chcą startować z baterii?

Pytanie trochę nieścisłe bo spotkałem się z dwoma typami które startują z baterii. Ale jak porównałem podobne UPS-y o tej samej mocy (powiedzmy 500 VA) to wyszło że trzeba nieźle dopłacić za możliwość startu bez zasilania z sieci. Dlaczego tak jest. Widziałem kiedyś schemat jakiegoś prostego UPS-a gdzie był generator 50Hz + dwa naprzemiennie pracujące tranzystory + sterownie wypełnieniem w zależności od obciążenia. Oczywiście był też układ ładowania akumulatora. Takie coś 'bez łaski' startuje z baterii. To co teraz zostało ulepszone że UPS-y w podstawowej wersji nie startują z baterii.

MArek

Reply to
ToTylkoJa

To problem filozoficzny a nie techniczny. UPS ma zabezpieczać podłączone urządzenia przed nagłym zanikiem zasilania z sieci, pozwalając przetrwać krótkie przerwy a w przypadku dłuższych pozwolić bezpiecznie pozamykać systemy.

To nie ma zadania jak generator - zasilanie urządzeń offline.

Kiedy wszystko jest wyłączone i nie ma zasilania z sieci to UPS nie podaje napięcia na wyjściu bo po co włączać urządzenia aby zaraz znów wszystko wyłączać, w stanie wyłączonym są bezpieczne i należy poczekać na powrót sieci.

Jeszcze od razu powiem że UPS nie powinien sie ponownie włączać po pojawieniu się sieci aż nie będzie miał podładowanego akumulatora, bo w takim przypadku nie mógłby zabezpieczać urządzeń.

zbyszek

Reply to
zbyszek

Użytkownik "ToTylkoJa" snipped-for-privacy@nie.chce.tego.poczta.fm> napisał w wiadomości news:gn1ige$bj5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

IMO producent zakłada, że użytkownik to idiota (czesto słusznie zakłada) i nie chce miec dodatkowych kłopotów reklamacje.

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

UPS APC Smart ktory mam wlacza sie bez zasilania z sieci.

Uwazam, ze skoro ma energie to od decyzji uzytkownika powinno zalezec co z nia zrobi. Tworzenie sprzetu madrzejszego niz uzytkownik nie zawsze sie sprawdza.

Wiekszosc sensosnych UPSow ma mozliwosc konfiguracji tych parametrow. Wiec to co powinien zalezy od uzytkownika. Przynajmniej tak jest w modelach APC, ktore spotkalem. Czasami jest to niedostepne z poziomu dedykowanej aplikacji producenta, ale np.. taki linuksowy apcupsmon pozwala konfigurowac rozne dziwne parametry.

Reply to
T.M.F.

Dnia Thu, 12 Feb 2009 17:25:03 +0100, ToTylkoJa napisał(a):

UPSy nie startują z baterii. Ponieważ nie są przeznaczone do pracy ciągłej i takie użytkowanie szybko powoduje ich przegrzanie i "zwrot na gwarancji". Niektóre mają przycisk testowy włączający podanie na wyjście napięcia z falownika pomimo obecności napięcia na wejściu (np kiedy napięcie sieci włącza i wyłącza nam się co parę sekund lepiej włączyć go na stałe niż "klapać" stycznikami). To nie ulepszenie. To zabezpieczenie - producenta przed klientem (jak bezpiecznik w zasilaczach komputerowych).

Reply to
cranky
[...]

Jasne. Bąki nie latają - to fizycznie niemożliwe.

Też wymyślił. Dobrze, że moje stare APC BackUPS nie potrafią czytać, bo by mi strajk urządziły.

A jakie sa roznice w przegrzewaniu przy starcie z baterii bez sieci i przy starcie z baterii w pare ms po zaniku sieci ?

Takie jak przy chwilowym prądzie w trakcie przełaczenia pracującego już urzadzenia na sieć i przy właczaniu 'zimnego' urzadzenia.

Wychodzi na to, że co bardziej gówniany sprzęt UPS boi sie dużego prądu udarowego więc nie montuje cold-start.

APC się nie boi :) np mój SmartUPS 1000.

Reply to
Irokez

Dnia Sun, 15 Feb 2009 09:21:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Napis Test przy przycisku pomaga w zrozumieniu.

A skąd producent ma wiedzieć jaki aku podłączyłeś pod UPS? Od traktora 120 Ah i można jechać 3 doby? Liczone są na 15 minut. A tak musiałbyś zmienić konstrukcję.

Reply to
cranky
[...]

Kupuj porządne UPSy a nie badziewia - nie będzie problemu 15 minut.