Tandberg TV

Davs Med jer.

Jeg har nu et Tandberg TV model TDB25SB63 chassis BS 990 som tænder fint på
dioden, og når man tænder på en af knapperne, lyser dioden grøn, men intet
sker. hverken afmagnetisering eller noget.

Mit første problem er at få printet ud, det sidder fast på en eller anden
måde, som jeg håber at der er en af jer der evt ved hvordan man kan få fri.

På forhånd mange tak for hjælpen.

--

Med  venlig hilsen
Thias F. Russell

Re: Tandberg TV
Hej!

Første gæt: Defekt højspændingstransistor pga. løse forbindelser :)

Vold det ud ;-) Løft op og træk eller udløs div. låse som holder printet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Tandberg TV
Davs Kim.

det tæmker jeg også.

printet...

Ja det ender nok med vold det ud. HEHEHE.

Med venlig hilsen    Thias Russell

Re: Tandberg TV
Davs Kim

TVet, klapper nu lige pludselig sammen til en rund prik på midten af
skærmen, har du en idé til hvad dette kan skyldes ????

Med venlig hilsen    Thias Russell

Re: Tandberg TV

Ingen afbøjning. Kør ikke med det sådan for længe, det ødelægger
billedrører, hvis det er en _meget_ hvis prik.

Hvad har du skiftet ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Tandberg TV
Davs Klaus.

Indtil videre intet, det  har bare være fyldt med løse forbindelser, så sent
som igår har det kørt upåklageligt i ca 4 timer. men der har været nogle
problemer med at tænde for det. efter at jeg har loddet næsetn alle
komponenterne fast igen i PSU så tænder det 1 gang nu, men tilgengæld køre
det ikke meget mere end nogle minutter før at den hvide prik kommer.

Nogen idé ???? Skal jeg må til at lodde efter ved afbøjningen ????

Med venlig hilsen   Thias Russell

Re: Tandberg TV

Afterlod _alle_ mekanisk store komponenter.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Tandberg TV
Davs Klaus.

Det lader til at det virker. så nu må vi bare se om det også virker når jeg
nu skal havde det hele samlet.

Takker for hjælpen.

Med venlig hilsen   Thias Russell

Site Timeline