Re: Chinese technologie

"jaap" wrote in news:4979be7a$0$943 $ snipped-for-privacy@news.tele.nl:

> "DizzySpider" schreef in bericht > news:gl9ct9$2ab$ snipped-for-privacy@news.motzarella.org... >> jaap wrote: >> >> > 3 waarom heb je in je huis overal 230Volt? zou bijna >> > het hele huis van je niet op 24volt of 48 volt laagspanning >> > kunnen dan heb je geen kinder beveiliging meer nodig. >> >> Laagspanning vergt veel dikkere draden voor hetzelfde vermogen (= meer >> koper) plus je hebt enorme verliezen door de weerstand op zelfs korte >> afstanden. > > Dat valt wel mee een 48 volt is prima voor niet te gek grote afstanden. > Neem als voor beeld maar eens een gelede bus van een twintig meter, > dat werkt al prima op een 24 volt dus moet 48 makkelijk haalbaar zijn.

Achterin die bus zitten geen grote verbruikers, en de betere LED-units werken op 9-32V, dus daarvoor maakt het helemaal niets meer uit.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

      The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
     the inability to understand

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Reply to
Willem-Jan Markerink

"jaap" wrote in news:4979cf5c$0$836$ snipped-for-privacy@news.tele.nl:

12/24v magnetrons zijn vies dure krengen, juist omdat die dingen intern op hoogspanning werken. (itt een 230v koelkast/koelbox kun je ze echter wel simpel achter een 12v/24v->230v omvormer hangen (koelkompressors hebben tienvoudige aanloopstromen (en alleen 12v/24v compressors zijn vibratie-bestendig, voor mobiel gebruik)))
--
[...]

"Willem-Jan Markerink" schreef in bericht news:Xns9B9CF0267934Ewjmarkerinka1nl@130.133.1.18...

Daar zit wat in,maar zelf denk ik dat het met afzet kanaal te maken heeft.

12/24/48Volt apperaten waren altijd vreselijk duur omdat de afzet anders liep en ook de aantallen vaak te klein waren..

Zelfs een gewone haardroger kost dan al vlug het viervoudige of meer.

Watersportbedrijven en ook autoshops hebben vaak veel te kleine afzet.

Dat laatse zul jij als een kenner wel beamen. (als je wat onderdelen van een auto moet kopen heb je al vlug de nieuwprijs van een compleet nieuwe.)

Zo zit dat ook bij deze dingen in elkaar.

Magnetron naar hogere spaning brengen kan nooit veel kosten in de massa,en bij koelkasten maakt het allang niet meer uit.

Groet van Jaap Boomsma

Reply to
jaap

"Willem-Jan Markerink" schreef in bericht news:Xns9B9CEF41C48D0wjmarkerinka1nl@130.133.1.18...

Ging ook niet om grote verbruikers maar om max.een paar honderd watt en dat zit in zo een gelede bus al vlug (al die TL voor inwendige verlichting ventilators verlichting achter op enz) het ging er hier om of dat met gewoon draad nog te doen was. En ik weet niet hoe dat inwendig in een tram zit maar die zijn nog heel wat langer. Dus dat moet in een gewoon huis kunnen volgens mij voor de normale dingen. Het zwaardere werk kan dan gewoon op de driefase (wasautomaat, kookplaat) al kan dat allemaal in de toekomst natuurlijk door moderne techniek ook natuurlijk op 48Volt dat is juist goed voor de ontwikkeling en inovatie,maar als deze stap al genomen kan worden is dat natuurlijk een stuk voordeliger en veel minder verliezen,dan kan zonnepaneeltje of zulke dingen er zo op aangesloten. Of die 48Volt dan gelijk of wissel moet zijn dat weet ik natuurlijk niet daar zijn mensen die dat beter kunnen overzien.

Groet van Jaap Boomsma

Reply to
jaap

jaap wrote: . ...

Goh, werkelijk?! Terwijl je toch zo feilloos wist te bewijzen dat het in ieder geval wel 48 Volt moet zijn.. (J)

Reply to
De Joker ©

De Joker © wrote in news: snipped-for-privacy@Dont-even-think-of.it:

Feilloos zijn slechts zij die hun beperkingen kennen, Joker.