Ty łamiesz reguły troszkę, ale troszkę bo? Skoro Ty możesz troszkę to
czemu następny nie bardziej? Gdzie jest granica? W miejscu gdy każdy
odpowiadający będzie zaczynał list słowami: o ile Cię dobrze zrozumiałem
to....

ToMasz

PS przepraszam za zdania wielokrotnie złożone. Jakoś tak samo wychodzi.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Nieprawda. Pisze się dużą literą. "Z dużej litery" to rusycyzm :P

Re: Elektroda jeszcze raz !

oj
nie ma duĹźej litery, jest wielka.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Wielka może być stosowana zamiennie z dużą :) Natomiast z wielkiej/z
dużej jest niedopuszczalne :)

Re: Elektroda jeszcze raz !

Takowoż :)

Zdaje mi się, muszę chyba net przeszukać, któryś z naszych profesorów
polonistów "warunkowo pozwolił" na używanie określenia "OD dużej litery",
nie "Z", tylko OD"... W swobodnych rozmowach - czyli jako kolokwializm...

Re: Elektroda jeszcze raz !

Od dużej (wielkiej) jest tolerowane, z duże (wielkiej) jest tępione.

Re: Elektroda jeszcze raz !

  Ależ...
  Bierzemy w Wordzie małe "ma", zaznaczamy, dajemy font size "48"
i już mamy duże litery. Małe :>
  W roli argumentacji występuje "wielki człowiek" ;)
(czy ja wiem, może Napoleon byłby na miejscu?)

pzdr, Gotfryd

Re: Elektroda jeszcze raz !

Nie znacie się.
Proszę używać terminów "majuskuła" ew. "wersaliki".
Ciekawe, czy ktoś jeszcze pamięta tę zanikającą
terminologię (inne trudne słowa: kapitaliki, antykwa...)

Pozdrowienia,
MKi

Re: Elektroda jeszcze raz !

  I co, powiesz "pisze się wersalikiem"?
  Powiedziałbym, że nieporęcznie brzmi ;)

  Może by się i znalazł, ale kontekst inny (ten o którym
mowa wyżej dotyczy również pisma ręcznego).

pzdr, Gotfryd

Re: Elektroda jeszcze raz !

No ja właśnie często tak mówię:
"proszę mi to napisać wersalikami".