AVR pytanie może dziwne...

Wie ktoś, w jakim stanie są stany portów po zainicjowaniu procesora
(znaczy , zanim program je ustawi) ?
Nie mogę tego znaleźć w dataszicie.
Na logikę biorąc, powinny być "odłączone" - ale czy tak jest faktycznie ?

Niestety w tej chwili nie mogę sprawdzić, może ktoś wie ?

Re: AVR pytanie może dziwne...

Powitanko,

W ATMedze 8:
The Port C pins are tri-stated when a reset condition becomes active,
even if the clock is not running
Port B i D tak samo.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: AVR pytanie może dziwne...

Super, dzięki.
Wyszukując "reset condition becomes active" znalazłem w dataszicie.
Wszystkie porty są faktycznie odpięte.

Dzię-ku-je-my !

Re: AVR pytanie może dziwne...

Nie są odpięte. Są floating, czyli jako wejścia bez pullupów. To znaczy,
że:

- podając na nie sygnał bliski 1/2 Vcc (np. sygnał analogowy) powodujesz
zwiększenie poboru prądu przez procesor

- podając na nie napięcie mniejsze od -0.6V lub większe od Vcc + 0.6V
powodujesz zadziałanie diod zabezpieczających

- mają wysoką impedancję, więc podłączając je do wejścia o wysokiej
impedancji (zanim ustawisz je jako wyjścia DDR-em) możesz spodziewać się
stanów nieustalonych

Ja zawsze wyjścia, które sterują czymś, co musi mieć ustalony stan, podciągam
na zewnątrz pullupami i robię elektronikę tak, żeby była aktywowana stanem
niskim (tzn. stan domyślny jest stanem wysokim). Potem ustawiam PORT i DDR
(w tej kolejności).

--
Gof

Re: AVR pytanie może dziwne...

No tak, to mam na myśli - że są w stanie wysokiej impedancji.
Rzecz w tym, czy - jeśli mam np. 2 piny zwarte ze sobą , to po włączeniu nic sie
nie stanie.
(potem oczywiście jeden pin robi za wejście, drugi za wyjście - wiem , że
dziwnie, ale to taki
nietypowy dynks).

Site Timeline