Atmega32 i pomiar prądu

Użytkownik "Mario" snipped-for-privacy@w.pl napisał w wiadomości news:jrf7bh$lfb$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Przynajmniej w niektórych wzmacniaczach obwody wejściowe mogą pracować przy napięciach poza jednym z biegunów zasilania (pewnie tak do około 0,3V). Rail to Rail to chyba poza oba bieguny sięgają, ale to tylko z teorii bo w praktyce nie używam wzmacniaczy operacyjnych wcale. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

No to bardzo ciekawe. Ja mam tak samo rozwiązane, tyle , że rezystor między wyjściem a wejściem odwracającym mam 47k, a do masy 10K. Tyle, że zapomiałem, że mam LM zasilany z 12V a nie V.Oczywiście napięcie wyjściowe z LM jest między 0 a 2.5V.

I nie zauważyłem twojego problemu.

Reply to
sundayman

Witam, zamień LM358 na OPA340 i ruszy od razu, sam go używam w takiej konfiguracji. Zwróć uwagę na osffet wejściowy LM-a typowo 2,9mV max 7mV czyli

15% d 35% zakresu pomiarowego, więc chyba nie dziwa że może nie być liniowo...
Reply to
j.r.

W dniu 2012-06-13 16:41, PC pisze:

Do układu dodaj inwerter napięcia +5V i zasil wzmacniacz operacyjny napięciem +-5V. Problem mierzenia napięć w pobliżu 0V zniknie. K.

Reply to
John Smith

Dziękuję wszystkim za porady. Już samo obciążenie wyjścia bardzo pomogło. Teraz zasilę układ z 12V i mam nadzieję, że to wystarczy.

PC

Reply to
PC