Udskiftning af Bios chip

Har lige købt en ny bios chip  hos Abit, men er der nogen der kan hjælpe mig
med hvordan jeg får den gamle ud og den nye i ?

mvh.
Peter

Re: Udskiftning af Bios chip

Det kommer jo helt an på, hvilken chip det er om den er i sokkel, eller
om den er loddet fast.

Kom med lidt mere info...

Re: Udskiftning af Bios chip
Hmmm... det er en bios-chip til et  Abit IN9 32X-MAX Wi-Fi bundkort.
Den nye bioschip er købt i deres webshop så man burde vel kunne udskifte den
?
Det er en Phoenix bios-chip, ca 1,5 x 1,8 cm, og sidder nede i en sort
sokkel.

Ved ik lige hvad der mere er at sige om den.
Skal lige siges at jeg ikke har modtaget den nye chip endnu, men ville gerne
forberede det.

mvh.
Peter

Re: Udskiftning af Bios chip

Et billede siger mere end tusind ord... :-)

Jesper Poulsen

Re: Udskiftning af Bios chip

...men det lyder som en PLCC chip. Den tages lettest med en dedikeret
udtrækker - men kan også vippes forsigtigt ud med en lille skruetrækker (der
er hakker i to af hjørnerne i soklen).

Mvh.
 Anders

Re: Udskiftning af Bios chip

Tyk plastickant hele vejen rundt og et skråt hjørne som anviser, hvordan
den skal vende ?

Så er det PLCC, de tages bedst ud med en tang. Har du ikek en og bor du
i nærheden af mig, kan du låne min....

Hvorfor skifter du ?

Re: Udskiftning af Bios chip

Hej

Tak for hjælpen, nu ved jeg da hvad  den hedder og hvordan den skal tages
ud.
Efter at have snust lidt rundt kan jeg se det er en PLCC chip som beskrevet
her i gruppen.
Nej jeg har ikke en tang til det, er der mon nogen i nærheden af
Vejen/Kolding der har en jeg kunne låne ?
Eller ved hvor jeg evt. kunne købe en ?
Jeg skifter den fordi at når Bios skal tage over får jeg en fejlmeddelelse..
så enten skal chippen flashes om eller udskiftes.
Det var hurtigst at købe en ny via Abits webshop end at sende en retur for
at få den flashet om, og prisforskellen var kun ca. 50 kr.

mvh.
Peter

Re: Udskiftning af Bios chip
beskrevet

http://www.pc-elektronik.dk/shop/ søg efter PLCC TANG

Kommer du i nærheden af 8632 Lemming så kan jeg nok også skifte den for dig.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Fusker metoden:
10 sekunder lim og en ludobrik

kan bruges til både udtrækning og i sætning.

Jeg går ud fra at det er denne sokkel...
http://www.madboxpc.com/reviews/bios/socket-bios.jpg

Jan Rasmussen

Re: Udskiftning af Bios chip
Hej!

Eller lirke med en lille skruetrækker. Bare man passer lidt på går det fint.

(Hvis soklen flækker brugte man for mange kræfter ;o))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Udskiftning af Bios chip

Den er heldigvis nem at skifte med varmluft :-)

--20%
Mvh
Jesper Poulsen

Site Timeline